سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق مشاوره pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق مشاوره pdf دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق مشاوره pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق مشاوره pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق مشاوره pdf :

از مشاوره تعاریف گوناگونی به عمل آمده است ولی تعریفی که در زیر آمده است جامع تر می باشد :
مشاوره عبارت است از یک رابطه رودررو . به این طریق مشاور با تمام شناختی که از خصوصیات اخلاقی و عاطفی و شخصّیتی مراجع دارد به کمک او می شتابد تا او خود را بهتر بشناسد ، به استعدادهای نهفته خود پی ببرد ، راه استفاده از توانایی ها و امکانات را بهتر دریابد و مسئولّیت اعمال و رفتار خود را به عهده بگیرد تا فردی سازنده باشد و بتواند با مشکلات بهتر مبارزه کند در واقع می توان گفت که مشاوره نوعی یادگیری است که مشاور به کمک خود مراجع آموزشهای لازم را جهت خود شناسی به او میدهد تا او بتواند در ضمن حفظ شخصّیت خود با محیط و اطرافیانش نیز سازش پیدا کند .
خصوصیّات مشاور : به نظر من مشاور علاوه بر تخصّص در کارش باید تاحدّ زیادی با روحیّات دانش آموزان آشنا باشد تا بتواند در کارش موفقّیت لازم را کسب کند .
خصوصیات یک مشاور را به این صورت می توان خلاصه کرد که :
یک مشاور ایده آل باید دارای اعتماد به نفس ، آشنایی با اصول رواشناسی ، آ‎شنایی با آزمونهای روانی ، آ‎شنایی با نیازهای دانش آموزان و دقت و حوصله باشد تا بتواند به خوبی مشکلات دانش آموزان را حل نماید و با شنیدن یا دیدن کوچکترین حرف یا رفتار از دانش آموزی مشکلات او در منزل یا عواطف و روحیات او که از دورن وی بر می خیزد بشناسد و برای شناخت بهتر آنها از آزمونهای روانی . بهره بگیرد و در صورت لزوم با دقت و حوصله نیازهای معنوی دانش آموزان را بر طرف سازد .
در مجموع مشاوره امری است ضروری که برای راهنمایی دانش آموزان در رفع مشکلاتشان به کار می آید . مشاوره را می توان به صورت ساده و خلاصه نیز تعریف کرد که عبارت است از رابطه رودررو و صمیمانه بین مراجع و مشاور که منجر به خود شناسی مراجع می شود . یک مشاور راهنما باید دارای خصوصّیاتی باشد از قبیل اعتماد به نفس ، آشنایی بااصول رواشناسی ، آ‎شنایی با آزمونهای روانی ، خود شناسی ، آشنایی با محیط اجتماعی و شناسایی نیاز دانش آموزان در سنین مختلف ، دقّت و حوصله عدم تعصّب و پیش داوری و بالاخره رفتار مناسب و پسندیده امر مشاوره شامل مراحلی است : از جمله به دست آوردن اطلاعات لازم در مورد مراجع به وسیله مصاحبه و مطالعه پرونده یا مشاهده رفتار او ، تنظیم و تفسیر اطلاعات به دست آمده و بالاخره مرحله تشخیص و درمان مراجع . اصولی که در جلسات مشاوره باید مراعات شود عبارت است از : ایجاد در رابطه صمیمانه بین مشاور و مراجع ، قبول پذیرش مراجع با تمام ویژگی هایش ، ایجاد تسهیلات لازم برای مراجع به طوری که بتواند آزادانه سخن بگوید ، مشاهده دقیق رفتار او و بالاخره تفهیم دو جانبه .

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :