سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش الکترونیکی pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  آموزش الکترونیکی pdf دارای 106 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آموزش الکترونیکی pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

فصل اول
E-learning
E-learning چیست ؟
E-learning یا آموزش مجازی به کلیه مطالب آموزنده ای که از طریق اینترنت ارائه می شود گفته می شود.
E-learning بهترین تعریف برای ارائه آموزش ها و باز آموزیها از طریق اینترنت می باشد.
E-learning   می تواند از طریق یک اینترانت ، اکسترانت   (Extra Net) و یا از طریق اینترنت ارائه گردد.
در طول یک دوره مدیر دوره ( Administrator ) می تواندوضعیت دانشجو ها را پیگیری کند و یا با استفاده از LMS  نسبت به مدیریت مطالب درسی اقدام کند و با هزینه بسیار اندکی نسبت به به روزرسانی سیستم اقدام کند .  این در حالی است که دانشجو فقط در پشت میز خود در منزل قرار می کیرد و هیچ ارتباط مستقیمی با مدیر ندارد .
تبیین و معرفی برخی مفاهیم بنیادی در بحث آموزش الکترونیکی :
??    تعریف مشخصی از واژه های خارجی Education، Training و Learning چیست؟
•    به نظر من نزدیکترین معنی برای واژه Education، تحصیلات / آموزش از نوع آکادمیک می باشد که به بررسی و شناخت علوم، چرائی اثر و ادله آنها پرداخته می شود.  از سویی دیگر، نزدیکترین معنی برای Training، تربیت / آموزش از نوع غیر آکادمیک است که هدف از انجام آن، چگونگی کاربرد دانش خاص می باشد.  این عمل باعث افزایش مهارت و شایستگی افراد می شود  اما Learning، به معنی فرایند یادگیری است که در هر دو مورد فوق مصداق دارد.
??    تعریف مشخصی از آموزش الکترونیکی چه می باشد؟
•    به نظر من آموزش الکترونیکی به سیستمی اتلاق می گردد که بر پایه بکار گیری بهینه از فناوری اطلات و ارتباطات (ICT)    بنا نهاده شده باشد و در نتیجه بتواند از طریق کانالهای مختلف – نظیر اینترنت و یا اینترانت – امکان اتصال از راه دور و بهره مندی از سیستم های آموزشی مدرن و خدمات مربوطه را فراهم سازد؛ بطوریکه از یکسو دانش پژوهان بتوانند در هر زمان و مکان دلخواه به کمک رایانه و شبکه های ارتباطی از این نوع امکانات استفاده نمایند و از سوی دیگر، مدرسین قادر به هدایت و راهنمایی آنان از راه دور، باشند.
??        با توجه به عرضه دروس الکترونیکی، ماهیت کلاس درس و محیط آموزشی به چه صورتی در آمده است؟
•    در روش جدید، دانش پژوهان در یک کلاس مجازی ثبت نام و شرکت می نمایند و به کمک امکاناتی که ذکر شد، با اساتید و همکلاسان خود ارتباط بر قرار می نمایند.  در هر حال، تجمع کلاسهای مجازی باعث ایجاد مدرسه مجازی شده و این امر لزوم وجود مدیریت مدرسه مجازی را ایجاب می نماید.
??    آیا اجزاء دیگری نیز در رابطه با موضوع فوق وجود دارند؟
•    آموزش الکترونیکی سیستمی است با تمام مشخصات مربوط به خود.  لذا، با استفاده از یکپارچگی و ارتباط مابین قسمتهای تشکیل دهنده آن، سایر اجزاء را می توان به شرح ذیل عنوان نمود:

از نقطه نظر عناصر (Objects) دخیل در این امر، موضوع تامین نیازمندیهای دانشجو، استاد، منابع تامین کننده دوره ها و یا   رشته های آموزشی، منابع اصلی عرضه کننده دوره ها (مدارس مجازی)، منابع فرعی عرضه کننده دوره ها (افراد و یا موسسات وابسته)، نمایندگان وابسته به منابع عرضه کننده اصلی و یا فرعی، ستاد مالی و ستاد پشتیبانی مطرح می باشد که هر یک به صور مختلف قابل تعریف است.  بدیهی است که جهت پاسخگویی به چنین نیازمندیهایی، فرآیند نرم افزاری مورد نیاز می بایست از مجموعه ای از سیستم ها و زیر سیستم های ماژولاری تشکیل گردد که در نتیجه تلفیق آنها با یکدیگر، به این مهم به نحو مطلوبی پرداخته شود.  علاوه بر آن، به ابزارهای نرم افزاری جانبی متعددی در این زمینه – مانند درس ساز – نیز نیاز است.  اما آنچه که باعث ماهیت بخشیدن به کل سیستم می گردد، ترکیب بخش نرم افزاری طرح با بسترهای سخت افزاری و مخابراتی آن می باشد که ویژگیها و امکانات خاص خود را می طلبد.  برای مثال، انتخاب سرورهای لازم و توپولوژی مربوط به سایت Hosting (شامل Gateway اینترنتی، سوئیچ های مربوطه، بخشهای حفاظتی، کنترل اطلاعات، مدیریت شبکه، کنترل ترافیک، کشینگ و غیره).
آموزش الکترونیکی یک نیاز یا یک فانتزی:
با توجه به گسترش اینترنت و همگانی شدن آن فرصتی پدید آورده است که همگان بتوانند بصورت ارزان و بدون محدودیت زمانی و مکانی از این رسانه استفاده نمایند. یکی از موارد استفاده از اینترنت که در حال حاضر به سرعت در حال عمومیت یافتن است، آموزش مجازی است. با تغییر شرایط فرهنگی و اجتماعی و گسترش امکانات، بسیاری از افراد علاقه‌مند به استفاده از کلاسهای مجازی می‌باشند که علت آن نیز شرایط مناسب چنین کلاسهایی در مقابل کلاسهای سنتی است. برخی از محدودیتهای کلاسهای سنتی عبارتند از: هزینه‌‌های زیاد، در دسترس نبودن امکانات و معلم برای همه نقاط، محدودیت زمانی و مکانی برگزاری کلاس، محدودیت تعداد دانش‌آموزان استفاده کننده از کلاس. در مقابل کلاسهای سنتی کلاسهای مجازی آموزشی وجود دارد که دارای مزایای فراوانی است که برخی از آنها به شرح زیر است: امکان استفاده از کلاس در هر زمان و هر مکان، امکان برگزاری و تکرار کلاس به تعداد دفعات دلخواه، امکان بهره گیری از کلاس اساتید مجرب از هر نقطه دنیا.
با تغییرات تکنولوژیکی سریع سیستمهای آموزشی، جهان دچار چالش می‌شود و سعی در آماده کردن فرصت‌های آموزشی با صرف کمترین بودجه را دارد. در پایه‌ای‌ترین سطح آن، آموزش از راه دور اتفاق می‌افتد. این برنامه‌ها شانس دومی را برای تحصیلات دانشگاهی بزرگسالان فراهم می‌کند. در ضمن، کارکنان استخدامی که از نظر زمانی و مکانی امکان انطباق با مقررات آموزشی سابق را ندارند، می‌توانند با این سیستم به فراگیری بپردازند.
آموزش‌ از راه‌ دور در واقع‌ تازه‌ترین‌ تلاش‌های‌ متخصصان‌ برای‌ پاسخگویی‌ به‌ نیازهای‌ آموزشی ‌کسانی‌ است‌ که‌ شایستگی‌ استفاده‌ از تحصیلات‌‌ را دارند ولی‌ تحت‌ فشار موانعی‌ چون‌ وقت‌، محدودیت مکان‌، معلولیت‌ جسمی‌ و یا مسؤلیت‌های‌ شخصی‌ و حرفه‌ای -که‌ دانش‌آموزان‌ آموزش‌ رایج‌ با آن ‌مواجه‌ نیستند- قرار گرفته‌اند.
آموزش از راه دور با ابزارها و روشهای مختلفی برگزار می‌شود که برخی از آنها به شرح زیر است:
•    آموزشهای مکاتبه‌ای از طریق پست
•    آموزش از طریق دستگاههای گیرنده و فرستنده رادیویی
•    آموزش از طریق تلویزیون
•    آموزش از طریق CDهای آموزشی
•    آموزش از طریق اینترنت
در تمامی‌ موارد گفته شده موارد مشترک زیر وجود دارد که پایه‌های آموزش‌های از راه دور است:
•    جدایی معلم و دانش‌آموز در خلال فرایند آموزش.
•    بکاربردن رسانه‌ها برای مرتبط‌کردن معلم و دانش‌آموز و انتقال محتوای درسی
•    فراهم‌آوری ارتباطات دوطرفه بین معلم، موسسه آموزشی و دانش‌آموز.
•    جدا کردن معلم و دانش‌آموز در مکان و زمان.
•    کنترل ارادی یادگیری که این کنترل بیشتر توسط دانش‌آموزان نسبت به معلم انجام می‌گیرد.

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه آموزش الکترونیکی pdf

www.IEEE.org
www.wikiproject.pro/forum
www.adlnet.org
www.elearningit.com
www.ocw.mit.edu
www.iranu.com
www.iei.utk.edu
www.unesco.org
http://www.ielearning.com
www.microsoft.com
www.Elearningguild.com
http://www.elearning-standards.com 
http://www.atutor.ca/

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق مشاوره pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق مشاوره pdf دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق مشاوره pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق مشاوره pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق مشاوره pdf :

از مشاوره تعاریف گوناگونی به عمل آمده است ولی تعریفی که در زیر آمده است جامع تر می باشد :
مشاوره عبارت است از یک رابطه رودررو . به این طریق مشاور با تمام شناختی که از خصوصیات اخلاقی و عاطفی و شخصّیتی مراجع دارد به کمک او می شتابد تا او خود را بهتر بشناسد ، به استعدادهای نهفته خود پی ببرد ، راه استفاده از توانایی ها و امکانات را بهتر دریابد و مسئولّیت اعمال و رفتار خود را به عهده بگیرد تا فردی سازنده باشد و بتواند با مشکلات بهتر مبارزه کند در واقع می توان گفت که مشاوره نوعی یادگیری است که مشاور به کمک خود مراجع آموزشهای لازم را جهت خود شناسی به او میدهد تا او بتواند در ضمن حفظ شخصّیت خود با محیط و اطرافیانش نیز سازش پیدا کند .
خصوصیّات مشاور : به نظر من مشاور علاوه بر تخصّص در کارش باید تاحدّ زیادی با روحیّات دانش آموزان آشنا باشد تا بتواند در کارش موفقّیت لازم را کسب کند .
خصوصیات یک مشاور را به این صورت می توان خلاصه کرد که :
یک مشاور ایده آل باید دارای اعتماد به نفس ، آشنایی با اصول رواشناسی ، آ‎شنایی با آزمونهای روانی ، آ‎شنایی با نیازهای دانش آموزان و دقت و حوصله باشد تا بتواند به خوبی مشکلات دانش آموزان را حل نماید و با شنیدن یا دیدن کوچکترین حرف یا رفتار از دانش آموزی مشکلات او در منزل یا عواطف و روحیات او که از دورن وی بر می خیزد بشناسد و برای شناخت بهتر آنها از آزمونهای روانی . بهره بگیرد و در صورت لزوم با دقت و حوصله نیازهای معنوی دانش آموزان را بر طرف سازد .
در مجموع مشاوره امری است ضروری که برای راهنمایی دانش آموزان در رفع مشکلاتشان به کار می آید . مشاوره را می توان به صورت ساده و خلاصه نیز تعریف کرد که عبارت است از رابطه رودررو و صمیمانه بین مراجع و مشاور که منجر به خود شناسی مراجع می شود . یک مشاور راهنما باید دارای خصوصّیاتی باشد از قبیل اعتماد به نفس ، آشنایی بااصول رواشناسی ، آ‎شنایی با آزمونهای روانی ، خود شناسی ، آشنایی با محیط اجتماعی و شناسایی نیاز دانش آموزان در سنین مختلف ، دقّت و حوصله عدم تعصّب و پیش داوری و بالاخره رفتار مناسب و پسندیده امر مشاوره شامل مراحلی است : از جمله به دست آوردن اطلاعات لازم در مورد مراجع به وسیله مصاحبه و مطالعه پرونده یا مشاهده رفتار او ، تنظیم و تفسیر اطلاعات به دست آمده و بالاخره مرحله تشخیص و درمان مراجع . اصولی که در جلسات مشاوره باید مراعات شود عبارت است از : ایجاد در رابطه صمیمانه بین مشاور و مراجع ، قبول پذیرش مراجع با تمام ویژگی هایش ، ایجاد تسهیلات لازم برای مراجع به طوری که بتواند آزادانه سخن بگوید ، مشاهده دقیق رفتار او و بالاخره تفهیم دو جانبه .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق نظر شخصیت ها درباره ی تعلیم و تربیت و انتخاب معلم pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق نظر شخصیت ها درباره ی تعلیم و تربیت و انتخاب معلم pdf دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق نظر شخصیت ها درباره ی تعلیم و تربیت و انتخاب معلم pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق نظر شخصیت ها درباره ی تعلیم و تربیت و انتخاب معلم pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق نظر شخصیت ها درباره ی تعلیم و تربیت و انتخاب معلم pdf :

استاد جلاالدین همایی : معلم، یعنی کسی که برای معلمی خلق شده و شایستگی این شغل مقدس و لیاقت این مقام و منزلت عالی را داشته باشد، بسیار گرانبها و عزیزالوجود است.
چنین نیست که هر کس ایامی چند درس خواند و خط و سوادی به هم رسانید، یا دست بالا به مقام اجتهاد قدیم یا دکترای جدید هم رسید، واقعاً شایسته ایفاء وظیفه و شغل خطیر معلمی باشد.
استاد در تاریخ 5/5/1345 در یک سخنرانی اظهار داشته اند :
حدود 35 سال پیش مقاله ای تحت عنوان « هر خواننده ای داننده و هر داننده ای آموزند نیست » برای مجله تعلیم و تربیت نوشتم، از آن زمان تاکنون، روز به روز بر تجربه من افزوده شده است اکنون هم از بن دندان می گویم، « هر کس درس می خواند، عالم حقیقی نمی شود و هر عالمی هم از عهده کار معلمی بر نمی آید از صدها دانشجو، جز عده قلیلی واقعاً عالم نمی شود و از صدها عالم نیز غیر از معدودی واحد شرایط معلم حقیقی نیستند. »
درست فهمیدن مطالب، هضم شدن معانی در روح، قوه تعبیر و حسن تقریر، قدرت خلاقه بیانات خطا بی جهت تقریب و تأثیر مطالب در ذهن دانش آموزان و دانشجویان، با رعایت این شرط که « هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد »، حِلم و بردباری، درست کرداری و راست گفتاری حسن شفقت و دلسوزی و مهربانی، مراعات شیوه دلالت و هدایت و بالجمله داشتن عواطف پدری نسبت به دانش آموز و دانشجو و امثال اینها از شرایط معلم واقعی است.
دکتر علی اکبر سیاسی :
برای آنکه معلم، از نظر جسمی و روحی تربیت هماهنگ داشته باشد و برای انجام وظیفه آماده شود، باید حداقل به مدت 2 سال شبانه روز زیر نظر کارشناسان خبره قرار گیرد، و حتی الامکان د راین مدت از تماس با محیط بیرون و خارج از مرکز تربیت معلم خوداری نماید.
در بعضی از کشورهای پیشرفته دوره دانشسراهای شبانه روزی دورانی چهار سال است. شایسته است، این روش را تعقیب کنیم، و به معلمان آینده جامعه خود پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک را بیاموزیم و ترتیبی بدهیم که محیط آموزشی ایشان در سطح بسیار والا قرار گیرد. بطور یقین وقتی محدودیت های موجود از نظر امکانات مادی و وسایل آزمایشگاه و ابزارکار هر رشته و سایر تجهیزات، برطرف شد شاهد رشد و شکوفایی اندیشه خواهیم بود. دانشجو حداقل باید در دانشسرای عالی برای مدت 3 سال دوره ببیند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله VM pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله VM pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله VM pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله VM pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله VM pdf :

در صورت عدم وجود سیستم عامل کاربرو یا برنامه نویس می‌بایست آشنایی کاملی با سخت افزارهای مختلف کامپیوتر (مثل مونیتور ,فلاپی , کی بورد و غیره) داشته باشدو روتین‌هایی برای خواندن و یا نوشتن آنها به زبانهای سطح پائین بنویسد. از این جنبه به سیستم عامل با عنوان ماشین توسعه یافته(Extended machine) یا ماشین مجازی (Virtual machine) یاد می‌شود که واقعیت سخت افزار را از دید برنامه نویسان مخفی می‌سازد.

سیستم عاملهای اولیه به زبان اسمبلی نوشته می‌شدند ولی امروز, اکثر سیستم عاملها به زبان C))(یا C++)نوشته می‌شوند . سیستم عامل ((UNIX ,OS/2 و ویندوز بیشتر به زبان C نوشته‌ شده‌اند و قسمت اندکی از آنها به زبان اسمبلی است.
مهمترین مزیت استفاده از زبان سطح بالا برای پیاده سازی سیستم عامل قابلیت حمل آن بر روی انواع کامپیوترها و سادگی پیاده سازی , تغییر و بسط دادن سیستم عامل می‌باشد.
ممکن است ادعا شود پیاده سازی سیستم عامل به زبان C باعث کاهش سرعت و افزایش مصرف حافظه می‌گردد . اگر چه یک برنامه نویس ماهر زبان اسمبلی , می‌تواند برنامه‌های کوچک و بسیار بهینه بنویسد ولی برای برنامه‌های بزرگ یک کامپایلر خوب, می‌تواند تحلیل پیچیده تری نسبت به مغز انسان ماهر انجام داده و بهینه سازی‌های کاملی را انجام دهد.
لذا در عمل برنامه‌های بزرگ C کد اسمبلی بهینه تر و کمتری را تولید می‌کنند, نسبت به حالتی که برنامه‌نویس بخواهد همان کاری به زبان اسمبلی انجام دهد . از طرف دیگر در عمل کارایی اصلی نتیجه ساختمان داده و الگوریتم‌های بهتر است نه نتیجه نوشتن برنامه به زبان اسمبلی .

همچنین اگر چه سیستم عاملها برنامه‌های بزرگی هستند ولی تنها بخش کوچکی از کد آنها, نسبت به کارایی , بحرانی(Critical) می‌باشد مثل مدیریت حافظه و زمانبندی CPU . لذا پس از آنکه سیستم عامل به زبان سطح بالا نوشته شد و به درستی عمل کرد می توان روتین های گلوگاه (bottleneck) و مهم را شناسایی کرد و سپس آنها را با روتین‌های معادل زبان اسمبلی جایگزین نمود.

Virtual Machine/ Enterprise System Architecture یا VM/ESA یکی از سیستمهای عامل IBM است که از قدیم الایام تحت عناوین VM/HPO,VM/XA, VM/SP تحت ماشینهایی نظیر IBM 9370, IBM/ES9000,IBM 4381 اجرا می شده است. آخرین ویرایش مورد حمایت این سیستم عامل در شرکت داده پردازی ایران نسخه VM/ESA 2.3.0 می باشد. ویژگی بارز این سیستم عامل عبارتست از در اختیار گرفتن منابع سخت افزاری فیزیکی و واقعی ماشین Mainframe و دستگاههای جانبی آنها و بوجود آوردن ماشینهای مجازی متعدد. یک ماشین مجازی در واقع تمامی ویژگیهای یک ماشین Mainframe واقعی از جمله CPU ، حافظه، دیسک، چاپگر، Card Reader و ;.. را داراست و این در حالی است که بسیاری از این دستگاهها و امکانات وجود خارجی نداشته بلکه توسط هسته مرکزی Nucleus ) VM) که CP یا Control Program نام دارد شبیه سازی می گردند. لذا تصویری که از یک سایت Mainframe به همراه سیستم عامل VM می توان داشت در واقع بدین صورت است که تعداد زیادی (بالغ بر هزاران) ماشین مجازی بطور همزمان فعال هستند که هر یک از این ماشینها به درخواستهای یکی از کاربران سیستم پاسخگو خواهد بود. مثلا” یک کاربر در حال کامپایل و اجرای برنامه های کاربردی، کاربر دیگر در حال فعال نمودن یک سیستم عامل ثانوی(Second level ) مانند VSE/ESA یا OS/390 ، کاربر دیگر در حال edit نمودن فایلهای خود و ;.. ـ نکته جالب آنکه سیستم عامل VM منابع فیزیکی سیستم Mainframe را به روش Time Sharing چنان میان کاربران مختلف تقسیم خواهد نمود که هر یک از کاربران تصور می نمایند منابع سیستم فقط در اختیار خود ایشان است.

نکته مثبت و قابل توجه آنکه می توان چندین نسخه از سیستمهای عامل OS/390,VSE,VM را بطور همزمان تحت یک سیستم عامل VM/ESA فعال نمود بطوریکه مثلا” 3 سیستم مجزای VM ، ‏ 5 سیستم کاملا” متفاوت OS/390 و 10 سیستم VSE/ESA هر یک با کاربردهای خاص خود همزمان فعال گردند و هر یک پاسخگوی بخشی از کاربران با اهداف مختلف باشند. توجه داشته باشید که در عین حال نقل و انتقال اطلاعات سیستمهای عامل مختلف تحت VM با سهولت هر چه تمامتر میسر می باشد.

امکانات ارتباطی فوق العاده از جمله TCP/IP از اجزاء درونی VM/ESA هستند که پنجره VM را به روی کاربران intranet یا Internet جهانی می گشایند. 

از ویژگیهای دیگر سیستم عامل VM ، تخصیص دینامیکی منابع به کاربران است. یعنی می توان بدون بروز اشکال منابعی را از یک کاربر گرفته در اختیار کاربر دیگر قرار داد. این امر بدون خروج این کاربران از سیستم میسر است.
vmvare یه نرم‌افزار تجاریه که به کمکش می‌تونین همزمان از چند تا سیستم عامل استفاده کنید. خودشون بهش میگن: «زیربنای مجازی»، ولی من بهش می‌گم: ماشین مجازی. با سیستمهای مدیریت بوت (مثل Grub یا Lilo یا نرم‌افزارهای ویندوزی system commander یا boot magic) اشتباه نگیرید. با سیستمهای مدیریت بوت می‌تونین چند تا سیستم عامل روی ماشینتون داشته باشین ولی همزمان می‌تونین فقط از یکیشون استفاده کنید ولی با vmware می‌تونین همزمان از دو یا چند سیستم عامل استفاده کنین! یعنی با فشار یه دکمه یا کلیک بر روی موشی بین دو تا سیستم عامل بدون کوچکترین وقفه‌ی زمانی سوئیچ کنید. این نرم‌افزار رو اولین بار برای لینوکس نوشتن ولی بعدا نسخه‌ی ویندوزیش رو هم اومد. آخرین نسخه‌اش، 452ه. است .

هر کدام از برنامه‌های MS-DOS در ماشین مجازی خودش Virtual Machine اجرا می‌شد که یک محیط گرافیکی ویندوز بود. تمامی این برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها سعی بر آن داشتند که از طریق دستورات IN , OUT و همچنین دستورالعمل‌های خواندن و نوشتن روی حافظه قطعه، استفاده از وقفه سخت‌افزاری، مستقیماً با سخت‌افزار ارتباط برقرار کنند. در اینجا دو یا چند دستور که در یک زمان می‌خواهند از پردازشگر استفاده می‌کنند می‌توانست باعث ایجاد تداخل در دستورات ارسالی یه سخت‌افزار شود. مطمئناً بر سر استفاده از نمایشگر، صفحه ‌کلید و ماوس ناهماهنگی پیش می‌آمد. در پایان برای دست‌یابی به Multiple Application ،برای استفاده از یک سخت‌افزار فیزیکی، مایکروسافت مفهوم Virtual Device Driver را با هدف مجازی نمودن قطعات سخت‌افزاری، مطرح کرد و درایورها VXD نام گرفتند چرا که اغلب درایورها اسم‌هایی شبیه به این جمله داشتند که در آن X نوع قطعه سخت‌افزاری است که کنترل می‌شد.

با استفاده از این مفهوم، Win 3.0 تصویر ماشین مجازی قطعات سخت‌افزاری زیادی را ساخت اما هنوز هم اغلب قطعات با استفاده از درایورهای Real-Mode MS-DOS راه‌اندازی می‌شدند.در جاهایی که برنامه می‌خواهد دسترسی مستقیم به سخت‌افزار داشته‌ باشد VXD بعنوان یک واسط عمل می‌کند و قطعه را راه‌اندازی می‌کند. بطور خلاصه کاری را که درایور VXD انجام می‌دهد سوییچ کردن پردازنده به Real-Mode و فراخوانی Virtual 8086 Mode برای اجرا شدن درایور در MS-DOS ، است.

سوییچ کردن مد کاری و اجرای درایورهای Real-Mode عامل اصلی پیشرفت‌های گسترده در سیستم عامل و ساختار سخت‌افزارها شد. win 3.0 اشکالات زیادی داشت که برای رفع آنها معماری کامپیوتر تغییرات چشمگیری کرد و مایکروسافت سیستم OS/2 را که سازگار با IBM هم بود وارد بازار کرد.
نسخه OS/2 مایکروسافت Windows NT شد که در حدود 1960 و کمی بعد از win 3.1 بعنوان اولین نسخه عمومی در دسترس مصرف همگان قرار گرفت. مایکروسافت ویندوز NT را به قصد فراهم کردن یک بنیاد پایدار و مطمئن برای اجرای ویندوز ساخت. درایورهای win NT از یک تکنولوژی کاملاً جدید بنام Kernel Mode استفاده می‌کرد که عملاً هیچ نقطه مشترکی با دو تکنولوژی متداول قبلی نداشت. در درایورهای win NT از زبان برنامه‌نویسی C استفاده می‌شد و CPU می‌توانست براحتی آن را recompile کرده و اجرا کند.

معرفی نرم افزار Virtual PC
این نرم افزار بسیار مفیدی است برای ساختن یک کامپیوتر مجازی درون کامپیوتر تان . می توانید هر سخت افزاری که می خواهید (البته پائین تر از سطح سخت افزار های کامپیوتر خودتان) برای آن انتخاب کنید ، روی ان سیستم عامل نصب کنید ، درایو های مجازی برای آن بسازید و; .
محیط این نرم افزار بسیار ساده و کار کردن با آن بسیار راحت است .

روی New کلیک کنید .
پنجره ای با نام New Virtual Machine Wizard باز می شود ، Next را بزنید . در پنجره باز شده می توانید انتخاب کنید که کامپیوتر مجازی بسازید یا تغییراتی در کامپیوتر های مجازی قبلی بدهید .
ما حالت تنظیمات پیش فرض و قرار دادی را برای ساخت ماشین مجازی استفاده می کنیم . یعنی گزینه ی : Use default setting to create a Virtual Machine . next را بزنید .
در اینجا آدرس محلی که می خواهید فایل کامپیوتر مجازی تان در آن باشد را بدهید و اسم آن را نیز تعیین کنید . Next را بزنید در صفحه توجه داشته باشید که گزینه When I click finish,open Setting فعال باشد . حالا finish را بزنید .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله اصول طراحی در معادن pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله اصول طراحی در معادن pdf دارای 50 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اصول طراحی در معادن pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اصول طراحی در معادن pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اصول طراحی در معادن pdf :

اصول طراحی در معادن

به نام خدا
هدف از این درس آشنایی دانشجو با چگونگی جمع ‌آوری اطلاعات و چگونگی استفاده از داده ها برای طراحی یا معدن و آشنایی با مراحل طراحی جهت آمادگی و یادگیری بهتر می باشد.
چگونگی رسم مقاطع و محاسبه تناژ ماده معدنی :
ابتدا نقشه مورد نظر را با مقیاس مناسب ( به 3/3 روی نقشه 100 متر روی زمین) روی کاغذ شطرنجی رسم می نماییم سپسامتداد یعنی جایی که گ
سترش ماده معدنی در آنجا بیشتر است مشخص می کنیم سپس دو جهت عمود بر امتداد و به فواصل مشخص متقاطعی رسم می کنیم .
سپس مساحت ماده معدنی در هر یک از مقاطع با شمارش خانه کاغذ شطرنجی بدست آورده سپس با توجه به مقیاس آن را به متر مربع تبدیل می کنیم سپس با توجه به فرمولهای مربوط حجم ماده معدنی را بدست آورده با ضریب حجم در وزن مخصوص ماده معدنی تناژ آن را بدست می آوریم .
و برای سطح باطله یک مستطیل در محدود ماده معدنی مدنظر گرفته که با بدست آوردن مساحت این مستطیل و

کم کردن آن از ماده معدنی سطح باطله بدست می آید. سپس مطابقت ماده معدنی جسم باطله و تناژ باطله رابدست می آوریم .
ضمنا وزن مخصوص ماده معدنی را 4 و وزن مخصوص باطله را 7/2 تن به متر مکعب می گیریم .
فرمولهای مربوطه به محاسبه حجم به قرار زیر است .
مقطع اول و آخر

فرمول تناژ
1- مقطع v
560 = مربع بزرگ سطح ماده معدنی =
1670= مربع کوچک میزان باطله=
2- مقطع IV
549= تعداد مربع سطح ماده معدنی =
سطح باطله =
3- مقطع III
417= تعدا مربع سطح ماده معدنی =
سطح باطله =
4- مقطع II
343= تعداد مربع سطح ماده معدنی =
سطح باطله =
5- مقطع I
182= تعداد مربع سطح ماده معدنی =
سطح باطله =
6- مقطع VI
440 = تعداد مربع سطح ماده معدنی =
سطح باطله =
7- مقطع VII
336= تعداد مربع سطح ماده معدنی =
سطح باطله =
8- مقطع VIII
166= تعداد مربع سطح ماده معدنی =
سطح باطله
9- مقطع XI
135= تعداد مربع سطح ماده معدنی =75/33
سطح باطله =5/38=75/33-5/8*5/8

فرمولهای مربوط به محاسبه حجم به این قرار است .
مقیاس=

فرمولهای مربوط به محاسبه حجم برای ماده معدنی
1- مقطع V

2- مقطع IV

مقطع 2

مقطع 3

مقطع 4

مقطع 5

مقطع 6

مقطع 7

مقطع 8

مقطع 9

برای ماده معدنی
برای باطله

مقطع 1

مقطع 2

مقطع 3

مقطع 4

مقطع 5

مقطع 6

مقطع 7

مقطع 8

مقطع 9

V کل باطله

محاسبه تناژ ماده معدنی

محاسبه تناژ باطله :

مقدار نسبت باطله برداری

محاسبه نسبت باطله برداری اقتصادی

ریال 672000 =قیمت ماده معدنی R=
6 /0 عیار کنستانتره =g
0/95 درصد استحصال =p
b= 84000 هزینه هر تن استخراج ماده معدنی به روش روباز
C: هزینه هر تن باطله برداری به روش روباز
A 138000: هزینه هر تن استخراج ماده معدنی به روش زیر زمینی

چون پس روش رو باز جهت استخراج ماده معدنی استفاده می شود .
تعیین مخروط بهینه عیار حد مشخص کردن بیت معدن :
برای این کار ابتدا ماده معدنی بلوک بندی می کنیم در اینجا ابعاد بلوک ها cm*1cm1 معادل m3/30*m3/30 در نظر گرفته شده است سپس به هر یک از بلوک ها یک عیاری دهیم سپس با استفاده از فرمول ارزش اقتصادی هر بلوک را مشخص کنیم .

که در آن
ارزش بلوک = قیمت فروش کنستانتره =
هزینه بازار= عیار خوراک =
عیار کنسانتره = بازیابی استخراج =
بازیابی فراوری = قیمت هر تن کنستانتره سازی=
هزینه هر تن استخراج ماده معدنی به روش روباز=
تناژ ماده معدنی در هر بلوک =
تناژ باطله در هر بلوک :
هزینه هر تن باطله برداری به روش روباز=
در اینجا اطلاعات با توجه به معدن مبنا به قرار زیر است .

: قیمت تمام شده هر تن کنسانتره سازی

ما به علت بزرگ شدن اعداد در ارزش بلوک از مدت نظر می کنیم .
ارزش باطله هم 2/0 بدست آمد.
ابتدا به ازیای عیارعایی که در هر مقطع ریختیم ارزش هر بلوک را محاسبه کرده

دلایل استفاده از روشهای استخراج روباز :
1- روش مسطحی :
برای مواد آبرفتی مورد استفاده قرار می گیرد که عمق این مواد عمدتا چندان زیاد نیست مانند طلای بلا سری در این ر.وش ماده معدنی به صورت لایه به لایه استخراج می شود ماده معدنی باید تقریبا افقی باشد گسترش آن زیاد باشد .
2- روش کنتوری :
عمدتا جهت استخراج سنگهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد و برای موادی که دارای بیرون زدگی می باشند کاربرد دارد در این روش مواد را به صورت برش به برش استخراج می کنند این روش جهت موارد کاربرد دارد .
3- روش کداری :
عکس روش opinpit می باشد و برای توده ای که دارای بیرون زدگی به صورت کره یا تپه سر تفع می باشند استفاده می شود و با ایجاد پله مواد استخراج می شوند استخراج از بالا به پایین از کوچکترین پله برعکس روش روباز انجام می گیرد .
4- روش openpit:
جهت مواد توده ای که در دل زمین واقع شده اند استفاده می شود در واقع استخرزاج به روش گردبرداری می باشد در این پروژه چون ماده معدنی توده ای می باشد و در دل زیمن واقع است باید ارزش openpit استفاده کرد.
البته در ابتدا معدن چغارت چون به صورت تپه بود به صورت کداری استخراج می شد و بعد به صورت openpit استخراج شد .
دلایل استفاده از این روش
1- رعایت شیب
2- رعایت حداقل عرض کف معدن
3- رعایت شیب دیواره نهایی معدن
روش بدست آوردن اقتصادی ترین پیت :
وقتی که ارزش هر بلوک را برای تمامی مقاطع استفاده کردیم در هر مقطع چند مخروط را می اندازیم و ارزش هر مخروط را محاسبه کرده و به عنوان مخروط بهینه استفاده می کنیم که به شرح زیر می باشد .
در مقطع I مخروط با ارزش 51/110 به عنوان مخروط بهینه مورد استفاده قرار می گیرد .
در مقطع II مخروط با ارزش 18/188 به عنوان مخروط بهینه است .
در مقطع III مخروط با ارزش 81/212 به عنوان مخروط بهینه است .
در مقطع IV مخروط با ارزش 47/258 به عنوان مخروط بهینه است .
در مقطع V مخروط با ارزش 49/298 به عنوان مخروط بهینه است .
در مقطع VI مخروط با ارزش 19/235 به عنوان مخروط بهینه می باشد .
در مقطع VII دمخروط با ارزش 41/179 به عنوان مخروط بهینه است .
در مقطع VIII مخروط با ارزش 99/94 به عنوان مخروط بهینه است .
در مقطع XI مخروط با ارزش 18/86 به عنوان مخروط بهینه است .
در ضمن باید بگویین که مخروط را طوری می اندازیم که بیشترین ماده معدنی و کم ترین باطله را در مقطع در بر بگیرید .
و با توجه به خط مقطع مان محدوده نهایی مخروط بهینه را انتخاب کرده چیست کلی که از این 9 مقطع فوتا بدست می آید رسم می کنیم .

تعیین جاده های معدنی (دمپ ما )
برای انجام این کار باید ابتدا شکل پیت و پله های آن را تعیین کنیم برای تعیین وضعیت پله ها به یکسری اطلاعات از معدن مبنا نیاز داریم :
عرض پله نمایی معدن : 4m مدسه پله استخوانی یک پله ایمنی
عرض پله های ایمنی : 8m زاویه قرار گیری خاک 85o
ارتفاع پله ها : 12/5m
اکنون با توجه به مقاطع عرضی شکل پیت را در سطح زمین میکشیم و از این نظر با توجه به اطلاعات بالا و مقیاس پله های معدن را تا پایین ترین افق رسم میکنیم.

این اطلاعات را با توجه به شیب چک می کنیم

اکنون می توانیم دمپ معدنی را طراحی کنیم

دو نوع جاده در معدن کاربرد دارد
1) جاده های حلزونی 2) جاده های زیگزاگی
جاده های حلزونی کل پیت را قطع کرده و پله ها را قطع می کند این جاده‌ها از نظر کنترل ترافیک و ایمنی بسیار مناسب می باشد اما ازنظر طول بسیار نا مناسب می باشد و با استفاده از از آنجا زمان سیکل دامپتراک ها افزایش می یابد اما جاده های زیگزاگی به دلیل زیگزاگی بودن طول کمتری دارند اما تردد در آ“ها سدشوار وایمنی آنها پایین است از داده های زیگزاگی زمانی استفاده می شود که یک طرف معدن ریزشی باشدلذا جهت جلوگیری از خراب شدن جاده ریزش آن که از لحاظ ایمنی بسیار خطرناک است از جاده های زیگزاگی استفاده نمی شود .
بنابراین ما دراینجا از جاده های حلزونی استفاده می کنیم .
عرض جاده های معدنی : 16 تا 18 متر شی جاده های معدنی : %8
اکنون بایدبا توجه به شیب %8چه طولی را باید در انقاطی کنیم تا پله 5/12 متری را با شیب %8 طی نماییم.

لذا دهانه پرگار به اندازه 5/51 میلیمترباز کرده و از جهت دمپ باطله در جهت راستگرد یا چپ گردگرد یک نیم دایره رسم می کنیم تاپله اول را قطع کند سپس از محل برخورد نیمدایره با پله اول نیم دایره دیگری را در جهت قبلی رسم می کنیم تا پله دوم را قطع کند سپس از محل برخورد نیمدایره دیگری را در جهت قبلی رسم می کنیم تا پله دوم را قطع کند این کار را تا آخرین پله انجام می دهیم بنابرایبن جاده حلرونی مورد نظر رسم می شود اکنون می خواهیم یک خروجی جهت کارخانه لانه آرایی به وجود آوریم بنابراین ساز محل خروجی کارخانه درجهت عکس جهت قبل نیمدایره رسم می کنیم تا پله اول را قطع کند این کار را تا زمانی سکه ماده مورد نظر جاده قبلی را قطع کند انجام می دهیم کلاً جهت رسم جاده های فرعی باید جهتعکس جاده اصلی بگیریم.
نکته : تناژ ماده معدنی در مقاطع مختلف که قابل استخراج می باشد (مواد معدنی در پیت ها ) 165040000 می باشد با توجه به اینکه تولید معدن در سال می باشد عمر معدن 55 سال می باشد .

محاسبه ترابری معدن
جهت محاسبه ترابری معدن در هر مرحله احتیاج به یکسری اطلاعات داریم که این اطلاعات را از معدن مبنا می گیریم . محاسبه تعداد شارل مورد نیاز :
تولید سالیانه : نوع شارل : شارل 7 متر مکعبی
تعداد روزهای کاری سال : روز تعداد شیفت : 3
روزهایی که شارل به دلیل بدی آب دعوا ، تغییر شیفت ، نماز صبحانه کار نکرده است : 80 روز
زمان تعمرات و نگهداری : 48 روز ساعات شیفت: 8 ساعت
تعداد کار در ساعت : 50 دقیقه زمان نفوذ صندوقه : 5 ثانبه
بارآوردن رزقن به سمت کامیون : 15ثانیه تخلیه و برگشت : 15 ثانیه
پرکردن جام : 10 ثانیه
زاویه چرخش : 90 درجه
ارتفاع پله : 12/5m ارتفاع بارگیری : 15m
1- بارگیری از ماده معدنی
سیکل شارل

= کل ساعات در سال
= زاویه چرخش
ظرفیت شارل
ظرفیت جام راندمان
ظرفیت شارل

2- بارگیری باطله :

=کل ساعات در سال
=ظرفیت شادل

با توجه به تولید سالیانه ماده معدنی و نسبت باطله سبرداری 493/0 میزان باطله برداری سددر هر سال به طور متوسط برابر است با

1 دستگاه

تعداد دستگاه : 1
تعداد رزورو : 1
2=1+1+1=مجموعه شادل مورد نیاز

محاسبه تعداد دامپتراک :
ابتدا باشد سیکل دامپتراک را محاسبه کنیم برای این منظور به طول راهی که دامپتراک می پیماید احتیاج داریم اما چون این مقدار در ابتدای معدنکاری به تعداد کمتری دامپتراک احتیاج داریم ولی از طرفی میزان باطله برداری در سال های نخست بیشتر است .
با توجه به معدن مبنا داریم :
ظرفیت دامتراک : 60 ton طول رمپ : 1250 متر
فاصله ورودی پیت تا محل دمپ باطله : 300 متر
فاصاله ورودی پیت تا محل دمپ باطله : 500متر زمان تخلیه : 1 دقیقه
زمان بارگیری دامپتراک بر ماده معدنی : 2 دقیقه
زمان بارگیری دامپتراک در ماده باطله : 3 دقیقه
سرعت دامپتراک با بار =
سرعت دامپتواک خالی =
1- ماده معدنی زمان سیکل دامپتراک
تولید شدن در ساعت

ظرفیت واقعی دامپتراک
دامپتراک 1
تعداد دامپتراک جهت = 6 عدد
هر شارل
2- باطله :
زمان سیکل دامپتراک

= ظرفیت واقعی دامپتراک
دامپتراک

تعداد دامپتراک جهت همر شارل : 4 عدد
با توجه به اینکه یک شارل دو ماده معدنی و یک سشارل دو باطله کار می کند داریم :
12= مجموعه دامپتراک عدد 10=4*1+6*1= تعداد دامپتراک
عدد 2 = (%2) 10 = تعداد رزرو
علاوه بر شارل و دامپتراک یکسری دیگر از ماشین آلالت در معدن وجود دارد که مسقماً با تولید کانسنات مرتبط نبوده ولی بودن بهره گیری از آن عملیات استخوانی مختل می گردد مثل بلدوزر – گریدر – تانکر – کامیون .
شرح واحد وزن (ton) تعداد مورد نیاز
دستگاه حفاری بنوماتیکی دستگاه 25/4 5
دامپتراک دستگاه 60 12
شارل دستگاه 14/365 3
کامیون حمل مواد ناریسه دستگاه 6 2
لودر دستگاه 95 3
بلدوزر دستگاه 83 2
گریدر دستگاه 77 2
تانکر آب دستگاه 9 3

محاسبه آتشباری
برای محاسبه طرح آتشباری معدن باید اجزاء طراحی را مشخص کنیم .
1- قطر چال
2- ضخامت بار سنگ
3- فاصله ردیفی چال ها
4- طول چال
5- اضافه حفاری
6- ارتفاع پله
7- ضخامت گل گذاری
8- تراکم خرج میان چال
9- طول خرج میان چال
10- تراکم خرج ته چال
11- طول خرج ته چال
12- شیب چال (درجه)
13- خرج ویژه
محاسبه : mm 165 = (خطر خرج) خرج فله‌ای
ماده منفجره : آنفو با وزن مخصوص
ماده معدنی : مگنیت با وزن مخصوص
فرمول Konya جهت محاسبه بار سنگ
De : چگال نسبی ماده منفجره
Dr : چگالی نسبی سنگ
برای کاغسنگ
برای باطله
پله بلند

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >