سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مقاله در مورد گربه سانان pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد گربه سانان pdf دارای 28 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد گربه سانان pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد گربه سانان pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد گربه سانان pdf :

مقدمه
گربه سانان (Felidae) گوشتخوارانی هستند که برای شکار استعداد و مهارتهای زیادی پیدا کرده‌اند. معمولا در شکار از روش پنهان شدن استفاده می‌کنند و گاهی از روشهای کمین کردن و دنبال کردن شکار را بکار می‌برند. بدن آنها باریک و تا حدی دراز و سر گرد و پوزه کوتاه است. دستها و پاها در اکثر گونه‌ها زیاد بلند نیست ولی قوی و به یک اندازه هستند. در دست 5 انگشت و در پا 4 انگشت وجود دارد. چنگالها در همه گونه‌ها به استثنای یوزپلنگ قابل جمع شدن است و حیوان پنجه‌رو می‌باشد. رنگ آنها متفاوت است ولی طرحهای خال‌دار یا راه راه بیشتر دیده می‌شود.
جنسهای تیره گربه سانان
جنس Acinonyx

پاها بلند و باریک و پنجه‌ها فقط کمی قابلیت جمع شدن را داشته و بدون غلاف پوستی هستند. تمام بدن از لکه‌ها یا خالهای تیره میان پر پوشیده شده است. موهای پشت گردن بلند شده و قسمت یال مانند کوتاهی را تشکیل می‌دهد.
جنس Panthera
پاها نسبتا کوتاه و قوی و پنجه‌ها کاملا قابل جمع شدن هستند و دارای غلاف پوستی می‌باشند. اگر روی بدن خالهایی وجود داشته باشد میان خالی هستند و یا خوشه مانند به دور هم جمع شده‌اند. موهای پشت گردن بلند‌تر از قسمتهای دیگر بدن نیست.

جنس Felis
اندازه بدن و دم روی هم رفته از 175 سانتیمتر کمتر است. دم نسبتا کوتاه و معمولا کوتاه‌تر از نصف طول بدن است.
گونه های مهم جنس Felis
گربه وحشی اروپایی
این گربه وحشی با نام علمی Felis silvestris به اندازه گربه وحشی یا کمی بزرگتر از آن است. بدن آن کمی دراز و دم پر مو و نسبتا بلند و طول آن از نصف طول بدن و سر بیشتر است. در صورت پوزه کوتاه و سبیلهای بلند و سفید رنگ خشنی دارد. چشمها درشت هستند. دستها و پاها نسبتا بلند و باریک با پنجه‌های گرد و چنگالهای قوی و تیز و خمیده هستند. موهای بدن نرم و انبوه و موهای زیرین کرکی و فراوان هستند.

گربه جنگلی
گربه جنگلی با نام علمی Felis chaus از سایر گربه‌های وحشی بزرگتر است و طول بدن آن تا 75 سانتیمتر و دم آن تا 29 سانتیمتر می‌رسد. ماده‌ها بطور واضح از نرها کوچکتر هستند. بدن آنها تا حدی کوتاه و گوش نسبتا بزرگ و با موهای بلند انتهایی است. دم کوتاه و طول آن در حدود یک‌سوم بدن است. رنگ بدن بطور کلی قهوه‌ای و با سایه کمی از قرمزی است.
سیاه گوش
سیاه گوش با نام علمی Felis ly مقاله در مورد گربه سانان pdf گوشتخوارانی با اندازه متوسط هستند. طول بدن آنها 82 تا 105 سانتیمتر و دم 20 تا 31 سانتیمتر است. بدن کوتاه و حجیم و ساقها بلند و قوی با پنجه‌های خیلی پهن و انگشتان بوسیله پرده بهم وصل شده‌اند. گوشها بزرگ و پهن و با یک دسته موی بلند انتهایی است. رنگ موها از زرد خاکستری تا زرد متمایل به قرمز تغییر می‌کند.
گونه های مهم جنس Panthera

پلنگ
پلنگ با نام علمی Panthera pardus گوشتخوارانی هستند بزرگ که طول بدن آن تا 160 سانتیمتر و طول دم آنها تا 110 سانتیمتر می‌رسد. بدن دراز و باریک ودستها و پاها قوی و با اندازه متوسط و پنجه‌ها ناخن بزرگ که بطور واضح از دو طرف فشرده شده است. گوشها کوتاه و مدور و بدون موهای بلند انتهایی است. دم دراز و طول آن معمولا از نصف طول بدن بیشتر و باریک است. رنگ بدن خال‌دار و در رنگ سفید زمینه آثاری از زردی یا زرد قرمز یا زرد خاکستری وجود دارد.
ببر
ببر با نام علمی Panthera tigris گوشتخواری است با اندازه بزرگ و طول بدن آن تا 290 سانتیمتر و دم آن تا 110 سانتیمتر می‌رسد. بدن کشیده و قوی و دستها و پاها با اندازه متوسط قوی با پنجه‌های پهن و ناخنهای خیلی بزرگ است. گوش کوتاه و مدور و بدون موهای انتهایی است. موهای روی گونه‌ها کاملا بلند و موهای بدن انبوه است. رنگ زمینه بدن زرد اخرائی یا متمایل به نارنجی و با نوارهای عرضی تیره متمایل به سیاه است.

شیر
شیر با نام علمی Panthera leo از لحاظ اندازه بدن و دم تقریبا مانند ببر است ولی از لحاظ داشتن رنگ یکنواخت گندمگون که بدون نوارهای تیره عرضی است با آن متفاوت است. در شیر در انتهای دم یک دسته موی سیاه و در عقب گوش یک لکه سیاه وجود دارد و بین پهلوهای بدن با ناحیه شکم و سطح خارجی با سطح داخلی دستها و پاها اختلاف زیادی دیده نمی شود. در شیر در پهلوها و بالای گردن موهای بلند به صورت یال وجود دارد. نرها از ماده‌ها بزرگتر هستند. در شیر ایرانی یال کوتاه است.
پلنگ برفی
پلنگ برفی با نام علمی Panthera unica کوچکتر از پلنگ معمولی بوده ولی دم آن کلفت‌تر و بلند‌تر است و طول دم بیشتر از سه چهارم طول بدن می‌باشد. دستها و پاها با اندازه متوسط و گوشها کوچک و گرد و بدون موهای انتهایی است. در گردن موهای یال مانند کم رشد و در روی گونه‌ها ریشها کوتاه دیده می‌شود. پنجه‌ها خیلی قوی هستند و از دو طرف فشرده و قابل جمع شدن هستند. در روی بدن خالها به صورت گلهای بزرگ نامرتب با وسط خاکستری تیره هستند.

گونه مهم جنس Acinonyx

یوزپلنگ
یوزپلنگ با نام علمی Acinonyx jubatus زیاد به پلنگ شباهت دارد ولی بدن آن از پلنگ ظریف‌تر و سر کوچکتر و دستها و پاها بلندتر و بزرگتر و گوشها کوچکتر و گردتر هستند. در بچه‌های یوزپلنگ در بالای سر و گردن و امتداد تیره پشت تا نزدیک دم موها بلندتر شده و تا حدی به صورت یال درمی‌آیند. در بالغها طول بدن در حدود 130 سانتیمتر و طول بدن در حدود 75 سانتیمتر و موهای بدن کوتاه است. رنگ زمینه بدن در قسمت بالای بدن از گندمگون تا زرد کمرنگ با خاکستری سفید تغییر می‌کند ولی قسمت انتهایی دم در بالا کاملا سفید است.

یوزپلنگ یا یوز(نام علمی: Acinonyx jubatus) جانوری است مهره‌دار از رده پستانداران، راسته گوشتخواران، خانواده گربه‌سانان.
بدن این گربه سان بی‌همتا طی چندین میلیون سال تکامل طوری طراحی شده است که به این حیوان امکان حرکت با سرعتی برابر با 110 کیلومتر در ساعت را می‌‌دهد. سرعت یوزپلنگ در عرض 35 ثانیه پس از شروع دویدن به صد کیلومتر در ساعت می رسد که از شتاب بسیاری از ماشین های مسابقه ای نیز بیشتر است. اندام باریک، پاهای لاغر و بلند، قفسه سینه‌ای کم پهنا ولی عمیق و جمجمه‌ای کوچک، ظریف و گرد، یوز را به سریع‌ترین جانور روی زمین تبدیل کرده است. یوزها به آسانی از دیگر گربه سانان تشخیص داده می‌شوند. این امر تنها به دلیل وجود خال‌های روی بدن او نیست بلکه بدن باریک و کشیده، سر کوچک، چشم‌های بالا قرار گرفته و گوش‌های کوچک و تا حدودی پهن است که آنها را متمایز می‌کند. طعمه معمول آنها غزال‌ها (به ویژه غزال

تامسون)، ایمپالا، آنتیلوپ‌ها و دیگر پستانداران سم دار حداکثر تا 40 کیلوگرم وزن هستند. یک نر بالغ تنها هر چند روز یک بار شکار می‌کند اما ماده‌های دارای توله تقریباً هر روز به شکار می‌‌پردازند. در حالی که سایر گربه سانان شکارچیان شب هستند یوزها عمدتاً روز فعال بوده و اغلب در اوایل بامداد و غروب آفتاب به سراغ طعمه‌های خود می‌‌روند. تاکتیک او در شکار مخفی شدن و نزدیک شدن به طعمه است. زمانی که او به حدود 30 متری طعمه خود رسید .
قدیمی ترین گربه سان شناخته شده حدود 30 میلیون سال پیش در جایی که هم اکنون اروپا نامیده می شود پا به عرصه گیتی گذاشت.

قدیمی ترین گربه سان شناخته شده حدود 30 میلیون سال پیش در جایی که هم اکنون اروپا نامیده می شود پا به عرصه گیتی گذاشت. البته مقطعی که در آن نخستین گربه ها از نیاکان میاسید خویش پدید آمدند لحظه واحدی در زمان نبود. طی هزاران سال یک انشعاب از میاسیدها رفته رفته گربه مانندتر شدند تا آنکه در اواخر دوره الیگوسن گونه ای تکامل یافت که به وضوح یک گربه سان است. دانشمندان نام این گربه را Proailurus یعنی «گربه اولیه» گذاشتند. پروایلوروس گربه ای تنومند به اندازه یک آسیلات بود که بسیاری از صفات ابتدایی یعنی نیاکانی اما نه لزوما پست تر نیاکان میاسید خویش را حفظ کرده بود. آشکارتر از همه آنکه تعداد دندان هایش از تمام گربه های امروزی بیشتر بود. گربه های امروزی در جهت سبک زندگی صرفا گوشتخواری بیشتر

دندان های آسیای خردکننده عقبی شان را از دست داده اند در حالی که گوشتخواران سگ شکل هنوز برای سروکله زدن با استخوان این دندان های آسیا را دارند. دندان های گونه ای یا دندان های درندگی کارناسیال ها که در گربه ها حفظ شده است به گوشت برهایی تخصصی تبدیل شده اند و شبیه تیغه هایی چکش خورده اند که وقتی آرواره بسته می شود در وضعیتی قیچی مانند روی همدیگر می لغزند. پروایلوروس هم از این نوع دندان های درندگی برخوردار و بدون تردید یک

گوشتخوار مطلق بود اما برخلاف گربه های امروزی دندان های آسیای عقبی را هم داشت.
پروایلوروس در بسیاری از سازش های درختی اش هم به میاسیدها شباهت داشت. پشتی نرم و کشیده داشت و مچ پاهایش فوق العاده انعطاف پذیر بود و برخلاف تمام گربه های امروزی ایستاری نیمه کف رو داشت. گونه های کف رو همچون خرس ها و انسان روی پاشنه می ایستند در حالی که گربه های امروزی پنجه رو هستند و روی پنجه های پایشان می ایستند.
وضعیت کلی پروایلوروس در ظاهر و سبک زندگی، جانوری بود احتمالا بسیار شبیه به فوساهای ماداگاسکار. فوسا که در ظاهر به طرز خارق العاده ای گربه سان و در عمل خویشاوند زبادها سیوت ها و جنت ها است با چالاکی حیرت انگیزی در تاج پوشش جنگل های ماداگاسکار لمور شکار می کند. پروایلوروس هم به احتمال زیاد همین طور بود و نخستی های اولیه و پرندگان و سنجاب های نخستین را شکار می کرد.
سنگواره گربه های اولیه فوق العاده کمیاب است و در درخت خانوادگی پروایلوروس تا 20 میلیون سال پیش شکاف های بزرگی وجود دارد. در این زمان جنس جدیدی از گربه ها به نامPseudaelurus ظاهر شد که احتمالا از نسل مستقیم پروایلوروس بود. سودالوروس برخی از ویژگی های ابتدایی تر نیاکان خویش را از دست داد و جز آنکه کاملا پنجه رو نیست تفاوت بارزی با گربه های امروزی ندارد. ظهور سودالوروس نقطه عطفی در تکامل گربه ها است. گرچه در عصر پروایلوروس جهان عمدتا در پرده ای از جنگل های مرطوب و انبوه فرو رفته بود اما در اواخر الیگوسن و اوایل میوسن سردتر و خشک تر می شد. نتیجه این تحولات اقلیمی گسترش ساواناها و

علفزارهای باز و انفجار گونه زایی در چرندگان و دانه خواران ساکن این دشت های پهناور بود. با ازدیاد آشیان های بوم شناختی مناسب برای شکارچیان، سودالوروس نیز برای اشغال آنها تنوع یافت. گرچه بعضی گونه های سودالوروس به زندگی درختی روی آوردند، گونه های دیگر زمینی تر و دونده تر شدند. علاوه بر این بزرگتر هم شدند و برای نخستین بار گربه ها به 30 کیلوگرم یعنی حدودا معادل وزن یک یوز بالغ جوان رسیدند. سودالوروس به سرعت در سرتاسر وطن نیاکانی اش اوراسیا انتشار یافت و در اوایل دوره میوسن از طریق یک پل خشکی که با پایین آمدن سطح آب اقیانوس ها در شرایط سرد و خشک ظاهر شده بود پا به آفریقا گذاشت. این نخستین بار در طو

ل تاریخ بود که آفریقا گربه ها را در خود منزل می داد.
تا اواسط میوسن سودالوروس جنسی با چندین گونه بود که در سرتاسر دنیا پراکنده بودند. بعضی گونه ها تا حدود 8 میلیون سال پیش بدون تغییر باقی ماندند اما گونه های دیگر خاستگاه تمام دودمان های گربه هایی شدند که امروزه وجود دارند یا چندی پیش منقرض شدند. در حدود 15 میلیون سال پیش سودالوروس ها به تدریج دو گروه شدند و هرکدام مسیر تکاملی جداگانه ای را دنبال کردند. یکی از آنها به گربه های امروزی ختم شد در حالی که مسیر دیگر به ظهور دندان خنجری های مشهور انجامید. انشعاب دندان خنجری ها که گاهی به اشتباه ببرهای دندان خنجری نامیده می شوند دندان خنجری ها خویشاوند نزدیک ببرها نبودند. در واقع خویشاوندی گربه اهلی با ببر نزدیک تر از دندان خنجری ها است به انبوهی از گونه های حیرت انگیز و تماشایی تنوع یافت. معروف ترین آنها خنجردندان کالیفرنیا Smilodon fatalis است که هزاران سنگواره از آن متعلق به تقریبا 1200 فرد از گودال های قیر لابری واقع در کالیفرنیا به دست آمده است. اسمیلودون در آمریکای شمالی و جنوبی زندگی می کرد و تا همین اواخر زنده بود. جدیدترین سنگواره ها تنها 9500 سال قدمت دارند که در واقع آخرین بازماندگان انشعاب دندان خنجری به شمار می آیند.
دندان خنجری ها نمایندگان آفریقایی همچون مگانترئون Megantereon نیز داشتند که گونه ای تنومند به اندازه یک پلنگ بزرگ و بسیار قوی هیکل بود. مگانترئون و دیگر دندان خنجری های

آفریقایی خیلی زوتر از دندان خنجری های آمریکایی منقرض شدند اما با این حال به مدت دو میلیون سال در کنار گربه های آفریقایی امروزی زندگی می کردند. اگر می توانستیم نگاهی به آفریقای سه میلیون سال پیش بیندازیم دست کم سه گونه دندان خنجری درشت جثه می دیدیم که همان زیستگاه ها را با شیر، پلنگ و یوز شریک بودند. احتمالا مگانترئون درست همچون شیرها و پلنگ های امروزی یوزها را فراری داده و شکارشان را تصاحب می کرد. تمام گربه های امروزی از جمله

یوز از انشعاب دوم سودالوروس نسب گرفته اند. این گربه ها که اغلب دندان مخروطی نامیده می شوند تا از دندان خنجری ها متمایز شوند چند میلیون سال پس از واگرایی دندان خنجری ها از شاخه اصلی تدریجا به تعدادی دودمان مختلف منشعب شدند. فیلوژنی یا خویشاوندی های تکاملی گربه های دندان مخروطی هنوز به شدت موضوع بحث و اختلاف نظر است اما عموما تصور می شود که 36 گونه امروزی گربه سانان در هشت گروه اصلی خوشه بندی می شوند. اکنون پرسش جالب جایگاه یوز در میان آنها است.
تیره گربه سانان
امروزه گربه سانان جزء شکارچیان موفق شمرده می شوند ولی در گذشته (حدود ده تا چهل میلیون سال پیش ) این تیره بسیار خطرناک تر وترسناک تر جلوه می کرد گروهی از گربه سانان به نام دندان خنجری ها ((Saber Toothed از هشت تا چهل هزار سال پیش درلس آنجلس ونزدیکی شهرکهای فیلم سازی مکان هائی جالب وجود داشت که بی شباهت به فیلم های تخیلی نبود

حوضچه هائی که هیدروکربنهای موجود در زیر زمین بر اثر تبخیر از شکاف ها وشکستگی های سطحی به صورت مواد قیر مانند به اضافه گاز متان بالا آمده است این مکان های جالب ودیدنی لابریاRancho La Brea)) نام دارند داخل لابریا بازمانده 660 ارگانیسم پلئیستوسن یافت شده است ازجمله شکارچیان وعلفخوارانی چون گلوسوتریوم Glossotherium)) جانداران فوق درطول پلئیستوسن یعنی آخرین عصر یخ بندان زندگی می کرده اند اما جالب ترین ودومین گروه از نظر ازد یاد سنگواره پس از گلوسوتریوم یک جنس از دندان خنجری است این حانور شکارچی اسمیلودونSmilodon))نام دارد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله در مورد علل دین گریزی نسل جوان pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله در مورد علل دین گریزی نسل جوان pdf دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد علل دین گریزی نسل جوان pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد علل دین گریزی نسل جوان pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد علل دین گریزی نسل جوان pdf :

دین گریزی گروهی از جوانان – بویژه طیفی که زاد و پرورش یافته دوران انقلاب است – باید حکومت ، دست اند رکاران تعلیم و تربیت ، رسانه ها و خانواده ها و مخصوصا عالمان دین را به تفکر عمیق و چاره اندیشی دقیق وادار کند. دین گریزی علت نیست بلکه معلول است و فقط معلول تهاجم فرهنگی و یا هوا و هوس جوانان نیست ، بلکه علل ناقصه گونه گونی دارد تا علل این معلول واقع بینانه ، شجاعانه و یا درد مندانه یافت و مرتفع نگردد معلول همچنان باقی خواهد ماند و مانند بیماری تمام اعضای جامعه را خواهد گرفت و آن را افسرده و رنجور خواهد نمود .
اینک به برخی از این علل اشاره می کنیم :
1- نبودن الگوی عملی در امر دین داری
2- بیان غیر معقول برخی از مفاهیم دینی
3- نبودن عدالت اجتماعی در توزیع قدرت ، ثروت ها و خزاین ها
4- عدم توجه به نیاز های اساسی و اصیل جوان همانند همسر ، شغل، مسکن
5- افتادن تعارض و تضاد بین برخی از نیاز های آغازین نسل جوان و مسایل دینی ( تقابل حق و تکلیف)
6- بازیچه شدن دین در دست برخی از سیاستمداران برای منافع شخصی و یا گروهی
7- عدم برنامه ریز ی فرهنگی برای نسل جوان
8- تهاجم برنامه ریزی شده دشمن های داخلی و خارجی جهت انحراف نسل جوان
هیچ متفکر و سیاست مداری نباید در اهمیت و جایگاه و نقش جوانمان در پویایی و تداوم حیات اجتماعی یک ملت و خود تردید راه دهد . تلاش و تکاپو ی فکری و عملی نسل جوان می تواند معجزه آفرین باشد .
چنانچه در دوران انقلاب و 8 سال دفاع مقدس ملت ایران شاهد آن بودیم و برعکس رخوت و انحراف نسل جوان می تواند پایه های یک تمدن کهن و جامعه دیرپای فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و دینی را فرو ریزد .بر متفکران دین و حکومت لازم است که بگونه ای شایسته و پایسته برای هدایت و رهبری نسل جوان برنامه ریزی کنند و علل تنحراف و دین گریزی و موانع رشد او را مرتفع سازند.
وظیفه و مسئولیت هدایت نسل جوان مسئولیتی عمومی است؛زیرا« کلکم راع و کلم مسئول عن رعیته »البته هر کس یا گروهی باید در حد توان و تخصص خود گام در این راه بگذارد ؛ولی پیش از همه این مسئولیت متوجه عالمان دینی و حکومت دینی است زیرا اینانند که سمت رهبری دین داران از جمله نسل جوان را برعهده گرفته اند، جامعه چشم به راه عالمان و رهبران دین دار ، دردمند ، آگاه شجاع و وابسته ای است که پیامبر وار به رهبری و هدایت نسل جوان بپردازند .
در این قسمت می خواهیم که از دیدگاه آیت ا.. مرتضی مطهری –به عنوان عالم دینی- درباره جوان آگاه شویم.
جوان مورد خطاب شهید مطهری
جوان را می توان به دو گونه تقسیم کرد :
نخست طبقهای که دارای تن خواص و حالات روحی و روانی،اخساسات و نیاز های مخصوص است.
دوم طبقه ای که به خاطر تحصیلات و آشنایی با اندیشه های جدید، و دارای سئولات تازه است. و حاضر نیست چون بسیاری از افارد نسل گذشته بدون دلیل عقلی و منطقی همه چیز را بپذیرد او م یخواهد در سرنوشت سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه خود شریک باشد و از حقوق فردی و اجتماعی خود دفاع کند.
نسل جوان بنا به هر دو طریق در نیاز های آغازین روحی ، جسمی و اجتماعی مشترک است و در معرض انواع انحرافات فکری ، جنسی ، دینی و.. قرار دارد ، به همین جهت به رهبری دینی نیازمند است .
رهبری دینی نسل جوان به ویژه اندیشه جوان هم از اهمیت بسیاری برخوردار است وهم ازظرافت و دقت فوق العاده ای را می طلبد .
زیرا به فرموده امام خمینی (ره) : « سرنوشت یک کشور و یک ملت و یک نظام بعد از توده های مردم در دست ظبقه تحصیل کرده است به همین خاطر هدف بزرگ استعمار به دست گرفتن مراکز این قشر است »
مرحوم مطهری از جمله اندیشمندان مطهری بود که بیشترین تلتش خود را صرف رهبری نسل جوان نمود زیرا معتقد بود « فکر این نسل جوان از نظر مذهبی آنچنان که باید راهنمایی نشده است »
حیات علمی ایشان حاکی از تلاش خالصانه برای رهبری اندیشه نسل جوان – بنا به تعریف دوم – است.
« وقتی که می گوییم نسل جوان مقصود طبقه ای است که در اثر تحصیلات و آشنایی با تمدن جدید دارای طرز تفکر مخصوص است »
زیرا ایشان نیز معتقد بود که :اگر فکری برای ادراه این نسل نشود آینده به کلی از بین خواهد رفت ، حساسیت و درد مندی استاد مطهری در خصوص نسل جوان هنوز نیز قابل ستایش است و می تواند بقرزای دیگران سر مشق و راهگشا باشد ، زیرا هنوز اهمیت رهبری نسل جوان مشخص نشده است.
چگونگی برخورد با نسل جوان :
از مسایل دینی رهبری نسل جوان نحوه برخورد با این نسل است . نحوه برخورد با نسل جوان باید بر اساس واقع بینی منطقی و ظریف باشد و باید از هر گونه افراط و تفریط در این راه خودداری شود . زیرا افراط و تفریط وعدم واقع بینی و غیر منطقی بودن در رابطه با نیاز ها سئوالات و احساسات جوان یا موجب غرور و خود فریبی و با مخاطب طغیان و سر خوردگی او می شود که هر دو مضر است. باید اولا نقاط قوت او را به رسمیت شناخت و به آن ها احترام گذاشت و نقاط به نحئ ذرست به او تذکر داد و در صدد رفع آن بر آمد و ثانیا به شوالات و نیاز های معقول او پاسخ معقول داد.
حضرت امام (ره)در مورد برخورد با این نسل به علما می فرماید:
«امروز که بسیاری از جوانان و انذی شمندان در فضای آزاد اسلامی کشورمان احساس می کنند می توانند اندیشه های خود را در مخلوقات و مسایل مختلف اسلامی بیان دارند ، با روی گشاده و آغوش باز حرف های آن را بشنوید و اگر بی راهه می روند با بیانی آکنده از جهت و درستس و راه درست را نشان دهید وباید به این نکته توجه شود که نمی شود عواطف و احساسات معنوی و عرفانی آنان را نادیده گرفت وفورا انگ التقاط و انحراف بر نوشته های انان زد و همه را به یک ره بر وادی شک انداخت به جای پرخاش و کنار زدن آنها با پدری و الفت با آنان برخورد نمود .
به این امر چندئان توجه نشده است به همین خاطر عده ای در برخورد با نسل جوان بسیار غیر منطقی و خشن عمل می کنند و این نسل را هوا پرست، شهوت ران ، خام ، مغرور و دارای هزار عیب می دانند .
استاد مطهری در مورد این گونه برخورد ها می فرمایند :« روش یکه ما در تعامل این نسل پیش گرفته ایم روش دهن کجی ، انتقاد حرف و حدیث است ، درست نیست ؟».
در تعادل دسته گروهی دیگر هستند که همه خواسته ها و نیاز های جوان را بر حق می دانند زیرا معتقدند که این نسل دارای هوش و آرمان های عالی و بدون عیب و نقص است برای رهبری انسان از جمله جوانان ابتدا باید او را شناخت زیرا در یک سلسله حول رفتار انسان حکومت می کند و اگر انسان بخواهد بر انسان مدیریت داشته باشد و وی را رهبری کند جز از راه شناخت قوانین و روالی که بر قوانین بشر حاکم است میسر نیست به همین جهت مرحوم مطهری می فرمود :« ابتدا باید نسل جوان را بشناسیم ، نسل جوان ما مزایا و عیب هایی دارد زیرا این نسل یک نوع ادراکات و احساساتی دارد که در گذشته نیود و از این جهت باید به او حق داد در عین حال یک انحراف فکری و اخلاقی دارد ، باید آنها را نیز شناخت و چاره کرد ، چاره کردن این انحرافات ، بدون در نظر گرفتن مزایا و بدون احترام گذاشتن به آنها میسر نیست . اگر بخواهیم به این امور بی اعتنا باشیم محال است که بتوانیم جلوی انحرافات فکری و اخلاقی نسل آینده را بگیریم.»
آسیب شناسی و درمان
یکی از موارد ضروری شناخت درد ها و دغدغه های فکری جوان است ، درد های یکه رخ او را زرد و تن او را رنجور می کند . باید دانست که این درد ها همیشه نشانه بیماری نیست بلکه نشانه بیداری نیز هست .
حسرت و زاری که در بیماری است
وقت بیماری هم از بیداری است
هر که او را بیدار تر پر درد تر
هر که او را هشیار تر رخ زرد تر
پس از شناسایی درد باید به درمان آن پرداخت و ردهنگام درمان باید برخورد مناسب و منطقی داشت .
زیرا عدم بر خورد منطقی و درست با نسل جوان را به انحرافات گوناگون از جمله انحرافات فکری می کشاند و ممکن است آنها را به ذامن مکاتب و انذیشه های الحاوی سوق دهد . مرحوم مطهری یکی از علل گرایش نسل جوان به مکاتب الحادی چه در مسیحیت و چه در جامعه اسلامی را اولا پاسخ غیر منطقی و غیر معقول به نیاز ها و سئولات این نسل جوان و ثانیا برخورد های از قبیل

تکفیر و تنفیق با این نسل می داند به همین خاطر معتقد است که باید به جد از تکفیر و تنفیق این نسل دوری گزید و تلاش کرد تا سئولات دینی و نیاز ها ی اساسی این نسل پاسخ های معقول منطقی و حقیقی بیابد:« فکر اساسی این است که ما درد عقلی این نسل را بشناسیم بدون شناخت درد این نسل هرگونه اقدامی بی مورد است پس از شناخت درد باید به فکر درمان و چاره بود اتفاقا دیگران از راه شناختن آرمان ها و درد های این نسل و پاسخ درست به انها آنها را منحرف کردند ، مانندمکتب ماتریالیسم در ایران .»

مرحوم مطهری زایش سئولات جدید و نیاز های تازه را نشانه انحراف و انحطاط و زاییده هوس ها و شهوت های نسل جوان نمی شمارد بلکه آن را نشانه رشد و حیات یک جامعه و ملت می داند . البته به شرط آنکه عالمان دین به وظیفه خود در پاسخ گویی و رفع نیاز های خود به خوبی عمل می کند شاید به همین دلیل مرحوم مطهری خود یک اندیشه و متفکری را تکفیر و تنفیق فرار نداد ،بلکه همواره آنها را به مناظره و مباحثه دعوت می کرد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق در مورد حرفه ای شدن فیزیولوژی ورزش pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد حرفه ای شدن فیزیولوژی ورزش pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد حرفه ای شدن فیزیولوژی ورزش pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد حرفه ای شدن فیزیولوژی ورزش pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد حرفه ای شدن فیزیولوژی ورزش pdf :

حرفه ای شدن فیزیولوژی ورزش

مقدمه: اجازه دهید چند دقیقه ای به این موضوع فکر کنیم آیا بی شک می دانید که “فیزیولوژی ورزشی چیست” و “چه کسی یک فیزیولوژیست ورزشی است” قطعاً برای هر یک این سئوالات چندین جواب وجود دارد، بعضی معتقدند، آشنایی دارم؛ بقیه هم نمونه های خوبی برای بی اطلاعی و گمراهی هستند. چیزی که من می دانم این است که: هر کسی در انجمن امریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی باید بدانند که فیزیولوژی ورزش چیست و یک فیزیولوژیست کیست. دوم

اینکه، این احتمال بسیار وجود دارد که درصد زیادی از فیزیولوژیستهای ورزشی انجمن آمریکایی غیرفیزیولوژیستهای ورزشی نظری ندارند. از دیگر ح*** از مردم به کلی سلامتی و خوبی، شایستگی و توانبخشی، ورزشکار و دنیای ورزش، درسنگ امریکایی فیزیولوژی ورزش به وسیله ی اعطای درجه مرتب شده است. اگر شما این را دارید این بدین معناست که شما ممکن مقامی بدست آورید و اگر ندارید پس ا*** اعطای درجه معتقدند که شما نباید مقامی کسب کنید. در

واقع چیزی که آنها می گویند این است که شما یک فیزیولوژیست ورزشی نیستید. شما ممکن است خودتان را یک شخص ورزشی، یا یک آموزش دهنده ی سلامتی بدانید که این یکی از بهترین رازهای بهتر ماندن است. اکثر دانش آموزان از این امتیاز آگاهی ندارند در حالیکه بعد از دانشگاه بسیار واضح می شود.
خوشبختانه، سبک آمریکایی نظریه ی فیزیولوژی ورزشی چیست و یک فیزیولوژیست کیست، در حال تغییر است. قسمتی از دلیل به خاطر تزلزل حرفه ای و

رسمی است که از کمبود موقعیت حرفه ای و نظام به عنوان شغل منتج می شود. دلیل دیگر، اغتشاش در اینکه فیزیولوژی ورزش چیست و فیزیولوژیست کیست، می باشد. تعریف هر کدام بسیار مفصل است، اما انجمن امریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی هر دو را تعریف کرده اند. اگر به دقت تعاریف را بررسی کنیم می توانیم به وضوح ببینیم که فیزیولوژی ورزشی *** درباره ی تغییرات مهم و مزمن نیست که از ورزش منظم نتیجه می شوند، یا که یک فیزیولوژیست ورزشی با اعطای درجه تعریف شده است.

فیزیولوژی ورزش یعنی تعریف مکانیزمهای فیزیولوژیکی تضمین کننده ی فعالیت فیزیکی، آسودگی از وظایف درمانی مربوط به تحلیل، پیشرفت و حفظ سلامتی، شایستگی، توانبخشی بیماری قلبی و دیگر بیماریهای مزمن و یا معلولیتها، رهبری حرفه ای و مشاوره ی ورزشکاران و دیگرانی که به ورزش، آموزش ورزشها و *** نیز برای انسان با ورزش مزمن و حساس علاقه مندند.

فیزیولوژیست ورزشی یعنی کسی که مقامی آکادمی در فیزیولوژی ورزش دارد، یا کسی که از طرف جامعه ی آمریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی در انجام فیزیولوژی ورزشی تصدیق شده هست، یا کسی که مدال با رتبه ی آکادمی یا گواهینامه ی فیزیولوژی ورزشی را از یک دانشگاه یا دانشکده معتبر دارد.
با کاهش اغتشاش در چیزهایی که گفته شد، شاید، برای اولین بار در تاریخ، ما قادریم موقعیتی را برای ساختن یک حرفه خارج از نظم جمع آوری کنیم. دقیقه ای صبر کنید. ساده است. آن برای من غیرممکن است که طور دیگری فکر کنیم. برایم عجیب است. بنابراین، چرا دیگران آرام اند. آیا آنها منتظرند تا یک دکمه ی سحرآمیز را فشار دهند؟ آغاز خرد و آگاهی، نامیدن چیزها با نامهای درستشان است.
Chinese Proverb. [ضرب المثل چینی].

موضوع چیست؟
زندگی **** است شما چیزی را بدست می آورید (می گیرید) که می دهید. شما در بازگشت یارانش کارتان *** می آورید. اگر ما بخواهیم فیزیولوژی ورزشی چیزی باشد که انجمن امریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی تعریف کرده اند، پس باید از خودمان بگذریم و گرفتار شویم. تنزل به کناره گیری هیچ چیز را تغییر نخواهد داد. زندگی یک ترکیب جهتدار از گرفتاری و درگیری است که با تصور، فکر و کار سخت تا تعریف شده. به طور مشابه، مقام حرفه ای ما بسیار مهم است. آن اشتباه نیست که یک پرستار یک پرستار است یا یک درمان شناس فیزیکی، یک درمان شناس فیزیکی است (متخصص درمان فیزیکی) (فیزیوتراپ). درک و فهم واضحی وجود دارد که درجه ی آکادمی به طور مستقیم با مقام حرفه ای مرتبط است. آن نظر که یک مقام می تواند این باشد یا اینکه آن حرف، بیخودی است.

به واسطه ی فهمیدن اینکه فیزیولوژی ورزشی به عنوان حرفه ی مراتب سلامتی چه هست، ما نیاز داریم که فکر کردن را به عنوان یک محصولی از گذشته متوقف کنیم. اگر ما می خواهیم بفهمیم که یک فیزیولوژیست ورزشی کیست، نیاز به شناخت تغییری داریم که از کشف انجمن امریکایی فیزیوژیستهای ورزشی منتج شده. آزادی ترکیبی از تصور ما از بعضی چیزهاست و تعهد فاصله از گذشته است. هر دو برای موفقیت لازم اند.
مقاصد و اهداف:

ما با آنچه که انجام می دهیم و یا در انجام آن شکست می خوریم بررسی می شویم. برای این منظور هیچ سازمان یا هیچ شغلی نمی تواند آن را بسازد مگر اینکه یک توافقی در اهداف وجود دارد. توافق بر اساس یک پیمان ویژه برای بعضی چیزهاست. در هسته ی سازمان انجمن امریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی ارتباط غیرتوافقی در اهداف ما است.

1- فراهم کردن یک میدان پرقدرت و واحد و فرصت برای فیزیولوژیستهای ورزشی تا بررسی رایج فیزیولوژی ورزش را نشان دهند و آن را بررسی کنند.
2- ترفیع و تشویق *** عقاید و اطلاعاتی که تمام مراحل فیزیولوژی ورزش را در بر می گیرند.
3- ترفیع مزیت تدریس و تحقق در فیزیولوژی ورزش داخل محیط آکادمی

4- تشویق و تکمیل برنامه های آموزشی فارغ التحصیلی در بازدید علایق مختلف و فرصتهای شغلی در فیزیولوژی ورزش، صرفنظر از سن، جنس، نژاد و یا معلولیت.
5- ترفیع و رشد کاربرد با کیفیت ترین تحقیق و به کارگیری حرفه ای فیزیولوژی ورزش در بهبود سلامتی، پیشگیری بیماری، توانبخشی، و آموزش شایستگی ورزش
6- ترفیع پیشرفت و تبادل اطلاعات علمی بین انجمن آمریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی و دیگر سازمانهای حرفه ای علاقه مند به فیزیولوژی ورزش.
7- جمع کردن موارد مورد بحث، مشخص کردن جهت و تصمیم گیری در مورد آینده ی حرفه ی فیزیولوژی ورزش
8- *** فعال بودن برای سئوالات راجع به حرفه ی فیزیولوژی ورزش
9- افزایش قابلیت دیر و بالا بردن تصوری از حرفه ی فیزیولوژی ورزش

10- نشان دادن فیزیولوژیستهای ورزشی که کار حرفه ای شان اصولاً کلینیکی است.
11- کمک برای اطمینان از اینکه نمایندگان و قانونگذاران متحد کارشان و نیازهای حرفه ای کلینیکی شان را می فهمند و درک می کند.
12- شرکت در پیشرفت سیاستهای عمومی در روشهای مرتبط با فیزیولوپی ورزش
13- ایجاد یک تعهد و الزام در کیفیت و درستی فیزیولوژی ورزش به واسطه ی تابعیت به قانون اخلاقی جامعه
14- تسهیل و ترفیع سیاست های عمومی مثبت و حرفه ای، رفتار اخلاقی با ایجاد بازنگری مداوم و برنامه های تضمین کننده ی کیفیت به واسطه ی اعتبارنامه ی برنامه های آکادمی فیزیولوژی ورزش

15- تبسیط اتحاد و خصوصی سازی سرمایه گذاری در تحقیق و آموزش فیزیولوژی ورزش
تعهد و تخصص ستون فقرات نیازها هستند تا درست کردن اهداف درست به نظر آیند. تعهد در تغییر رفتار لازم است. بنابراین، تعهد، تغییری را در وضعیت ذهنی فیزیولوژیکی فرد فراهم می کند. این به این معناست که اجازه دهیم واقعیت گذشته و ماهیت آکادمی قدیمی خارج شود. آنجا باید یک انتهایی (پایانی) از بنیان قبلی وجود داشته باشد تا به مورد جدید اجازه دهند.

ایجاد تحولات: پایان آنچه در بهترین سبک تفکر درباره ی فیزیولوژی ورزشی به کار رفت آسان نیست. روش جدید یعنی اینکه بعضی از روشهای قدیمی تغییر خواهند داشت. آنهائیکه بیشتر از همه اجازه ترک بعضی چیزها را دارند، در تغییر بیشتر از همه مبارزه می کنند. وقتی آنها در قبول واقعیت جدید شکست می خورند نباید متعجب شویم. آنها ممکن است حتی بیش از حد تحت تأثیر خساراتی که با تغییر مرتبطند قرار می گیرند. انجمن آمریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی باید راههایی را پیدا کنند که به تحول کمک می کنند.

“اگر اصلاح کننده بتواند بعضی چیزهایی را که حسن های جالبی را برای معایب جالب خاستین می کند، اختراع کند، شکست خواهد خورد.” روزنامه نگار watter LPPmenn

ما نیاز داریم تشخیص دهیم که آن احساس ناخوشایند یا پریشانی طبیعی است در هنگامیکه مردم سئوالاتی می پرسند. به نظر من، آن باید درست باشد، آنها معتاد به پرسیدن سئوال و تصمیم گیری و راز هویت اصلی نیستند.

Charlo Kettering، یک مخترع آمریکایی به بهترین نحو گفت: اگر شما همیشه آن سبک را پیروی کرده اید، احتمالاً اشتباه است.
تفکر جدید: ما باید تجربه ی اینکه چطور خودمان را کنترل کنیم، بپرورانیم. بعد از همه، آغازهای جدید سبکهای جدید تفکر را فراهم می کنند. برای فیزیولوژی ورزشی، عقاید جدید زیادی وجود دارند. اول اینکه، شناخت به وسیله ی انجمن فیزیولوژیستهای ورزشی به قانون اخلاقی نیاز دارد. سپس، بین آنچه که بدنه ی تئوری فیزیولوژی ورزشی دانش را بر پایه ی مقام مناسبش در بخش عمومی تشکیل می دهند، توافق وجود دارد. سوم اینکه، ثابت کردن یک گواهی نامه ی ملیتی، اعتبارنامه برای کنترل و تعریف مقام مناسب حرفه ای وجود دارد. و بعد، سازمان حرفه ای با معنای خودش، انتظام و استانداردهای مدعی اخلاق حق را به تأکید کردن اختصاص می دهند. این راههای جدید تفکر فرایند حرفه ای شدن را تعریف می کند.

ملت، حدیت با کیفیت را از اعضاء هر حرفه، مثل فیزیولوژیستهای ورزشی، به طور حرفه ای انتظار دارد. در حالیکه آن بدیهی است، اگر ما آنچه که از حرفه های جدید مورد انتظار است انجام ندهیم، بخش عمومی ما را در پاسخگویی به کارمان تصدیق نخواهد کرد. یک هدف، اغلب توسط فیزیولوژیستهای ورزشی بررسی شده است.

برای این منظور، انجمن فیزیولوژیستهای ورزشی رهبری را جستجو می کند اگر اعضاء حرفه ای *** مقابل بالا را قبول کرده اند. بنابراین، نظارت که بوسیله ی سازمان حرفه ای فیزیولوژیستهای ورزشی تمرین شده، جامعه امریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی به طور گسترده برای پیشرفت موقعیتها در کاربرد بدنه ی علمی دانش مسئوول است.

معیارهای یک حرفه: در تعیین اینکه آیا یک شغل حرفه است ***، Flexner ضوابط معمولی را در حرفه ها منتشر کرد. به رابطه ی بین این ضوابط تا فیزیولوژی ورزش، حرفه توجه کند:

1- عملکردهای مکری را همراه با میزان وسیعی از مسئولیت فردی درگیر می کند.
هیچ سئوالی مبنی براینکه فیزیولوژی ورزش به طور ذهنی رانده شده، وجود ندارد.
2- در طبیعت آموخته شده، و اعضاءاش به به طور ثابت به آزمایشگاه و همایش برای تدارک حقایق تازه متوسل می شوند.
بدنه ی علمی فیزیولوژی ورزش توسط افراد مهم در تجارت و مشاغل آزمایشگاهی، تعریف شده است. دانش آموزان فیزیولوژی ورزش در پیشرفت حقایق جدید و اطلاعات بدست آمده از آزمایشگاه های خودشان، فرصت دارند.

3- کاملاً تئوری و آکادمی نیست، اگرچه در اهداف اش عملی است آگاهی از جنبه ی علمی فیزیولوژی ورزشی بی نظیر موثر است.
4- تکنیکی دارد قادر به ارتباط در میان انتظامهای آموزشی تعیین شده.
دانش آموزان فیزیولوژی ورزش می تواند در موسسات آکادمی معتبر برای آموزش معتبر شرکت کنند. رشته های آکادمی به خوبی همراه جزئیات تحقیقی راجع به آن تعریف شده اند.

5- یک انجمن از افرادی که فعالیتها، وظایف و مسئولیت پذیری شان کاملاً آنها را متعهد و مشغول کرده است.
ظهور انجمن امریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی به عنوان سازمان حرفه ای فیزیولوژیستهای ورزشی، فیزیولوژی ورزش را با قوانین و معیارهای رسمی و رفتار اخلاقی بنا نهاده است.

6- باعلاقه ی ملی مرتبط است و محرک هایش نوع پرستی هستند.
دو مشخصه ی اصلی بدنه ی علمی فیزیولوژی ورزش ملازمت در ورزش و اداره ی سبک زندگی است.
7- یک وضعیت مشخص اجتماعی و حرفه ای دارد.

توجه: این ضعف اولیه ی فیزیولوژی ورزشی است. آن، کمبود مهم عموم از کاربرد فیزیولوژی ورزش در موضوعات و اموری هستند که مراقب سلامتی اند.
قانون اخلاقی: حرفه ها، شامل فیزیولوژی ورزش، با یک مجموعه ای از قوانین و معیارها برای اعضاءاش داشته باشد. قوانین و معیارها در قانون اخلاقی ترکیب شده اند. اولین بار چنین قانونی برای فیزیولوژیستهای ورزشی در 1995 منتشر شده است.
آن به عنوان قانونی رسمی اخلاقی برای اعضاء سازمان انجمن آمریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی دیر پذیرفته شده بود.
اهمیت قانون در آن است که هم دانش آموزان و هم حرفه ایها (شاغلین) در مطالعه و کاربرد فیزیولوژی ورزش در سلامتی، شایستگی، ورزش، پیشگیری و خدمات توانبخشی می توانند برای هدایت جریان شغلی به آن مراجعه کنند. پیوستگی با قوانین، قابل انتظار است و بر پایه ی این باور که فیزیولوژیستهای ورزش خود تنظیم اند، می باشد، متفکران انتقادی که در رقابت کیفیت بالای عمل شان و فراغت از تصورات، نظرات و خدمات فیزیولوژی ورزشی مسئوول هستند.
1- فیزیولوژیستهای ورزش باید با دقت در ارتباط باشند و سلامتی، شایستگی، خدمات آموزشی، پیشگیرنده، توانبخش و یا تحقیقی را در تمام افراد جامعه صرفنظر از موقعیت اقتصادی، سن، جنس، نژاد، ملیت، مذهب، معلولیت، ارزشهای گوناگون، نگرشها یا نظرات، فراهم کند.
2- فیزیولوژیستهای ورزش باید در کارشناسی های غیرپزشکی فردی و تصمیمات درباره ی سلامتی و شایستگی، خدمات تحقیقی، آموزشی، توانبخشی و پیشگیرنده مسئوول باشند.

3- فیزیولوژیستهای ورزشی باید به واسطه ی مطالعه ی مداوم و آخرین تکنیکهای آزمایشگاهی و تحقیق در خدمات توانبخشی و پیشگیری، رقابت حرفه ای باکیفیتی را داشته باشند.
4- فیزیولوژیستهای ورزشی جریان سلامتی، شایستگی، فعالیتهای تحقیقی، آموزشی، توانبخشی، پیشگیرنده و دیگر فعالیتهای تحقیقی را مطابق با معیارهای شناخته شده ی حرفه ای، اخلاقی، علمی و قانونی انتظار دارند.
5- فیزیولوژیستهای ورزشی باید به مطالب محرمانه، قوانین و مقام تمام افراد به وسیله ی افشا نکردن اطلاعات تحقیقی، توانبخشی، شایستگی و سلامتی پاسخ دهد و آنها را حفظ کنند به جز آنهائیکه توسط قانون فراهم شد یا وقتی امنیت و سلامت دیگران را به خطر می اندازد.
6- فیزیولوژیستهای ورزشی توجه به خدمات سلامتی، شایستگی، پیشگیری، توانبخشی، آموزشی و یا تخصصی غیرحرفه ای که از رفتار شغلی غیرقانونی یا غیر اخلاقی و فاقد صلاحیت نیتجه می شوند را انتظار دارند.

7- فیزیولوژیستهای ورزشی *** بهبود و درستی شغل با پاسخگو بودن، پشتیبانی متقابل و ارتباط آکادمی دقیق و دیگر معلومات در شرکاء برنامه ها و خدمات تحقیقی و یا آموزشی، توانبخشی، پیشگیری، شایستگی و سلامتی، شرکت کنند.
8- فیزیولوژیستهای ورزشی باید در تلاشهای شغلی ای شرکت کنند که خدمات با کیفیت را توسط برخوردهایی که از علاقه و تأکید بر محصولات برنامه ها و خدمات توانبخشی، پیشگیری، شایستگی و سلامتی جلوگیری می کند، بنیان می کنند.

9- فیزیولوژیستهای ورزشی، باید در سخنرانی انتقادی برای انعکاس علم و عمل جامع شرکت کنند و آنها را تشویق کنند که در حدود حرفه ی فیزیولوژی ورزش عموم را در برابر گمراهی، فاقد صلاحیتی و اعمال غیراخلاقی حفظ می کنند.

10- فیزیولوژیستهای ورزشی باید مشارکتهای سلامتی و شایستگی، پیشگیرنده، توانبخشی و یا آموزشی جهتدار را در یک چهارچوب تئوری که با تحقیق حمایت شده، فراهم می کند، که یک سنگ زندگی سالم را به واسطه ی انتخاب مقدور می سازد.

اخیراً چندین مقاله در روزنامه PEP راجع به قانون اخلاقی انجمن آمریکایی فیزیولوژیستهای ورزشی منتشر شده اند. واکنش من به دانشجو یا همرده ای که قانون را نخوانده نیز چنین است. برای فیزیولوژیستهای ورزشی این مهم است که آیا در بخش عمومی به عنوان شاغلین معتبر مراقب سلامتی پذیرفته شده هستیم؟

خلاصه: “مقدمه” و آنچه که من می دانم این است “توضیح من را کاملاً در بر می گیرد. کمیاب ترین عناصر در فیزیولوژی ورزش در 50 سال پیش است که تعهد شغلی بود. بهای بالایی دارد. نامیدن فیزیولوژی ورزش به عنوان چیزی که امروز هست جرأت می خواهد. به عبارت دیگر نامیدن یک *** به عنوان یک *** رک گویی می خواهد. حتی پرسیدن اینکه چرا باید در این روش باقی مانده باشد جرأت بیشتری می خواهد. ترکیب فیزیولوژی ورزش امریکایی با تبدیل دانش به عمل آغاز می شود. موانع آشکار در تفکر و امکانات جدید به جرأت و عقیده ی محکم قوی نیاز دارد تا از ذهنهای ما بیرون روند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله شیطانپرستی pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله شیطان‌پرستی pdf دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شیطان‌پرستی pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شیطان‌پرستی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شیطان‌پرستی pdf :

شیطان پرستی یک حرکت مکتبی، شبه مکتبی و یا فلسفی است که هواداران آن شیطان را یک طرح و الگوی اصلی و قبل از عالم هستی میپندارند. آنها شیطان را موجودی زنده و با چند وجه از طبیعت انسان مشترک می‌دانند. شیطان پرستی را در گروه «راه چپ» مخالف با «راه راست» طبقه بندی می‌کنند.[] دست چپی‌ها به غنی سازی روحی خود در جریان کارهای خودشان معتقدند. و بر این باورند که در نهایت باید تنها به خود جواب پس دهند. در حالی که دست راستی‌ها غنی سازی روحی خود را از طریق وقف کردن و بندگی خود در مقابل قدرتی بزرگ‌تر بدست می‌آورند. لاوییان‌ها در واقع خدایی از جنس شیطان و یا خدایی دیگر را برای خود قائل نیستند. آنها حتی از قوانین شیطان نیز پیروی نمیکنند. این جنبه اعتقادی آنها به طور مکرر به اشتباه نادیده گرفته می‌شود و عموماً آنها را افرادی میشناسند که شیطان را به عنوان خدا پرستش می‌کنند.[]
پنداره‌ای از شیطان، اثر گوستاو دور در کتاب بهشت گمشده، نوشته جان میلتون
شیطان پرستی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموماً بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی‌های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. به همین دلیل بسیاری از شیطان پرستان معاصر از باورها و گرایش‌های ادیان گذشته اجتناب می‌کنند و بیشتر گرایشات خودپرستانه دارند.[نیازمند منبع] به گونه‌ای که خود را در مرکز هستی و قوانین طبیعی می‌بینند و بیشتر شبیه به مکاتبی چون ماده‌گرایی و یا خودمحوری و جادومحوری هستند. به هر حال بعضی شیطان پرستان به طور داوطلبانه بعضی از قوانین اخلاقی را انتخاب می‌کنند. این یک جریان وارونه سازی را نشان می‌دهد. بر این مبنا شیطان پرستان به دو گروه اصلی شیطان پرستان فلسفی و شیطان پرستان دینی تقسیم بندی می‌شوند. [] []

تاریخچه
مفهوم شیطان در طول قرنها مورد مکاشفه قرار گرفته‌است. شاید بتوان تاریخچه شیطان پرستی را به قرون اولیه پیدایش آدمی نسبت داد.[]
موضوعی که امروزه درباره شیطان پرستی قدیمی وجود دارد و در برخی کتابها دیده می‌شود به این مطلب برمی‌گردد که اصولا شیطان را کلیسا به وجود آورد تا تمام بدیها و پلیدیها را به آن نسبت دهد تا به نوعی هم خدمتی به بشریت کرده باشد و گناهان را از خود دور کند و جادوگران را نیز که در قرون وسطا از قدرت زیادی برخوردار بودند با عنوان جادوگران سیاه به عنوان پیروان شیطان معرفی کند تا هم گناهان را دفع کند و هم قدرت جادوگران را کم کند.[]

انواع و رویکردهای شیطان پرستی
شیطان پرستی فلسفی
این نوع گرایش عبارت است از اینکه محور و مرکز عالم انسان است‌. این شاخه از شیطان‌پرستی به پایه‌گذاری این فرقه به آنتوان لاوی نسبت داده می‌شود.او کسی بود که کلیسای شیطان را تأسیس کرد (اولین سازمانی که از لغت شیطان پرستی فلسفی استفاده نمود) در نظر شیطان پرستان فلسفی، محور و مرکزیت عالم هستی، خود انسان است، و بزرگترین آرزو و شرط رستگاری این نوع از شیطان پرستان برتری و ترفیع ایشان نسبت به دیگران است. شیطان پرستان فلسفی عموماً خدایی برای پرستش قائل نمی‌دانند و به زندگی غیر مادی بعد از مرگ نیز عقیده‌ای ندارند. به هرحال زندگی این گروه از شیطان پرستان عاری از روحیه مذهبی و معنویت نیز نیست.در نظر شیطان پرستان فلسفی، هر شخص خدای خودش است. آنها با تکیه بر عقاید انسانی وابسته به دنیا، مطالب مربوط به فلسفه عقلانی را عبث می‌شمارند و به آنها به دید ترس از مسائل ماوراء الطبیعی می‌نگرند و تنها به وسیله آن، یک زندگی عقیم و تنها بر مبنای “جهان واقعی” را تشکیل می‌دهند. به طور شفافی، آموزه‌های شیطان پرستان فلسفی قدمتی بیشتر از کلیسای لاوی دارد. اگر چه این تصوری از شیطان است، ولی با موقعیت واقعی او تقابل دارد چرا که این تعالیم از آموزه‌های یهودی-مسیحی نشئات گرفته‌است و شیطان را بدلیل خصوصیاتش پلید نگاشته‌است []

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق استاندارد حسابداری،نحوه ارائه صورتهای مالی pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق استاندارد حسابداری‌،نحوه‌ ارائه‌ صورتهای‌ مالی‌ pdf دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق استاندارد حسابداری‌،نحوه‌ ارائه‌ صورتهای‌ مالی‌ pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق استاندارد حسابداری‌،نحوه‌ ارائه‌ صورتهای‌ مالی‌ pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق استاندارد حسابداری‌،نحوه‌ ارائه‌ صورتهای‌ مالی‌ pdf :

1 . هدف‌ این‌ استاندارد تجویز مبنایی‌ برای‌ ارائه‌ صورتهای‌ مالی‌ با مقاصد عمومی‌ یک‌ واحد تجاری‌ به‌ منظور حصول‌ اطمینان‌ از قابلیت‌ مقایسه‌ با صورتهای‌ مالی‌ دوره‌های‌ قبل‌ آن‌ واحد و با صورتهای‌ مالی‌ سایر واحدهای‌ تجاری‌ می‌باشد. برای‌ دستیابی‌ به‌ این‌ هدف‌، در این‌ استاندارد ملاحظات‌ کلی‌ درخصوص‌ نحوه‌ ارائه‌ صورتهای‌ مالی‌، رهنمودهایی‌ درباره‌ ساختار آنها و حداقل‌ الزامات‌ درخصوص‌ محتوای‌ صورتهای‌ مالی‌ ارائه‌ شده‌ است‌. چگونگی‌ شناخت‌، اندازه‌گیری‌ و افشای‌ معاملات‌ و سایر رویدادهای‌ خاص‌ در سایر استانداردهای‌ حسابداری‌ ارائه‌ می‌شود.
دامنه‌ کاربرد
2 . الزامات‌ این‌ استاندارد باید در ارائه‌ کلیه‌ صورتهای‌ مالی‌ با مقاصد عمومی‌ که‌ براساس‌ استانداردهای‌ حسابداری‌ تهیه‌ و ارائه‌ می‌شود، بکار گرفته‌ شود.
3 . صورتهای‌ مالی‌ با مقاصد عمومی‌ (که‌ از این‌ پس‌ صورتهای‌ مالی‌ نامیده‌ می‌شود) برای‌ پاسخگویی‌ به‌ نیازهای‌ استفاده‌کنندگانی‌ تهیه‌ می‌شود که‌ در موقعیت‌ دریافت‌ گزارشهای‌ متناسب‌ با نیازهای‌ اطلاعاتی‌ خاص‌ خود نیستند. صورتهای‌ مالی‌ به‌ طور جداگانه‌ یا همراه‌ با سایر گزارشها، جهت‌ استفاده‌ عموم‌ ارائه‌ می‌شود. مفاد این‌ استاندارد برای‌ صورتهای‌ مالی‌ تلفیقی‌ گروه‌ واحدهای‌ تجاری‌ نیز کاربرد دارد.
4 . در این‌ استاندارد واژه‌هایی‌ بکار گرفته‌ می‌شود که‌ در واحدهای‌ تجاری‌ (انتفاعی‌) اعم‌ ازخصوصی‌ یا عمومی‌ کاربرد دارد. واحدهای‌ غیرانتفاعی‌ برای‌ بکارگیری‌ الزامات‌ این‌ استاندارد ممکن‌ است‌ نیازمند انجام‌ تعدیلاتی‌ در عناوین‌ اقلام‌ اصلی‌ صورتهای‌ مالی‌ خود یا ارائه‌ اطلاعات‌ بیشتر باشند.
5 . نحوه‌ ارائه‌ داراییهای‌ جاری‌ و بدهیهای‌ جاری‌ بخشی‌ از موضوع‌ این‌ استاندارد است‌ لیکن‌ به‌ طور جداگانه‌ در استاندارد حسابداری‌ شماره‌ 14 مطرح‌ شده‌ است‌.

هدف‌ صورتهای‌ مالی‌
6 . هدف‌ صورتهای‌ مالی‌، ارائه‌ اطلاعاتی‌ تلخیص‌ و طبقه‌بندی‌ شده‌ درباره‌ وضعیت‌ مالی‌، عملکرد مالی‌ و انعطاف‌پذیری‌ مالی‌ واحد تجاری‌ است‌ که‌ برای‌ طیفی‌ گسترده‌ از استفاده‌کنندگان‌ صورتهای‌ مالی‌ در اتخاذ تصمیمات‌ اقتصادی‌ مفید واقع‌ شود. صورتهای‌ مالی‌ همچنین‌ نتایج‌ ایفای‌ وظیفه‌ مباشرت‌ مدیریت‌ یا حسابدهی‌ آنها را در قبال‌ منابعی‌ که‌ در اختیارشان‌ قرار گرفته‌ است‌، نشان‌ می‌دهد. به‌ منظور دستیابی‌ به‌ این‌ هدف‌، در صورتهای‌ مالی‌ یک‌ واحد تجاری‌ اطلاعاتی‌ درباره‌ موارد زیر ارائه‌ می‌شود:
الف‌ . داراییها،
ب‌ . بدهیها،
ج‌ . حقوق‌ صاحبان‌ سرمایه‌،
د . درآمدها،
ه . هزینه‌ها، و
و . جریانهای‌ نقدی‌.
این‌ اطلاعات‌، همراه‌ با سایر اطلاعات‌ مندرج‌ در یادداشتهای‌ توضیحی‌، استفاده‌کنندگان‌ صورتهای‌ مالی‌ را در پیش‌بینی‌ جریانهای‌ نقدی‌ آتی‌ واحد تجاری‌ و خصوصاً در زمانبندی‌ و اطمینان‌ از توانایی‌ آن‌ در ایجاد وجه‌ نقد کمک‌ می‌کند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
   1   2   3   4   5   >>   >