سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی شبکه اطلاعاتی و امنیت آن pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  بررسی شبکه اطلاعاتی و امنیت آن pdf دارای 95 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی شبکه اطلاعاتی و امنیت آن pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی شبکه اطلاعاتی و امنیت آن pdf

امنیت شبکه اطلاعاتی

شبکه اطلاعاتی چیست؟

راه اندازی و تنظیم یک شبکه LAN کوچک

حقایق، باید ها و نبایدهای شبکه های بی سیم

امنیت الکترونیکی؛ نیازها، راه‌حل‌ها، چالش‌ها

مدیریت شبکه اطلاعاتی

طراحی فیزیکی شبکه اطلاعاتی

کلیاتی درباره امنیت شبکه

طبقه‌بندی(INFOSEC)

فناوری‌های امنیت اطلاعات کنشگرایانه

فناوری‌های امنیت اطلاعات واکنشی

شبکه های اطلاعاتی بی سیم

امنیت اطلاعات در شبکه های بی سیم

چهار تکنیک حیاتی برای ارتقای امنیت شبکه‌های مبتنی بر IP

Firewall چیست؟

IDS چیست ؟

سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS)

مستندات ISMS

طرح امنیت

امنیت در اینترنت

بلوتوث : یک تهدید امنیتی

امنیت در بلوتوث

فازرها( Fuzzer) چه هستند؟

بررسی اجمالی ساختار امنیتی در سیستم عامل فدورا

بررسی ساختار امنیتی Postfix

فیلترینگ پورت ها

تغییرات Group Policy در ویستا

 

 

مقدمه
«امنیت شبکه اطلاعاتی»( Information security) به حفاظت از اطلاعات و به ‌حداقل‌ رساندن خطر افشای اطلاعات در بخش های غیرمجاز اشاره دارد. امنیت اطلاعات مجموعه‌ای از ابزارها برای جلوگیری از سرقت، حمله، جنایت، جاسوسی و خرابکاری (هاشمیان، 1379) و علم مطالعه روش‌های حفاظت از داده‌ها در رایانه‌ها و نظام‌های ارتباطی در برابر دسترسی و تغییرات غیرمجاز است. با توجه به تعاریف ارائه شده، امنیت به مجموعه‌ای از تدابیر، روش‌ها و ابزارها برای جلوگیری از دسترسی و تغییرات غیرمجاز در نظام‌های رایانه‌ای و ارتباطی اطلاق می‌شود. «فن آاوری» به کاربرد علم، خصوصاً برای اهداف صنعتی و یا به دانش و روش‌های مورد استفاده برای تولید یک محصول گفته می‌شود.
بنابراین «فناوری امنیت اطلاعات» به بهره‌گیری مناسب از تمام فناوری‌های امنیتی پیشرفته برای حفاظت از تمام اطلاعات احتمالی روی اینترنت اشاره دارد.
شبکه اطلاعاتی چیست؟
 شبکه‌ اطلاعاتی مجموعه‌ای‌ از سرویس‌ دهنده‌ها و سرویس‌ گیرنده‌های‌ متعددی‌ می‌باشد که‌به‌ یکدیگر متصل‌ هستند. در این‌ بین‌ سرویس‌ دهنده‌ها (server) نقش‌ سرویس‌ دهنده‌ و خدمات‌ دهی‌ وسرویس‌ گیرنده‌ها (Client) نقش‌ سرویس‌ گیرنده‌ یا همان‌ مشتری‌ را بازی‌ می‌کنند.


انواع‌ شبکه‌: شبکه‌ها را می‌توان‌ به‌ دو دسته‌ی‌ «شبکه‌های‌ محلی‌» LAN و شبکه‌های‌ بزرگ‌تر از آن‌(WAN) تقسیم‌ کرد. شبکه‌های‌ محلی‌: Local Area Network این‌ نوع‌ شبکه‌ها به‌ ...
شبکه‌های(‌ (LAN) معروف‌ هستند. شبکه های محلی معمولا میزبان 2 تا 20کامپیوتر و در غالب Work Group میباشند. سرعت این نوع شبکه بسیار زیاد است و می توان حجم داده های بالا را در مدت بسیار کم انتقال داد. شبکه‌های‌ گسترده‌: Wide Area Network این نوع شبکه ها به شبکه های WAN معروف هستند. این شبکه ها بزرگتر از شبکه های LAN و اغلب برای امور عمومی از آن استفاده می شود. ازجمله این شبکه ها میتوان شبکه های VAN و یا شبکه های بزرگتر مانند Internet و.. را نام برد. سرعت انتقال داده ها در این نوع شبکه ها نسبت به LAN (در ایران) بسیار ناچیز میباشد. این سرعت به خاطر استفاده از خطوط 56K است. البته می توان با استفاده از خطوط DSL یا ISDN و یا بی سیم Wire Less سرعت این ارتباط را به اندازه 128K ,256 k , 512 kیا بالاتر افزایش داد. Internet Protocol: IP IP یک‌ عدد 32 بیتی‌ (bit) است‌ که‌ پس‌ از اتصال‌ به‌ شبکه‌(... , Internet , LAN) به‌ ما متعلق‌ می‌گیرد. شکل کلی IP را می توان به صورت http://www.aaa.yyy.zzz در نظر گرفت که با هر بار اتصال به اینترنت به صورت Dial Up این عدد تغییر می کند. IP  وسیله ای برای شناسایی ما در شبکه است و امکان اتصال به شبکه بدون آن وجود ندارد. IP از دو قسمت Net ID و Host ID تشکیل شده است و مقادیر بیت ها در این دو قسمت در کلاسهای مختلف IP متفاوت است. Net ID در واقع شناسه شبکه و Host ID شناسه میزبان در IP است.

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه بررسی شبکه اطلاعاتی و امنیت آن pdf

http://forum.hammihan.com/showthread.php?p=340116
http://www.iritn.com/?action=show&type=news&id=1070
http://www.updateblog.net/archive/2006/04/_postfix.php
http://www.sgnec.net/Articledet-f.asp?number=41
http://www.sgnec.net/Articledet-f.asp?number=90
http://system.parsiblog.com/-123333.htm
http://siadatian.blogfa.com/post-70.aspx
http://www.wikiproject.pro/forum/
http://iran-it.net/detail.asp?id=2238
http://daneshnameh.roshd.ir

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :