سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق در مورد نمای داخلی ساختمان pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق در مورد نمای داخلی ساختمان pdf دارای 23 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد نمای داخلی ساختمان pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد نمای داخلی ساختمان pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد نمای داخلی ساختمان pdf :

انواع کف پوش ها

انواع کف پوشها عبارتند از : سنگ ، کاشی ، موکت ، کفپوش های پلاستیکی ، چوبی و موزاییک و سنگ
سنگ گرانبها ترین نوع مصالح ساختمانی است . یکی از موارد استفاده آن مفروش کردن کف آشپزخانه و سرویس های بهداشتی است . هرچه ابعاد آن بزرگتر باشد قیمت آن نیز گرانتر است . نقش و سختی سنگهای رنگی و تزیینی در ارزش گذاری آنها مؤثر است . وجود هر گونه لکه ، رگه یا ترک در سنگهای قیمتی باعث کاهش ارزش آنها می شود . صیقلی دادن سنگها بعد ازنصب روشی برای از بین بردن میکروبهای بین درزسنگها است

مشکلات استعمال سنگ
پاک کردن لکه و چربی از روی سنگ به آسانی میسر نیست . سنگ در فضاهای سرد کاربرد چندانی ندارند . از دیگر مشکلات استفاده از سنگ ایجاد سر و صدا بدلیل تماس با وسایل چوبی است .البته این مشکل را می توان با اضافه کردن یک تکه چرم زیر پایه صندلی ها از بین برد . برای مفروش کردن کف اتاق خواب بدلیل سرد بودن ، صیقلی بودن و ایجاد اصوات مزاحم معمولاً از سنگ استفاده نمی شود
تکستدام نوعی سنگ مصنوعی و زیبا است که تمام خصوصیات سنگ های طبیعی را دارا می باشد .

سرامیک :
سرامیک دررنگ ، فرم و ابعاد متنوع موجود است . ابعاد بزرگتر آن گرانتر است .
مشکلات استعمال سرامیک :
درزهای سرامیک ساو داده نمی شود . و بعد از مدتی قابل تمیز کردن نیست . سرامیک سرد است . ضربه سنگین ، ترک و لکه باعث ایجاد نمای بسیار زشتی در مجموعه چیدمان سرامیک می شود .

موزائیک :
موزائیک از ترکیب سیمان و ماسه ساخته می شود . روی موزاییک ساو داده می شود . بهتر است از استعمال انواع خاص آن که ایجاد گرد و خاک زیاد در کف ساختمان می کند پرهیز شود . موزاییک برای زیر سازی کف پوش های دیگر مانند موکت استفاده می شود

پارکت یا کف پوش چوبی

پارکت نوعی کف پوش چوبی است که روی آن موزاییک می چسبانند . روی پارکت را به دلیل مقاومت کم آن در مقابل رطوبت با موادی مانند پولیستر یا پی وی سی می پوشانند که بسیار مضر هستند و تماس با آن در صورت برهنه بودن پا غیر بهداشتی است .

مشکل استعمال پارکت :
استفاده از پارکت در سرویس ها و آشپزخانه ها بدلیل مقاوم نبودن در برابر رطوبت اصلاً مناسب نیست . از مشکلات دیگر این کف پوش ، آتش زا بودن آن است .
موکت :
موکتها در رنگها ،طرحها و بافتهای متنوع تولید میشوند . موکت بهتر است از الیاف طبیعی تهیه شده باشد . موکت روی موزائیک چسبانده می شود.
مشکلات استعمال موکت :

از جمله معایب موکت این است که درمقابل حرارت و رطوبت مقاوم نیست . از دیگر معایب آن آتش زا بودن آن است.اما لازم به ذکر است که این کف پوش هیچ سروصدایی ندارد . معمولاً از موکت به دلیل جذب آب و رطوبت در سرویسها استفاده نمی شود .

کف پوش پلاستیکی یا لینولیوم :
لینولیوم از رایج ترین و متنوع ترین کف پوش هاست . معمولاً لینولیوم بصورت تکه ای ،‌ورقه ای و در ابعاد مختلف تولید می شود . شکل ورقه ای آن در فضاهای بزرگتر استفاده می شود

مشکلات استعمال لینولیوم
لینولیوم بسیار آتش زا می باشد . اما تولید سر و صدا نمی کند . ایجاد الکتریسیته ساکن در آن گرد و خاک را جذب می کند و نظافت آن بسیار طولانی می شود

کلیاتی درباره آشپزخانه
وجود آشپزخانه در ساختمان ضروری است . آشپزخانه باید در ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با غذا خوری و ورودی باشد. برای هر مرکز کار یک پریز جداگانه لازم است . باید برای تهیه غذا روی سطح میز ها جای کافی وجود داشته باشد . تهویه هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی از ملزومات کار در آشپزخانه است . آشپزخانه باید در ارتباط نزدیک با سرویس های بهداشتی باشد .جهت باز شدن درهای کابینت ، باید بر خلاف جهت حرکت شخص در آشپزخانه باشد . آشپزخانه باید در نمای شمالی ساختمان واقع شود. وسایل آشپزخانه باید در ارتباط خوبی با همدیگر باشند .

مثلث کار :
در آشپزخانه سه فعالیت عمده انجام می شود که عبارتند از : نگهداری مواد غذایی ، شستشو و پخت و پز به عبارت دیگر مثلث کار آشپزخانه از سه رأس نگهداری ، شستشو و پخت و پز تشکیل می شود . رفت و آمد در آشپزخانه باید از مثلث کار ،جدا باشد .

اشکال مختلف آشپزخانه :
آشپزخانه L و مثلث کار که قابلیت عملی برای OPEN شدن دارد .
آشپزخانه V و مثلث کارکه دارای سه ضلع عمود بر هم است . از یک ضلع آن می توان برای OPEN کردن آشپزخانه استفاده کردشکل خطی آشپزخانه که در آن همه وسایل در یک خط قرار می گیرند و در ارتباط با هم هستند. در این شکل مثلث کار وجود ندارد .
آشپزخانه کریدوری که در آن وسایل در دوطرف چیده می شوند و امکان OPEN شدن آن بسیار کم است .

است. آشپزخانه شبه جزیره ای که از یک طرف کاملاً باز و از طرف دیگر به نحوی بسته است . از اطراف نیز بسته است .
آشپزخانه جزیره ای ، که در آن یکی از وسایل مثلث کار در یک ضلع قرار گرفته است و بقیه می توانند در سه ضلع دیگر قرار بگیرند .
آشپزخانه OPEN که امکان مشاهده قسمت های دیگر خانه را فراهم می کند .

شومینه
شومینه یک واژه خارجی است . با اینکه در کشورما در قدیم انواع شومینه مخصوصاً نوع چوبی آن زیاد استفاده می شده ما واژه خاصی برای آن سراغ نداریم و از همین لغت خارجی استفاده می کنیم . شومینه به معنای دودکش است و منظور از آن فضای اجاقی است که بسیار به کار برده می شود. امروزه نوع هیزمی و گازی آن در خانه های لوکس و در اتاقهای نشیمن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد . مصالح عمده شومینه آجر ، خاک و سیمان نسوز است . آجرهای نسوز در اشکال مختلف تولید می شوندکه به فرم این وسیله بسیار کمک می کنند

ساختار شومینه
معمولاً شومینه دارای منقل و کوره است . این منقل با توجه به سوخت هیزمی یا گازی شومینه متفاوت است . معمولاً‌ در ورودی کوره وسیله ای به نام دمپر اضافه می کنند که باعث می شود گرمای زیادی از فضا خارج نشود و این فلز در فصل هایی از سال که از شومینه استفاده نمی شود . بوسیله زنجیری ، مسیر دودکش را می بندد تا از انتقال باد به این قسمت جلوگیری شود .

چنانچه شومینه گازی باشد رعایت مسائل ایمنی در مورد شیر گاز و مخصوصاً‌ ترموکوپل که در هنگام وزش جریان خاصی مثل باد و خاموش شدن شعله ها ، جریان گاز را متوقف می کند اهمیت فراوان دارد .

در تزئین و کاربرد شومینه مصالح مختلفی از جمله سنگ ، سرامیک ، آجر ، کاشی ، گچ ، سیمان سفید و فلزات رنگی مخصوصاً برنز بکار می روند . امروزه با استفاده از ورقه های آهن ، شومینه های زیبایی ساخته می شود .

محل قرار گیری شومینه :
شومینه معمولاً‌ در گوشه اتاق وسط دیوار و یا بین درو دیوار قرار می گیرد به طوریکه شومینه ها دو طرفه هستند و یا در وسط یک فضا قرار می گیرند
اشباع رنگ

با تزیین مناسب اشیاء‌منزل می توان ارتباط منطقی و مناسبی بین این اشیاء ایجاد نمود . زیرا رنگ به عنوان عنصری نمادین و سمبلیک نقش مهمی در ایجاد هماهنگی به عهده دارد .

نقش اطلاع رسانی رنگ :
یکی دیگر از کارکردهای رنگ، تأثیر نمادین و سمبلیک رنگها در خبر رسانی و اطلاع رسانی می باشد. مثل کاربردرنگ قرمز برای انتقال احساس خطریه بیننده . به طور کلی هر حرکتی در طبیعت را با تغییر رنگ آن می توان حس نمود . مثل نشان دادن انقلاب و هیجان با رنگهای هیجان آمیز وگرم.
البته لازم به ذکر است که معنای نمادین بعضی از رنگها فقط در فرهنگ خاص جغرافیایی آن منطقه صادق است . امادر مورد برخی دیگر از رنگها،ابن معنای نمادین برای همه مردم جهان، مفهوم خاص و مشترکی می باشد . همچنین رنگها از نظر روانشناسی نیز نشان دهنده حالات مختلف هستند . مثلاً رنگ آبی نشانه آرامش و رنگ قرمز نشانه تحرک است .

اشباع رنگ
کودکان به دلیل وجود شور و نشاط در رنگهای طبیعی و اصلی به این رنگها علاقمند می باشند . اما باید توجه نمود که وجود هیجان و جنب و جوش زیاد در محیط منزل خیلی مطلوب نیست . افرادبرای انجام کارهای روزمره خود احتیاج به آرامش دارند . با تعدیل رنگها و استفاده از حالت ملایم آنها،می توان این آرامش را در محیط ایجاد کرد . به عبارت دیگر با تعدیل رنگها می توان شدت آنها را کاهش داد .به عنوان مثال ترکیب رنگها با رنگ سفید می تواند این ملایمت و تعادل را در آنهاا ایجاد نماید .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :