سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله اثر تغذیه روغن ماهی بر خصوصیات تولید مثلی قوچ زندی word

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اثر تغذیه روغن ماهی بر خصوصیات تولید مثلی قوچ زندی word دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر تغذیه روغن ماهی بر خصوصیات تولید مثلی قوچ زندی word کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر تغذیه روغن ماهی بر خصوصیات تولید مثلی قوچ زندی word ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر تغذیه روغن ماهی بر خصوصیات تولید مثلی قوچ زندی word :

مقاله اثر تغذیه روغن ماهی بر خصوصیات تولید مثلی قوچ زندی word که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در 1389 در مجله تحقیقات دامپزشکی (دانشگاه تهران) از صفحه 97 تا 102 منتشر شده است.
نام: اثر تغذیه روغن ماهی بر خصوصیات تولید مثلی قوچ زندی
این مقاله دارای 6 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله روغن ماهی
مقاله قوچ
مقاله اسپرم
مقاله میل جنسی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
پژوهش های اخیر نشان داده اند که مصرف روغن ماهی می تواند کیفیت منی را در برخی گونه های پستانداران و پرندگان بهبود بخشد، اما اطلاعات اندکی در مورد گوسفند در دسترس است. هدف از تحقیق حاضر، مطالعه اثر تغذیه روغن ماهی به عنوان منبع اسیدهای چرب n-3 بر ویژگی های تولید مثلی قوچ بود. هشت راس قوچ سه ساله نژاد زندی، در دو گروه (n=4)قرار گرفته و یکی از خوراک های شاهد و یا مکمل شده با روغن ماهی را دریافت نمودند. هر دو جیره ایزوکالریک و ایزو نیتروژنیک بوده و مطابق با (1995) AFRC تنظیم گردید. نمونه های منی بصورت هفتگی از 6 مهر تا 8 دی ماه 1386 به وسیله مهبل مصنوعی جمع آوری گردید. خصوصیات منی شامل حجم، درصد جنبایی، درصد حرکت پیشرونده، غلظت و تعداد کل اسپرم مورد ارزیابی قرار گرفت. زمان واکنش، تعداد پرش و تعداد دفعات بلند کردن دنبه به عنوان شاخص های میل جنسی و محیط بیضه هر دو هفته یک بار مورد سنجش قرار گرفت. وزن بدن هر سه هفته یک بار اندازه گیری شد، در پایان آمازیش، نمونه های خون از دام ها جمع آوری و غلظت تستوسسترون و کلسترول پلاسما اندازه گیری شد. درصد جنبایی، درصد حرکت پیشرونده، غلظت، تعداد کل اسپرم و تعداد پرش در قوچ های گروه شاهد از اوایل آذر ماه نسبت به تیمار کاهش معنی دارداشت. حجم منی، دفعات بلندکردن دنبه، زمان واکنش، محیط بیضه، وزن بدن و فراسنجه های خونی تحت تاثیر مصرف روغن ماهی قرار نگرفت. بنابراین تغذیه روغن ماهی به عنوان منبع اسیدهای چرب n-3می تواند کاهش کیفیت منی و میل جنسی قوچ را که در اثر ورود به فصل غیر تولید مثلی به وجود می آید، خفیف نماید.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :