سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق در مورد پست برق و ژنراتور اضطراری pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد پست برق و ژنراتور اضطراری ‌ pdf دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد پست برق و ژنراتور اضطراری ‌ pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد پست برق و ژنراتور اضطراری ‌ pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد پست برق و ژنراتور اضطراری ‌ pdf :

پست برق و ژنراتور اضطراری

پست‌های برق و ترانسفورماتور
پستها به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند. پستهای داخلی خود به سه دسته پست فشار قوی باز، نیمه‌باز و بسته تقسیم می‌شوند. پستها دارای ترانس و تابلوها و سکسیونرها، دژنکتورها، فیوزها، فیدرها، باس‌ها و باس‌بارها و … هستند. در پستهای باز و نیمه باز کلیه لوازم و وسایل در یک قسمت مشخص به نام سلول و در پستهای بسته در تابلو نصب می‌گردند.

یکی از مهمترین اجزای پست ترانس‌ها هستند. ترانسفورماتورها به دو نوع خشک و روغنی تقسیم می‌شوند و دارای گروه‌های برداری متفاوتی هستند، همچنین دارای روشهای خنک‌سازی مختلفی می‌باشند، برای افزایش ولتاژ معمولاً از ترانس‌های افزاینده با سیم پیچ ثانویه مثلث و برای کاهش ولتاژ معمولاً از ترانس کاهنده با سیم پیچ ثانویه ستاره یا زیگزاگ استفاده می‌شود.

مشخصات ترانس‌ها در ارتفاع 1000 متر از سطح دریا و در درجه حداکثر 40 درجه و حداقل 25- درجه در فضای باز و 5- درجه در فضای بسته و با ولتاژ ورودی سینوسی و متقارن استاندارد شده است. در صورت شرایط متفاوت باید هنگام سفارش به کارخانه سازنده موارد متفاوت اعلام شود.

ترانسفورماتورهای مورد بحث در این فصل ترانس‌های روغنی هستند. مشخصات الکتریکی این ترانسها عبارتند از: قدرت اسمی از 50 تا 1600 کیلوولت آمپر و فرکانس نامی 50 هرتز، ولتاژ اولیه 11، 20 یا 33 کیلوولت و ولتاژ ثانویه 231 یا 400 ولت و امکان تنظیم ولتاژ %5 در طرف اولیه وولتاژ امپدانس اسمی %4 برای ترانس‌های 50 تا 200 کیلوولت آمپر و %6 برای ترانس‌های 250 تا 1600 کیلوولت آمپر و گروه اتصال YZ 5 برای ترانسهای 50 تا 200 کیلوولت آمپر و Dy 5 برای 250 تا 1600 کیلوولت آمپر.

 

چند مشخصه ساخت مهم
الف ـ مواد عایقی به انواع C. H, F, B, E, A, Y تقسیم می‌شوند که حد حرارتی به ترتیب در آنها 90، 105، 120، 130، 155، 180 و بزرگتر از 180 درجه است. در ترانس‌های روغنی از دسته A و در ترانسهای خشک از دسته H, F, B استفاده می‌شود.

ب ـ انواع روشهای انتقال حرارت در ترانسها عبارتند از: هدایت حرارت از قسمتهای مختلف به سطح ترانس، تبادل حرارتی با عایق گازی، تبادل حرارتی با عایق مایع. همچنین برای تبادل حرارتی بهتر، ترانس‌های تا 630 کیلوولت آمپر، منبع ترانس دارای جدار پرده‌ای و برای ترانس‌های 630 تا 1600 کیلوولت آمپر، ترانس دارای جداره با لوله خنک‌کننده است.

ج ـ برای جلوگیری از ورود رطوبت باید در مسیر هواکش سیستم رطوبت‌گیر سیلیکاژل استفاده شود.
د ـ برای حفاظت ترانسفورماتور در برابر خطرات گاز اضافی و پایین رفتن بیش از حد سطح روغن از حد مجاز از رله بوخ هولتس استفاده می‌شود.
هـ ـ بدنه ترانس باید مجهز به دو ترمینال اتصال زمین و هر ترمینال مجهز به دو محل اتصال برای وصل به هادی زمین باشد.
و ـ برای حفاظت ترانس‌هایی که از فیوز به جای دیژنکتور در آن استفاده می‌شود جداولی برحسب ولتاژ و کیلوولت آمپرنامی برای انتخاب فیوز وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد.

 

نصب ترانسفورماتور
نصب ترانس‌ها به دو صورت انجام می‌گیرد: 1ـ نصب در داخل ساختمان 2ـ نصب در فضای آزاد
1) نصب در داخل ساختمان:

الف ـ دو نوع اتاق ترانسفورماتور وجود دارد در نوع اول ترانسفورماتور همسطح کف زمین و در نوع دو ترانس در سطحی بالاتر از کف نصب می‌شود. البته نوع دوم ترجیح‌دارد ولی اجرای آن در همه جا امکانپذیر نیست.

ب ـ ابعاد اتاق ترانسفورماتور به سه دسته که برای ترانسهای با حداکثر توان 630 کیلوولت آمپر اتاق کوچک است و برای ترانسهای بالاتر از 630 کیلوولت آمپر ابعاد اتاق بزرگ و خیلی بزرگ است. ابعاد اتاق کوچک: طول 4، عرض 3 و ارتفاع 7/4 متر، ابعاد اتاق بزرگ: طول 3/4، عرض 2/3متر و ارتفاع 7/4 متر و ابعاد اتاق خیلی بزرگ: طول 5/4 متر، عرض 5/3 متر و ارتفاع 3/5 متر. همچنین ابعاد با توجه به رشد بار در آینده باید انتخاب شود تا امکان استفاده از ترانسهای با قدرت بیشتر بدون لزوم انجام تغییرات بنایی فراهم باشد. در هر حال فضای آزاد اطراف ترانس نباید از 8/0 متر کمتر باشد. (توجه کنیم در انتخاب ارتفاع اتاق، تهویه طبیعی در نظر گرفته شده است).

ج ـ جهت سهولت نقل و انتقال باید اتاق ترانسفورماتور نزدیک مرکز ثقل‌بار و در طبقه همکف باشد همچنین باید یکی از جبهه‌های آن رو به فضای آزاد باشد و در برابر این جبهه تا فاصله 5 متر هیچ مانعی نباشد در اصلی باید در همین جبهه باشد و این جبهه باید در جهتی انتخاب شود که تابش آفتاب به آن حداقل باشد یعنی رو به شمال باشد. در مواردی که ترانس در طبقات یا روی بام نصب می‌شود از ترانس خشک باید استفاده شود، در این حالت استفاده از حایل آتش منتفی خواهد بود.

د ـ در شرایط عادی تهویه اتاق ترانس به صورت طبیعی صورت می‌گیرد اما در مناطق گرمسیری استفاده از هواکشهای برقی با ترموستات لازم است. همچنین برای جلوگیری از تعریق در اتاق ترانسفورماتور باید گرمکن برقی مجهز به ترموستات نیز پیش‌بینی شود.

هـ ـ در زیر ترانس، باید حوضچه‌ای نصب شود که ابعاد آن باید حداقل برابر ابعاد خارجی بزرگترین ترانس و عمق آن با ظرفیت روغن ترانس متناسب باید باشد، و بر روی حوضچه ریلهای مناسبی برای قرار دادن چرخ‌ها تعبیه می‌شود و در اطراف حوضچه شیارهایی برای عبور کابلها در نظر گرفته می‌شود. همچنین در زیر محل استقرار ترانس و پایین‌تر از مسیر عبور هوای خنک، باید حائلی مشبک که دارای پوشش ضد زنگ باشد و روی آن حداقل 20 سانتی‌متر شن یا سنگ گرانیت شکسته است پیش‌بینی شود. زیر حائل آتش نیز باید سطح شیبداری ساخته شود تا روغن نشت شده به چاهک منتقل شود.

و ـ ترانس باید به گونه‌ای نصب شود که اگر محور طولی ترانس به موازات در باشد، بوشینگ‌های فشار قوی رو به داخل اتاق باشد و اگر محور طولی ترانس عمود بر در باشد روغن نمای مخزن انبساط رو به در اطاق باشد.

ز ـ اتاق تابلوهای فشار قوی و فشار ضعیف باید در دو اتاق متفاوت از اتاق ترانس باشد. به شرط اینکه همه تابلوها تمام بسته و با رعایت فاصله باشند می‌توان از یک اتاق برای تابلوها نیز استفاده کرد.

همچنین فاصله تابلو از هم نباید کمتر از 5/1 متر باشد، ارتفاع اتاق نباید از 2 متر کمتر باشد و ارتفاع اتاق بیشتر یا مساوی ارتفاع بلندترین تابلو باضافه 5/0 متر باشد.
هـ ـ برای انتخاب سیستم زمین پست باید شرایط زیر را در نظر گرفت:
هـ ـ 1) برای کلید اصلی تابلو تا 25 آمپر یک فاز و سه فاز: یک الکترود زمین ساده
هـ ـ 2) برای کلید اصلی تابلو تا 60 آمپر سه فاز: دو الکترود زمین ساده در فاصله حداقل 6 متر یا یک الکترود ساده ولی به عمق 4 متر.
هـ ـ 3) برای کلید اصلی تابلو بیش از 60 آمپر سه فاز: یک اتصال زمین اساسی یا اتصال زمین مشابه پست ترانسفورماتور تغذیه کننده آن.

2) نصب در خارج ساختمان:
الف ـ نصب در روی زمین: باید حوضچه‌ای در زیر ترانس حفر شود و فضای بالای آن باید حداقل 50 سانتی متر از کف اطرافش بالاتر باشد و همان شرایط حوضچه قبلی را داشته باشد و کف شور و چاهک جذب نیز داشته باشد.
ب ـ نصب روی تیر: ترانس‌های با ولتاژ 11 کیلوولت تا قدرت 250 کیلوولت آمپر و ولتاژ 20 کیلوولت تا قدرت 200 کیلوولت امپر در روی تیر نصب می‌شوند.

سیستم برق اضطراری
سیستم برق اضطراری سیستمی است که در موقع قطع برق با استفاده از یک یا چند مولد برق (معمولاً موتور دیزل و ژنراتور) یا مجموعه‌ایی از باتریها، نیروی برق مورد نیاز ساختمان یا مجموعه را تأمین کند.

به طور کلی مولدهای برق (دیزل ـ ژنراتور) به صورت زیر طبقه‌بندی می‌شوند.
الف) برحسب نوع کاربرد: مولد برق ممکن است برای تولید برق اصلی به عنوان مولد برق دایمی، یا به صورت موازی با شبکه برق اصلی و یا به جهت تولید نیروی برق اضطراری مورد استفاده قرار گیرد.

ب) برحسب زمان بهره‌برداری: به دو صورت مدت محدود و نامحدود ساخته می‌شوند.

موارد استفاده از نیروی برق اضطراری و سیستم برق بدون وقفه
سیستم برق بدون وقفه (UPS) سیستمی است که نیروی برق متناوب اولیه را در برابر هرگونه قطع جریان و نوسانات ولتاژ و فرکانس حفاظت می‌کند.
در موارد زیر برای تأمین مصارف اضطراری و ایمنی، باید برق به کمک مولدهایی که نیروی محرک آن موتورهای دیزل است، در محل تولید شود.
ـ ساختمانهای مسکونی با بیش از 4 طبقه از کف زمین و مجهز به آسانسور
ـ ساختماهای عمومی که قطع برق ممکن است خطرات جبران ناپذیری ایجاد کند.

ـ بیمارستانها و مراکز بهداشتی با توجه به نوع فعالیت آنها.
ـ مراکز صنعتی که قطع برق طولانی در آن ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد کند.
ـ سردخانه‌های بزرگ
ـ هر نوع ساختمان یا مجموعه دیگری که به تشخیص مقامات مربوطه باید دارای نیروگاه اضطراری باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق نیما یوشیج pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق نیما یوشیج pdf دارای 27 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق نیما یوشیج pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق نیما یوشیج pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق نیما یوشیج pdf :

بخشی از فهرست تحقیق نیما یوشیج pdf

نیما یوشیج................................2
زندگینامه................................2
زندگینامه خود نوشت................................5
نصایح................................9
از آثار اوست................................13
نیما یوشیج................................14
داروگ................................21
خانه ام ابری ست................................22
هست شب................................23
مهتاب................................24
منابع

نیما یوشیج
(1315ق دهکده یوش در استان مازندران - 16 دی 1338خ. شمیران)
نیما یوشیج نام هنری یا تخلص علی اسفندیاری پدر شعر نواست.
به خاطر سرودن شعر در وزن‌های شکسته (غیر عروضی) از پیشگامان شعر نو فارسی به شمار می‌رود.






زندگینامه
نیما در سال 1276 هجری شمسی در دهکده‌ای به نام یوش، واقع در مازنداران چشم به جهان گشود.. خواندن و نوشتن را نزد آخوند ده فرا گرفت ولی دلخوشی چندانی از آخوند ده نداشت چون او را شکنجه می داد و در کوچه باغها دنبال نیما می کرد . پس از آن به تهران رفت و در مدرسه عالی سن لویی مشغول تحصیل شد .... در مدرسه از بچه‌ها کناره گیری می کرد و به گفته خود نیما با یکی از دوستانش مدام از مدرسه فرار می کرد و پس از مدتی با تشویق یکی از معلمهایش به نام نظام وفا به شعر گفتن مشغول گشت و در همان زمان با زبان فرانسه آشنایی یافت و به شعر گفتن به سبک خراسانی مشغول گشت. در سال 1300 منظومه قصه رنگ پریده را سرود که در روزنامه میرزاده عشقی به چاپ رساند ... در همان زمان بود که مخالفت بسیاری از شاعران پیرو سبک قدیم را برانگیخت.... شاعرانی چون: مهدی حمیدی، ملک الشعرای بهار و..... به مخالفت و دشمنی با وی پرداختند و به مسخره و آزار وی دست زدند . نیما سبک خاص خود را داشت وبه سبک شاعران قدیم شعر نمی‌سرود و در شعر او مصراعها کوتاه و بلند می شدند . نیما پس از مدتی به تدریس در مدرسه‌های مختلف از جمله مدرسه عالی صنعتی تهران و همکاری با روزنامه‌های چون: مجله موسیقی، مجله کویر و...... پرداخت. از معروف‌ترین شعرهای نیما می توان به شعرهای افسانه، آی آدمها، ناقوس، مرغ آمین اشاره کرد. نیما در 13 دی 1328 چشم از جهان فروبست... فریاد می زنم ، من چهره ام گرفته ! من قایقم نشسته به خشکی ! مقصود من ز حرفم معلوم بر شماست، یک دست بی صداست ، من، دست من کمک ز دست شما می کند طلب، فریاد من شکسته اگر در گلو، وگر فریاد من رسا ، من از برای راه خلاص خود و شما، فریاد می زنم ، فریاد می زنم!! بیست ویک آبان‌ماه سال ‌روز تولد نیما یوشیج است. به این مناسبت نامه‌ای از او که حاوی نقطه‌نظرات اولیه پدر شعر‌نو ایران می‌باشد، در زیر می‌خوانید. نیما یوشیج این نامه را خطاب به میرزاده‌عشقی شاعر و روزنامه‌نگار انقلابی و رومانتیک نوشته است. میرزاده عشقی ناشر روزنامه تجددخواه قرن بیستم بود و زندگی خود را فدای اندیشه‌های ترقی‌خواهانه خود کرد. نیما یوشیج در این نامه که دارای اهمیت زیادی است، درواقع وعده تحولی را که او با فعالیت شعریش آغاز کرده بود، نشان می‌دهد

زندگینامه خود نوشت
در سال هزار وسیصد و پانزده هجری ( قمری)، ابراهیم نوری- مرد شجاع و عصبانی- از افراد یکی از دودمان های قدیمی شمال ایران محسوب می شد. من پسر بزرگ او هستم. پدرم در این ناحیه به زندگانی کشاورزی و گله داری خود مشغول بود. در پاییز همین سال، زمانی که او در مسقط الرأس ییلاقی خود « یوش» منزل داشت، من به دنیا آمدم. پیوستگی من از طرف جده به گرجی های متواری از دیرزمانی دراین سرزمین می‌رسد. زندگی بدوی من در بین شبانان و ایلخی بانان گذشت که به هوای چراگاه به نقاط دور ییلاق- قشلاق می‌کنند و شب بالای. کوه‌ها ساعات طولانی با هم به دور آتش جمع می‌شوند از تمام دوره بچگی خود، من بجز زد و خوردهای وحشیانه و چیزهای مربوط به زندگی کوچ نشینی و تفریحات ساده آنها در آرامش یکنواخت و کور و بیخبر از همه جا، چیزی به خاطر ندارم. در همان دهکده که متولد شدم خواندن و نوشتن را نزد آخوند ده یاد گرفتم. او مرا در کوچه باغها دنبال می کرد و به باد شکنجه می‌گرفت. پاهای نازک مرا به درخت های ریشه و گزنه دار می‌بست، با ترکه‌های بلند می‌زد و مرا مجبور می‌کرد به از برکردن نامه هایی که معمولا اهل خانواده دهاتی به هم می نویسند و خودش آنها را به هم چسبانیده و برای من طومار درست کرده بود. اما یک سال که به شهر آمده بودم اقوام نزدیک من مرا به همپای برادر از خود کوچکترم، لادبن، به یک مدرسه کاتولیک واداشتند

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق اکولوژی گیاهان زراعی pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق اکولوژی گیاهان زراعی pdf دارای 104 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق اکولوژی گیاهان زراعی pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق اکولوژی گیاهان زراعی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق اکولوژی گیاهان زراعی pdf :

بخشی از فهرست تحقیق اکولوژی گیاهان زراعی pdf

فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول
گیاهان زراعی
گیاهان مهم زراعی
غلات
بقولات
گیاهان ریشه‌ای و غده‌ای
فصل دوم
اقلیم زراعی و عوامل موثر بر رشد و نمو گیاهان زراعی
شدت نور
آب
نقش آب به عنوان کنترل‌کننده سیر انرژی در گیاهان
مشخصات باران
باران‌های کنوکتیو
باران‌های کوهستانی
خصوصیات بارندگی
بازگردش مواد در اکوسیستم‌های طبیعی
فصل سوم
اهمیت بعضی از عوامل خاکی
فقر خاک و انبوهی پوشش گیاهی جنگل‌های حاره مرطوب
تناقظی که در «ساوان» مستتر است
تاثیر بافت خاک بر روی گیاهان
ارزش گیاهان به عنوان معرف خاک‌های شور و قلیایی
بعضی از گیاهان معرف خاک‌های شور و قلیایی



فصل چهارم
اکولوژی جمعیت گیاهی در کشاورزی
تولیدات کشاورزی به عنوان یک فرایند جمعیتی
مرحله بذری
جوانه‌زنی
مرحله نونهالی
تولید مثل
تفاوتهای موجود در جمعیت گیاهان زراعی
رقابت علفهای هرز
تحقیقات کشاورزی و بیولوژی جمعیت گیاهی
کشاورزی از دیدگاه مدیریت جمعیت گیاهی
افزایش شاخص برداشت از طریق تغییر استراتژی زراعی
اصلاح محصولات زراعی از نظر اکولوژیکی
فصل پنجم
مناطق اکولوژیکی زراعی ایران
منطقه خوزستان
منطقه ساحلی جنوب
منطقه فلات مرکزی (نمکزار)
منطقه فلات مرکزی بدون نمکزار
منطقه کوهستانی مدیترانه‌ای بری
منطقه کوهستانی معتدله سرد
منطقه ساحلی دریای خزر
پیشنهادات
منابع و ماخذ

خدایی که داننده رازهاست نخستین سرآغاز آغازهاست
ثبات تولید در کشاورزی یکی از جنبه‌های مهم کشاورزی پایدار Agriculture Sustainable می‌باشد. گرچه مفاهیم پایداری تولید در کشاورزی دیدگاه‌های همه‌جانبه‌ای را دربر دارد و جنبه‌های مختلفی را شامل می‌شود. اقلیم و خاک از مهمترین عوامل تولید می‌باشند و بهره‌برداری از زمین عمدتاً بر اساس کیفیت این دو عامل استوار است.
پراکنش و توزیع گیاهان طبیعی در عرض‌های جغرافیایی مختلف و همچنین در ارتفاعات متفاوت متفاوت در رابطه با عوامل محیطی و بخصوص بارندگی و درجه حرارت و در مرحله بعد شرائط فیزیکی و شمیایی خاک می‌باشد. این موضوع در ارتباط با گیاهان زراعی نیز صادق است و بدین‌ترتیب شناخت عوامل مختلف محیطی و انتخاب گیاهان مناسب برای شرایط متفاوت از مهمترین عوامل موثر در تولید است. حفظ ثبات با آگاهی از نیازهای محیطی و تامین شرایط مناسب برای هرمحصول امکان‌پذیری است و به همین دلیل در شرایط دیم به علت نوسانات شرایط اقلیمی و عدم امکان تامین همه نیازهای گیاه تولید از ثبات کمتری برخوردار است.
امروز روابط عوامل محیطی و تولید با کمک مدل‌های ریاضی برای اکوسیستم‌های مختلف زراعی بیان می‌شود و این روابط به صورت کمی درآورده شده است.
بدین ترتیب امکان پیش‌بینی تولید با توجه به شرایط مختلف اقلیمی در هر منطقه بیشتر شده است. این اکوسیستم‌ها چون ساخته‌ی دست بشر هستند و بر اساس نیازهای انسان بوجود آمده‌اند، قاقد تنوع لازم بوده و از نظر اکولوژیکی حساسیت بیشتری به نوسانات محیطی دارند و به همین دلیل برای حفظ ثبات تولید، شناخت عوامل محیطی در رابطه با نیازهای این اکوسیستم‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است. در همین رابطه آگاهی از اثرات تنش‌های محیطی بر رشد و تولید این اکوسیستم‌ها نیز جهت حفظ ثبات محصول ضروری می‌باشد. بدین ترتیب به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از منابع محیطی و کاهش خسارت وارده به محیط از طریق به کارگیری اصول صحیح اکولوژیکی در اکوسیستم‌های زراعی و نیز کاربرد روش‌های منطقی تولید بحث اکولوژی گیاهان زراعی مطرح می‌شود. (منبع شماره1)









فصل اول
گیاهان زراعی
تعداد گیاهان و حیواناتی که مورد استفاده انسان قرار می‌گیرد، در مقایسه با آن چه که در دسترس اوست، ناچیز است. برای مثال تنها در حدود 3000 گونه از 350000 گونه گیاهان گلدار، دارای ارزش اقتصادی هستند. علاوه بر آن انتقال از مرحله‌ی شکارچی‌گری به مرحله‌ی دامداری یا کشاورزی ساکن و از کشاورزی معیشتی به تجاری، مقدار گونه‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است. غذای انسان‌های اولیه خیلی متنوع‌تر از امروزه بوده است. هارلن (1976) معتقد است که در دوران گذشته هزاران گیاه و صدها حیوان برای استفاده غذایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در آزمایشی با آنالیز محتویات معده انسان عصر فلز (انسان تولوند) (هل بک، 1950) ملاحظه شد که آخرین غذای او شامل هفده گیاه مختلف بود که فقط دو عدد از آنها، یولاف و جو کشت می‌شدند و بقیه علف‌های هرز گیاهانی بودند که کشت شده بودند.
امروزه دوازده گیاه زراعی و سه تیپ دام اهلی عمده‌ی کشورهای جهان را تامین می‌کنند. توسعه‌ی کشاورزی واقعه‌ای جدید در تاریخ تکاملی انسان محسوب می‌شود. این واقعه بستگی به انتخاب و تکثیر و به عبارت دیگر، اهلی‌کردن گونه‌های گیاهای و حیوانات با مشخصات دلخواه و مطلوب برای انسان دارد. این موضوع نه فقط ترکیب نسبی جمعیت گیاهان و حیوانات را تغییر داد، بلکه حدود ده درصد از زمین‌هایی که پوشش گیاهی طبیعی داشته‌اند، به وسیله گیاهان زراعی جایگزین شده‌اند و بخش عمده‌ای از زمین‌های باقیمانده نیز به سبب چرای دام‌ها تغییرات زیادی حاصل کرده‌اند. اکوسیستم کشاورزی ساختمان و ترکیب ساده‌تری نسبت به اکوسیستم طبیعی داراست. در این اکوسیستم کم و بیش سه تیپ موجودات غلبه دارند:
1. گیاهان زراعی یا گیاهانی که قابل زراعت هستند.
2. دام‌های اهلی
3. علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها
حیوانات و گیاهان اهلی شامل آنهایی هستند که تکثیر و اصلاح آنها کم و بیش توسط انسان کنترل می‌شود. انتخاب و به‌نژادی که اساساً روی اعاب وحشی صورت گرفته است، از یک طرف باعث حذف ویژگی‌های نامطلوب برای انسان شده است که این ویژگی‌ها برای بقای آنها مفید بوده است و از طرفی دیگر ویژگی‌هایی که دارای ارزش زراعی بوده‌اند، توسعه داده شده است. (جدول 1-1) در مورد گیاهانی که اهلی شده‌اند، رابطه‌ی همزیستی آنها با انسان طوری است که فقط تعداد معدودی از آنها بدون محافظت انسان می‌تواند به صورت وحشی بقاء داشته باشند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تاثیر عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالی نظامی آمریکا علیه ای

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تاثیر عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالی نظامی آمریکا علیه ایران pdf دارای 55 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر عامل اقتصاد و ابعاد آن بر کنش احتمالی نظامی آمریکا علیه ایران pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

فهرست مطاب

مقدمه     3
چهار چوب نظری     6
فصل اول
ژئواکونومیک خلیج فارس     16
عوامل همگرایی و همکاری     18
همکاری های اقتصادی کشورهای خلیج فارس    20
تولیدات نفتی و غیر نفتی     21
منابع
فصل دوم
سیاست خارجی امریکا در خلیج فارس     26
اهداف سیاست خارجی امریکا و منافع آن در خلیج فارس     29
اهداف سیاسی     30
اهداف اقتصادی     31
اهداف امنیتی – نظامی     32
ایران و سیاست خارجی امریکا     32
برنامه هسته ای ایران و اقدام احتمالی نظامی امریکا     34
کشور های عربی خلیج فارس و اقدامات امریکا     37
جامعه بین الملل و راه حل های منطقی و مدیریت بحران هسته ای ایران     41
نتیجه گیری     45
منابع

 

مقدمه
از آنجائیکه هسته اصلی این موضوع پژوهشی ، تاکید و توضیح فایده بودن مکتب اقتصادی و بویژه لیبرالیسم در ارائه راه حل های منطقی و انساندوستانه برای معضلات و مشکلات بشری در تمام ابعاد و جنبه های آن است . سعی شده در روند نگارش این تحقیق و تمام نقاط آن از مکتب اقتصادی و تاثیر آن بر توجیه و جهت دهی سیاست کشورها استفاده شود و امیدوارم در جای مناسب قرار گرفته باشد . در واقع در محدوده روابط بین الملل ، بهره گیری از راهکارهای غیر نظامی برای تحقق اهداف طراحی شده در وسیع‌ترین معنا ، فزونترین در صد تحقق و در محدود ترین دیدگاه ، کمترین میزان ناکار آمدی را قلم می زند که ریشه در توانمندی عاملان آن دارد . و متاسفانه چنین پیامدهای در صحنه بین المللی با وجود طیف وسیع از همکاری و وابستگی ، پیامدهای خشونت بار هم دیده می شود ، و این بخاطر وجود بعضی از اعضای قدرت طلب و جنگجو و خود خواه می باشد ، ولی باز هم گیتی علو از اعضای بسیاری از خیر خواه و مسالمت آمیز و ذات نیک امتیاز دارد. خلاصه، تلاش شده است که در این تحقیق ، از ایده ها و ارزش های لیبرال گرا برای مطابقت دادن این مکتب با کارآمدی آن در ابطال کار آمدی اقدام نظامی و اثبات فعال بودن همکاری و گفتگو در حل بحران ها بین بازیگران بین المللی مورد استفاده قرار گیرد . بنابر این ابتدا با تشریح و توضیح نظریه اقتصادی (لیبرالیسم ) و اهمیت آن در حل معضلات اقتصادی – سیاسی – امنیتی و غیره و در کل هسته این نظریه را بررسی کردیم و در جای خود قرار داده ایم


منابع
1- دهشیار – حسین ، سیاست خارجی امریکا و هزمونی – انتشارات خط سوم تهران 1381
2- دهشیار- حسین ، سیاست خارجی امریکا در آسیا – موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر ، تهران 1382
3- همان
4- همشهری دیپلماتیک – سال اول – شماره دوازدهم – نیچه اسفند 1385
5- روزنامه سیاست روز – سخنان کوفی آنان – چهار شنبه ، 13/10/1385
6- Forging a new security order for The Persian golf – Michael Ryan Kraig – Mlddle east policy/Vol .X111/No/1,spring 2006
7- دهشیار – حسین – سیاست خارجی امریکا در آسیا ، ابرار معاصر ، تهران 1382
8- دهشیار – حسین – سیاست خارجی امریکا و هژمونی – انتشارات خط سوم تهران 1381
9- همشهری دیپلماتیک ، سال اول ، شماره دوازدهم نیمه اسفند 1385
10- مجله الدفاع العربی (مجله دفاع عربی) ایران النوویه و تحدیات دول الخلیج- القاهره شتاء 2006
11- دهشیار – حسین – سیاست خارجی امریکا در آسیا- موسسه فرهنگی و مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر – تهران 1382
12- forging a new security order for The Persian gulf
13- A win –win us.strategy for pealiny with rian , Michael McFaa and abbas milani and Lary dlamond , Washington Quarterhy , Winter 2006-07
14- همان
15- چامسکی – نوام ، مقاله اینترنتی شبکه تلویزیونی تله سور – ترجمه خبر گزاری جمهوری اسلامی ایران 20/1/1386
16-Nuclear iran : perils and prospects – Jahangir amuzegar Middle east policy , Vol . X111 , No2,summer 2006
17- همان
18- How to keep the bomb from iran , scotl , Sagan , Foreign affairs , September loctober , 2006
19- همان
20- پیشین

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله در مورد کلسترول pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد کلسترول pdf دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد کلسترول pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد کلسترول pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد کلسترول pdf :

کلسترول

پیشگفتار
کلسترول نوعی چربی است که در بعضی غذاها وجود دارد و در بدن نیز ساخته می شود.
کلسترول برای بسیاری از اعمال بدن لازم است . در انتقال و کار نیروی عصبی دخیل است. انسان لا آن ویتامین D وصفرا را می سازد و صفرا در هضم خوراکی ها نقش بزرگی دارد. همچنین بدن بوسیله آن چندین هورمون مهم که تنظیم عملیات حیاتی نقش عمده ای دارند تهیه می نماید.

برغم آنچه که در بالا بیان شد زیاد بودن مقدار کلسترول در خون ممکن است انسان را در معرض خطر ابتلا به بیماریهای قلب و عروق قرار دهد که امروزه، نخستین علت مرگ ومیر در کشورهای پیشرفته جهان به شمار می رود. پایین بودن مقدار کلسترول خون با کم شدن خطر ابتلا به بیماری قلب و عروق CVD ارتباط دارد.
تغذیه خوب که مطابق با اصول علمی باشد به نگاهداری سطح کلسترول خون در حد بهداشتی کمک می کند.

کلسترول و بیماری قلب و عروق
اجداد ما بر اثر ابتلا به بیماریهای عفونی از قبیل سل، آبله سینه پهلو می مردند، اینگونه بیماریها بر اثر تدابیر بهداشتی بکار بردن واکسن های موثر و تلقیح همگانی، تقریباً از بین رفته اند. در حالیکه در امریکا پس از سال 1910 مرگ و میر بر اثر بیماری های عفونی رو به کاهش گذاشته است، مرگ و میر در اثر امراض مزمن خصوصاً بیماری قلب و عروق ، سرطان، بیماری قند (دیابت) و ازدیاد فشار خون رو به ازدیاد نهاده است.
بدن ما به کلسترول نیاز دارد

اگرچه مقادیر بیش از حد کلسترول خطرناک است، اما بدن به مقداری کلسترول نیاز دارد. کلسترول، مسئول تولید هورمون های تستوسترون و استروژن، ویتامین D و اسیدهای صفراوی است. اسیدهای صفراوی در کبد تولید می شوند و به منظور کمک به هضم چربی، در روده به مصرف می رسند.
بدن، کلسترول را در کبد تولید می کند. هر چقدر بیشتر کلسترول بخورید، بدن شما کلستر

ول کمتری خواهد ساخت و برعکس.
اعمال بدن هوشمندانه و دقیق صورت می گیرد، حتی اگر عادت غذایی با ظرافت همراه نباشد. در صورت عدم مصرف کلسترول و ادامه مصرف مقداری چربی اشباع شده ، بدن کلسترول تولید خواهد کرد. اگر به خوردن چربی اشباع شده بیشتر از نیاز بدنتان ادامه دهید و با ورزش کردن چربی مزبور را نسوزانید، سنگین وزن و چاق تر خواهید شد؛ زیرا چربی اضافی در سلول های چربی بدن رسوب می کند و تا زمانی که به آن نیاز پیدا کنید، ذخیره می شود.
کلسترول خوب و بد VLDL , LDL , HDL
کلسترول ماده ای چرب است و به این دلیل در آب یا خون حل نمی شود و به صورت واحدهایی به نام لیپوپروتئین، به وسیله خون در سرخرگ ها و سیاهرگ ها به حرکت در می آید. لیپوپروتئین ترکیبی از چربی و پروتوین هستند و سه نوع اصلی تز آنها وجود دارد که عبارتند از : لیپوپروتئین دارای تراکم بالا (high – density lipoprotein , HDL) که اغلب «کلسترول خوب» نامیده می شود، لیپوپروتئین دارای تراکم پایین (low – density lipoprotein , HDL) که «کلسترول بد» و لیپوپروتئین دارای تراکم بسیار پایین (very low – density lipoprotein , VLDL) نامیده می شود.
لیپوپروتئین های دارای تراکم بالا
HDL ها، کلسترول های خوب «خوب» هستند، زیرا به انتقال کلسترول ، به خصوص LDL یا کلسترول «بد» به خارج از خون و به کبد کمک می کنند. کلسترول مزبور در کبد مورد پردازش دوباره و یا دفع از بدن قرار می گیرد. کبد، LDL را به دیگر ترکیب های مورد دنیاز بدن تبدیل می کند. به عبارت دیگر ، HDL از تجمع کلسترول در سرخرگ ها پیشگیری می کند. HDL حتی کلسترول اضافی را از دیواره سرخرگ ها بر می دارد.

نکته قابل توجه آن است که چربی موجود در رژیم غذایی، تولید HDL را تحریک می کند. در صورتی که مقدار مصرف چربی را بسیار کاهش دهید، HDL کاهش خواهد یافت. برخی پژوهشگران جانشین کردن چربی بهتر (روغن حاوی مقدار چربی monounsaturated ، مانند روغن زیتون) را به جای مارگارین و چربی ها و روغن های دیگر توصیه می کنند و معتقدند که در صورت افزودن بر مقدار مصرف روغن زیتون یا افزایش دریافت چربی به نحوی که 30 تا 35 درصد کالری از چربی تامین شود، HDL افزایش خواهد یافت.
مشکلی که در زمینه افزودن چربی رژیم غذایی وجود دارد، آن است که دانستن زمان رسیدن به تامین 30 تا 35 درصد کالری مورد نیاز، از چربی آسان است؛ بنابراین توصیه می شود چربی بهتری را جایگزین کنید.

سیگار کشیدن، نشستن دائم و افزایش وزن، سه عامل خطر افزایش کلسترول هستند، بنابراین در صورت داشتن افزایش وزن، باید یکی از اهداف شما کاهش وزن باشد.
رژیم کم چربی می تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا مقدار کالری موجود در چربی، بیشتر ز پروتئین و کربوهیدارت است. اگر چربی کمتری می خورید و از محصولات کم چرب یا بدون چربی استفاده می کنید، به خصوص اگر به منظور کاهش دادن به میزان کالری دریافتی، غذای بیشتری نمی خورید، وزنتان کاهش خواهد یافت. اغلب، در حالی که وزن از دست می دهید، کلسترول LDL و HDL شما کم می شود و وقتی وزنتان تثبیت شد، HDL خونتان افزایش می یابد.

ممکن است دلیل دیگر پایین بودن HDL ، استعداد ژنیتیکی به این امر باشد. در این مورد، می توانید از پزشک خود کمک بگیرید.

بهترین میزان HDL چقدر است ؟
بهتر است HDL کلسترول خون بیشتر از 40 میلی گرم در دسی لیتر باشد. مقدار کم تر از 40 میلی گرم در دسی لیتر، احتمال خطر ایجاد بیماری قلبی را افزایش می دهد. در صورتی که HDL بالاتر از 60 میلی گرم در دسی لیتر باشد، یکی از عوامل خطر بیماری قلبی وجود ندارد و احتمال ابتلا به بیماری مزبور کاهش می یابد.

لیپوپروتئین های دارای تراکم پایین

LDL ، کلسترول «بد» نامیده می شود؛ زیرا مقدار زیاد آن در خون می توان به دیواره عروق خونی آسیب وارد کند و باعث تجمع کلسترول و انسداد سرخرگ ها شود. LDL ها قسمت اعظم کلسترول خون را حمل می کنند . تعدیل رژیم غذایی، بهترین راه پایین آوردن LDL و دستیابی به سلامتی است.
مطالعه هایجدید نشان می دهند که واحدهایی از LDL که در خون حرکت می کنند، عامل اصلی بیماری کروئر هستند و احتمال مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در اثر کاهش کلسترول «بد» به وسیله درمان شدید، بسیار کاهش می یابد، بنابراین، اگر می خو.اهید دچار حمله قلبی نشوید، باید مقدار LDL خود را کاشه دهید.
بهترین LDL چقدر است؟
بهترین مقدار LDL خون برای آقایان و خانم ها، 100 میلی گرم در دسی لیتر یا کمتر است. مطالعه ها نشان می دهند که در زنان دارای LDL بالا، استعداد ابتلا به بیماری قلبی نسبت به مردان دارای همان مقدار LDL بیشتر است. پس از رسیدن مرد و زن به سن 75 سالگی، بالاتر بودن میزان کلسترول نقش محافظ دارد و با احتمال مرگ پایین تر همراه است.
لیپوپروتئین دارای تراکم بسیار پایین
VLDL ، مجموعه ای لیپوپروتئینی است که تری گلسریدها را به وسیله خون، از کبد به اعضایی که به تری گلسیریدها نیاز دارند، انتقال می دهد. مقادیر بالای تری گلسرید با ابتلا به بیماری قلبی ارتباط نزدیک دارند. وقتی VLDL کبد را ترک می کند به وسیله چربی ، «بار» شده است. هنگامی که ر ، تری گلسریدها را به سلول های مختلف می دهد (مانند سلول های عضلانی که می توانند تری گلسیریدها را برای تولید انرژی بسوزانند و سلول های چربی که تری گلسریدها را به منظور استفاده در آینده ذخیره می کنند) VLDL به LDL تجزیه می شود. ذرات حاصل از این تجزیه، می توانند به دیواره شریان بچسبند و باعث انسداد آنها شوند که به این وضعیت آترواسکلروز (تصلب شرایین) گفته می شود.

 

بهترین میزان VLDL چقدر است؟
مقدار VLDL ، بخشی از مقدار تری گلیسرید است و باید کمتر از 150 میلی گرم در دسی لیتر باشد.
«سندرم متابولیک» چیست و آیا شما مبتلا به آن هستید ؟
آخرین دستورالعمل برنامه آموزش ملی کلسترول حاکی از آن است که اگر HDL یا کسترول خوب پایین تر از 40 میلی گرم باشد ، فرد در معرض خطر بیشتری نسبت به بیماری قلبی قرار دارد. به این وضعیت «سندرم متابولیک» گفته می شود.
سندرم متابولیک
اگر سه مورد از پنج مورد زیر در شما وجود دارد ، مبتلا به سندرم متابولیک و در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستید :
• تری گلیسرید بالا
• فشار خون بالا
• قند خون بالا
• چاقی ناحیه شکم
• HDL پایین
کلسترول خوب و بد تا چه اندازه اهمیت دارند ؟
از سن بیست سالگی ، کلسترول خوب (HDL) ، کلسترول بد (LDL) و تری گلیسرید خود را (که برای محاسبه VLDL به کار می رود) کنترل کنید. بر اساس بررسی های انجمن قلب آمریکا ، موارد غربالگری کسترول از 3/67 درصد در سال 1991 به 8/70 درصد در سال 1999 رسیده است و در طول سال هایی که افراد بیشتری مورد سنجش قرار گرفته اند ، میزان مرگ و میر ناشی از سکته های مغزی ، 13 درصد کاهش نشان می دهد.
مطالعه های انجام شده ، این مقدار کاهش را ناشی از توجه بیشتر بیماران و به خصوص پزشکان به نتایج غربالگری کلسترول می داند و هر چه میزان این غربالگری افزایش یابد ، احتمال مرگ و میر ناشی از سکته مغزی کمتر خواهد شد.
دکتر نورمن ساراچک ، یکی از متخصصان مشهور قلب ، معتقد است که اگر مقدار LDL خون بیماری ، بالاتر از 100 و کلسترول تام وی بیش از 200 باشد و سابقه خانوادگی بیماری قلبی نیز داشته باشد ، باید این مجموعه ، به عنوان زنگ خطر تلقی شود و باید درباره این بیماران بلافاصله یکی از داروهای استاتین را – که برای پایین آوردن میزان کسترول به کار می روند – شروع کرد.
آیا می توان مانع از انسداد سرخرگ ها شد ؟
ممکن است تمایل داشته باشید که از مسدود شدن شریان هایتان

لوگیری کنید و یا بدون استفاده از دارو و با کمک تغییر نحوه زندگی ، مقدار کلسترول خود را کاهش دهید. براساس مطالعه های به عمل آمده ، می توان با استفاده از رژیم غذایی زیر از بسته شدن شرایین و پیشگیری ، و یا حتی روند آن را معکوس کرد :
• چربی بسیار کم ؛
• رژیم نزدیک به گیاه خواری ؛
• استفاده از فیبر زیاد در رژیم غذایی ؛
تشخیص : کلسترول بالا
آزمایش های خون : قابل اعتماد بودن و درک نتایج
وقتی در مورد بالا بودن کلسترول ، پایین بودن HDL بالا بودن تری گلیسرید ، یا بالا بودن LDL صحبت می شود ، منظور ، اشاره به مقدار این مواد در خون است ، بهترین زمان گرفتن خون برای انجام آزمایش صبح زود و بعد از 12 ساعت ناشتا بودن و قبل از خوردن صبحانه است.
مقدار تری گلیسرید در ساعت های روز به بالا و پایین نوسان می کند. در مطالب قبل گفتیم که بلافاصله بعد از خوردن غذای پر کالری و پر چرب مقداری تری گلیسرید افزایش می یابد ؛ بنابراین اندازه گیری تری گلیسرید بعد از خوردن غذا ، مقدار صحیح آن را نشان نخواهد داد. همچنین مقدار تری گلیسرید بعد از نوشیدن مقادیر زیادی الکل در طول بیماری و در شرایط استرس ، افزایش نشان می دهد. بنابراین بهتر است آزمایش در شرایط ناشتا صورت گیرد و همچنین یک بار دیگر تکرار شود و مقدار متوسط حداقل دو بار آزمایش به عنوان نتیجه قابل قبول تلقی می شود.

روش دستیابی به نتیجه آزمایش درست یا قابل اعتماد
می توان آزمایش خون را به چند روش انجام داد :
1 انجام آزمایش بعد از 12 ساعت ناشتا بودن ؛
2 انجام آزمایش بدون ناشتا بودن ؛
3 انجام آزمایش در منزل ،
در اکثر آزمایش ها ، نمونه خون از بازو گرفته می شود. در دستورالعمل های جدید برنامه آموزش ملی کلسترول توصیه شده است که برای ارزیابی مقدار کلسترول ، لیپوپروتئین کامل در شرایط ناشتا اندازه گیری شود. نتایج آزمایش پس از 12 ساعت ناشتا بودن ، شامل تری گلیسریدها ، کلسترول تام (توتال) ، کلسترول HDL ، کلسترول LDL و نسبت کلسترول به HDL می شوند.
نسخه ای از نتیجه آزمایش به فرد مورد آزمایش داده می شود که در آن علاوه بر ارقام مربوط به مقادیر اندازه گیری شده در خون فرد ، مقادیر طبیعی هر یک از آنها ، با توجه به روش انجام آزمایش در آزمایشگاه مربوطه ، ذکر شده است. مقدار کلسترول برحسب میلی گرم در دسی لیتر اندازه گیری می شود.

نتایج آزمایش :
مقادیر طبیعی یا مناسب (بهینه)
تری گلیسرید کمتر از 150 میلی گرم در دسی لیتر
کلسترول تام (توتال) کمتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر
کلسترول HDL بیشتر از 40 میلی گرم در دسی لیتر
کلسترول LDL 100 میلی گرم در دسی لیتر یا کمتر

نسبت کلسترول به HDL 45/4 یا کمتر.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >