سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیق زمین شناسی pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق زمین شناسی pdf دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق زمین شناسی pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق زمین شناسی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق زمین شناسی pdf :

زمین شناسی مهندسی ضمن بررسی تاثیر «محیط زمین شناسی» بر سازه‌های مهندسی یا زمین شناسی مهندسی ، راه‌حلهای مناسبی جهت کاهش یا برطرف نمودن خطرات احتمالی ارائه می‌دهد.


باید توجه داشت که محیط زمین شناسی اطراف یک سازه به دو صورت با آن در ارتباط است. یکی توسط مصالح زمین شناسی ، یعنی سنگ ، خاک و آب ، دیگری فرآیندها و مخاطرات زمین شناسی مثل سیل ، زمین لرزه ، حرکات دامنه‌ای و مانند آن. برخی از مولفین زمین شناسی مهندسی را سهوا به جای «ژئوتکنیک» به کار می‌برند. بطور کلی زمین شناسی مهندسی به توسط روشهای اکتشافی متنوع تاثیر محیط زمین شناسی اطراف را بر سازه مهندسی یا پروژه عمرانی تعیین می کند. همچنین نقش احداث سازه را در تحریک و تغییر رفتار زمین مشخص می سازد.
تاریخچه و سیر تحولی



از قرنها پیش معماران و سازندگان بناها بر این نکته معترف بودند که برای جلوگیری از نشست، کج شدن یا فرو ریختن ساختمانشان محتاج آگاهی از شرایط زمین هستند. البته ساختمانهای قدیمی همواره با توجه به تجربیات سازنده بنا و اغلب به روش آزمون و خطا احداث می‌شد. در سال 1776 و زمانی که «کولن» برای اولین بار تئوریهای مربوط به فشار زمین را ارائه داد، استفاده از روشهای تحلیلی در بررسی زمین آغاز شد.
بررسی‌های کولن بر روی دیواره‌های حائل نشان داد که وقتی دیوار حائلی کج می‌شود، گوه‌ای از خاک ناپایدار در پشت آن ایجاد می‌گردد که یک طرف آن ، دیوار و سمت دیگر آن یک سطح گسیختگی است. کولن فشار اولیه وارده به دیوار را به وزن گوه و مقاومت برشی در امتداد سطح برش ، که برحسب اصطکاک داخلی بیان نمود، مربوط کرد. در سال 1871 «اتو مور» فرضیه‌ای عمودی برای مقاومت مصالح زمین شناسی در برابر گسیختگی ارائه داد.


سالها گذشت تا آنکه «ترزاقی» مکانیک خاک را به صورت شاخه‌ای از مهندسی عمران مطرح نمود. دانش مکانیک خاک با اولین کنفرانس بین المللی در مورد مکانیک خاک و مهندسی پی که در سال 1936 میلادی در دانشگاه هاروارد آمریکا برگزار شد، در سطح جهانی تثبیت گردید.
از سالهای دور مهندسان و زمین شناسان مفاهیم مربوط به رفتار مکانیکی سنگها را در معدن‌کاری و صنعت نفت به کار می‌گرفتند، ولی این رشته تا اوایل دهه 60 میلادی مخصوصا تا سال 1996 که اولین کنفرانس بین المللی مکانیک سنگ در شهر لیسبون پرتغال برگزار شد، هنوز به طور رسمی به عنوان شاخه‌ای از دانش مهندسی به حساب نمی‌آمد.
واژه «ژئوتکنیک» اولین بار در سال 1948 میلادی توسط انستیتوی مهندسان ساختمان بریتانیا به کار گرفته شد و به تدریج مفهوم آن غنای بیشتری یافت، تا اینکه در سال 1974 «مهندسی ژئوتکنیک» به عنوان رشته‌ای خاص توسط انجمن مهندسان ساختمان ایالات متحده امریکا نیز به رسمیت شناخته شد. امروزه واژه ژئوتکنیک به مفهوم مجموعه‌ای مشتمل بر سه دانش مکانیک خاک ، مکانیک سنگ و زمین شناسی مهندسی به کار گرفته می‌شود.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله انتخاب انتصاب و تغییر مدیران pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله انتخاب انتصاب و تغییر مدیران pdf دارای 76 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله انتخاب انتصاب و تغییر مدیران pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله انتخاب انتصاب و تغییر مدیران pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله انتخاب انتصاب و تغییر مدیران pdf :

در دهه‌های اخیر، مدیریت به عنوان یکی از مهمترین عناصر توسعه به شمار آمده و در ارزیابی و مقایسه کشورهای در حال توسعه، بررسی الگوها و شیوه‌های مدیریت نیز مورد توجه قرار گرفته است. تغییرات وسیعی که در نقش دولت‌ها به وقوع پیوسته، دولتها را عملاً با رویکردهای جدید روبرو ساخته که نتیجه قطعی آن تغییر موقعیت نسبی دولت‌ها بوده است.
بطور کلی نظام اداری هر حکومتی مبین نگرش دولت به نحوه اداره و مدیریت کشور می‌باشد و نقش نظام اداری در ساختارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و تأثیر آن در تحقق اهداف نظامهای کلان جامعه به اندازه‌ای تعیین کننده است که بدون داشتن نظام اداری کارآمد و اثربخش، دست یازیدن به اهداف فوق عملی نیست. از اینرو کشورهای مختلف، اصلاح نظام اداری و بهبود مدیریت را به عنوان پیش‌نیاز اصلی توسعه و یک هدف اساسی پیگیری می‌نمایند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

کارآموزی در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون رنگی pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  کارآموزی در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون رنگی pdf دارای 68 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کارآموزی در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون رنگی pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآموزی در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون رنگی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کارآموزی در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون رنگی pdf :

بخش 1 : تیونر
همانطوریکه در نمای کلی گیرنده های رنگی بررسی گردید امواج دریافت شده توسط آنتن به تیونر منتقل می گردد.، تیونر تلویزیونهای رنگی علاوه بر کارهای معمولی یک تیونر که از تلویزیون سیاه و سفید به خاطر داریم (انتخاب کانال ، حذف امواج مراخم ، تقویت موج فرستنده و …..) در خروجی خود امواج فرستنده را تبدیل به سه موج IF به ترتیب زیر می کنند :

1) IF صدا (فرکانس 4/33 مگاهرتز)
2) IF تصویر (فرکانس 9/38 مگاهرتز)
3) IF رنگ (فرکانس 43/34 مگاهرتز)

تیونر ها در دو نوع مکانیکی و الکترونیکی درست می شوند ، در تلویزیونهای رنگی جدید اکثراً تیونر به صورت الکترونیک طراحی می شود . این تیونرها مدارات دریافت هر سه محدوده VHF I , VHF III, UHF را دارا هستند ، در جدول زیر محدوده امواج تلویزیونی و تعداد کانالهای آنها مشخص شده است :
محدوده فرکانسی تعداد کانال باند

MHZ 68 تا 47 4 تا 2 VHF I
MHZ 230 تا 174 12 تا 5 VHF III
MHZ 676 تا 300 68 تا 21 UHF

در تیونرهای مکانیکی جهت آنکه کانال و محدوده کار تیونر را تعویض نمائیم دسته سلکتوری وجود دارد که این کار را انجام می دهد ، ولی در تیونرهای الکترونیک جهت این کار ، مداری در نظر گرفته شده است به نام مدار فرمان تیونر .
بنابراین مدار فرمان تیونر باید بر روی تیونر های الکترونیک دو کنترل اعمال نماید اولاً محدوده کار تیونر را مشخص کند که آیا بر روی VHF III ,VHF I, UHF باشد ثانیاً معین کند در آن محدوده بر روی چه کانالی تصویر دریافت دارد .
عمل اول با قطع و وصل ولتاژ تغذیه هر قسمت انجام می گیرد یعنی زمانیکه می خواهیم تیونر بر روی محدوده VHF I کار کند ، مدار فرمان ولتاژ تغذیه دو باند VHF III و UHF را قطع کرده و فقط ولتاژ تغذیه به باند VHF I می دهد. این باعث می شود که فقط باند VHF I کار کرده و دو باند دیگر غیر فعال باشند.
عمل دوم (تعویض کانال ) با کم و زیاد کردن یک ولتاژ متغییر (معمولاً صفر تا 33 ولت ) توسط مدار فرمان تیونر و اعمال آن به دیود های واریکاپ تیونر انجام می گیرد.
دیودهای واریکاپ چه عملی انجام می دهند ؟

دیودهای واریکاپ یکی از انواع دیودها هستند که وقتی در بایاس معکوس قرار گیرند میتوان با کم وزیاد کردن ولتاژ دو سرشان از آنها همانند یک خازن متغییر استفاه نمود . حال در تیونر های الکترونیک در هر باند تیونر ، تعدادی دیوید واریکاپ قرار گرفته که مدار فرمان تیونر بسته به کانال انتخابی توسط مصرف کننده ولتاژ دو سر دیویدهای واریکاپ تیونر در آن قسمت را تغییر داده و ظرفیت دیود واریکاپ را برای آن کانال تعیین می کند ، در حقیقت از دیودهای واریکاپ به عنوان قسمتی از مدارات هماهنگ داخل تیونر استفاده شده است .
بررسی تیونر تلویزیون رنگی شهاب 21 اینچ :

تیونر این تلویزیون از نوع الکترونیک بوده و قدرت دریافت هر سه محدوده UHF , VHF I , VHF III را دارا می باشد ، کنترل این تیونر بر عهده آی سی کنترل تلویزیون (ICS01) می باشد .
طریقه تنظیم کانال توسط آی سی کنترل : برای آنکه مشخص شود بر روی چه محدوده ائی کار کند ، سه پایه BH , BU , BL در بین پایه های تیونر وجود دارد . BU تغذیه محدوده UHF داخل تیونر ، BL تغذیه محدوده مدار VHF I و BH تغذیه مدار محدوده VHF III تیونر است .

طرز کار به این صورت است که وقتی تلویزیون فرمان کار روی محدوده UHF دریافت کرد ، آی سی کنترل (ICS01) ولتاژ مثبت بیس Q101 را کم می کند ، چون ترانزیستور به محدوده UHF تیونر می رود .

در همین حال آی سی کنترل ولتاژ بیس دو ترانزیستور Q102 و Q103 را زیاد کرده ولتاژ قسمتهای (VHF I)BL و (VHF III)BH قطع می گردد ، که می توان با توجه به جدول زیر این فرمان آی سی کنترل را تست نمود :
BU
BH BL نام پین باند انتخابی
0v 0v 12v VHF I
0v 12v 0v VHFIII
12v 0v 0v UHF
طریقه تنظیم کانال :

همانطوریکه قبلاً ذکر گردید برای تعویض کانال بین صفر تا 30 ولت که توسط تنظیم کننده ائی قابل تنظیم است به دیودهای واریکاپ داخل تیونر اعمال شده و باعث انتخاب کانال می گردد.
در این تلویزیون ولتاژ 103 ولت پایه ترانس T801 در منبع تغذیه (STR) توسط مقاومت R105کم شده توسط زینر 33 ولتی D102 در 33 ولت تثبیت شده به کلکتور ترانزیستور Q304 داده می شود.

ولتاژ بیس این ترازیستور تحت کنترل آی سی می باشد (پایه 1 آی سی ) حال ای سی کنترل فرمان تعویض کانال ولتاژبیس این ترانزیستور را از طریق پایه 1 خود کم و یا بلعکس زیاد می کند و باعث می گردد بسته به کانال انتخاب شده توسط مصرف کننده ولتاژی بین 3/0 ولت (در پایین ترین کانال ) و 29 ولت (در بالاترین کانال ) در هر باند به پین VT روی تیونر رسیده و از طریق این پین به دیویدهای واریکاپ داخل تیونر اعمال گشته ظرفیت آنها برای کانال انتخابی تنظیم گردد.
AGC تیونر (AGC Delay) :

از طبقه agc ولتاژ کنترل به تیونر اعمال گشته که این ولتاژ بستگی به قدرت سیگنال مرکب دریافتی از تیونر دارد ، به این معنی که وقتی سیگنال دریافتی خیلی قوی باشد باید مقدار سییگنال عبوری از تیونر به طبقه IF را کم کرد و وقتی سیگنال ضعیف است باید کل این سیگنال ضعیف ، بدون تضعیف تحویل طبقه IF گردد.
در این تلویزیون ولتاژ این قسمت توسط پایه 13 آی سی IF و آشکار ساز (IC101) تأمین می گردد که در هنگام سیگنال ضعیف به حدود 3/7 ولت ودر هنگام دریافت سیگنال قوی به 4/2 ولت می رسد.

سیستم AFT :
ولتاژ تغذیه اسیلاتور تیونر توسط این پین از طبقه IF تنظیم می شود .اگر در هنگام دریافت ایستگاههای ضعیف فرکانس اسیلاتور دقیق نباشد باعث بر هم خوردن مشخصات تصویر می شود.
این مدار در طبقه IF باعث قفل شدن فرکانس اسیلاتور تیونر در مقدار صحیح آن می شود (با اعمال ولتاژ مثبت یا منفی به این پین ، توضیح کامل طرز کار AFT در طبقه IF آمده است ).
در این تلویزیونها در جلوی تلویزیون دکمه ائی به نام نیز وجود دارد ، طریقه تنظیم آن به این صورت است که در هنگام دریافت ایستگاه ضعیف ابتدا تیونر را روی آن ایستگاه تنظیم می کنیم (در این حالت تصویر ایستگاه متناوباً برفکی و خوب می شود) ، حال دکمه AFT را فشار داده تا تیونر (اسیلاتور تیونر ) دقیقاً بر روی آن ایستگاه قفل شود.
طریقه کانال یابی اتومات :
در تلویزیونهای مولتی سیستم (تلویزیونهای رنگی جدید )یکی دیگر از کنترل های بخش فرمان بر روی تیونر کانال یابی اتوماتیک است ، (به بخش کنترل مراجعه شود) .

بخش 2
طبقه IF آشکار ساز و AGC
در تلویزیونهای رنگی معمولاً سه بخش فوق در یک مدار و یا یک آی سی طراحی می شوند و در داخل بدنه فلزی قرار می گیرند (به علت شیلدن شدن در مقابل امواج مزاحم ) .
الف – بخش تقویت IF :
این قسمت معمولاً شامل چند فیلتر حهت حذف و تضغیف امواج مزاحم ، چند IF جهت تشکیل باند گذر IF و چند طبقه تقویت کننده می باشد تا امواج خارج شده از تیونر را به مقدار کافی تقویت کرده تا قابل آشکارسازی باشد.
امواج مزاحم در طبقه IF کدامند ؟
1- امواج IF کانالهای مجاور :
تیونر علاوه بر ایجاد IF صوت و تصویر کانال مورد نظر ، موج IF کانالهای مجاور را نیز تولید کرده که این امواج بدلیل آنکه امواجی نا خواسته هستند باید کاملاً حذف شوند (فرکانسهای 9/31 و 4/ 40 مگاهرتز).
2- موج IF صدای خود کانال :
این موج نیز باید توسط طبقه تقویت IF به مقدار کم تضعیف شود ، به علتی که اگر IF صدا در خروجی آشکار ساز تصویر خیلی قوی باشد قابل حذف توسط مدارات فیلتر نخواهد بود و این موج از طبقات تصویری عبور کرده بر روی تصویر به صورت نویز (پرده توری روی تصویر ) ظاهر خواهد شد بنابر این در این طبقه فرکانس IF خود کانال (4/33 مگا هرتز) به مقدار کم ضعیف می شود .با توجه به موارد فوق از فیلترهای بالا پهنای باندی با مشخصات زیر به وجود می آید :

همانطوریکه دیده می شود در شکل فوق فرکانسهای IF کانالهای مجاور (9/31و 4/40 مگاهرتز) دارای دامنه صفر (کاملاًحذف شده ) ، IF صدای خود کانال (4/33مگاهرتز ) دارای دامنه 10%(مقدار تضعیف شده ) ولیIF رنگ و تصویر (47/34 و 9/38 مگاهرتز ) دارای دامنه حداکثر هستند.(دامنه 50 %)
پهنای باند فرکانسی ایجاد شده فوق به طور کامل و بدون هیچ کم و کسری باید تحویل تقویت کننده ها داده شود ، به این منظور بعد از فیلترهای حذف وتضعیف ، چند ترانس IF قرار می گیرد که هر کدام بر روی یکی از فرکانسهای فوق تنظیم شده است تا بتواند پهنای باند فوق را به طریقه صحیح تحویل طبقه تقویت دهد.

حال اهمیت این نکته مشخص می شود که بدون داشتن دستگاههای لازم هیچگاه اقدام به بر هم زدن تنظیم این ترانسهای IF نمی کنیم به علت آنکه از تنظیم خارج شدن ترانس های IF و سیم پیچ های این طبقه اثر بسیار نا مطلوبی بر روی اطلاعات ارسالی از فرستنده دارد .
ب- بخش آشکار ساز تصویر : این قسمت نیز اکثراً در داخل آی سی در نظر گرفته می شود چند کار به شرح زیر انجام می دهید :
1- از IF تصویر (9/38 مگاهرتز) سیگنال تصویر را به وجود می آورد.

2-از مخلوط کردن IF تصویر و صدا و بدست آوردن موج تفاضل ، IF دوم صدا را بوجود می آورد :
مگاهرتز 5/5=4/33-9/38
3- از مخلوط کردن IF تصویر و IF رنگ و بدست آوردن موج تفاضل آن دو ، IF دوم رنگ را به وجود می آورد:
مگاهرتز 43/4= 47/34-9/38
ج – بخش AGC :

این قسمت مقدار تقویت ، تقویت کننده های IF (agc IF) و تقویت کننده تیونر (RF AGC) را بسته به سیگنال دریافت شده توسط آنتن تنظیم می کند ، به طوریکه اگر سیگنال در یافتی توسط آنتن ضعیف باشد این بخش با اعمال ولتاژ مثبت به طبقه IF مقدار تقویت این طبقه را بالا می برد و اگرسیگنال قوی باشد بلعکس.
AFT (اتوماتیک فرکانس کنترل ):

زمانیکه ایستگاههای ضعیف توسط گیرنده دریافت می شود امکان تعیر فرکانس اسیلاتور تیونر بسیار زیاد است (به دلیل ضعیف بودن اطلاعات دریافتی) ، به این منظور خصوصاً در گیرنده های رنگی مداری در این قسمت قرار می گیرد که باعث تصحیح فرکانس اسیلاتور تیونر می شود ، طرز کار کلی این مدار به صورت زیر است : سیگنال IF تصویر تقویت شده از طبقه IF تصویر به مدار آشکار ساز AFT داده می شود این مدار سیگنال IF را طوری آشکار می کند که از آن یک ولتاژ DC تهیه نماید . به صورتی که اگر مقدار فرکانس IF تصویر دقیقاً 9/38 مگاهرتز باشد ولتاژ DC تهیه شده توسط این مدار صفر و اگر مقدار فرکانس IF تصویر از 9/38 مگاهرتز بیشتر باشد ولتاژ تهیه شده توسط این مدار منفی و بر عکس اگر کمتر از 9/38 مگاهرتز باشد ولتاژ تهیه شده مثبت خواهد بود.

حال این ولتاژ DC به تغذیه اسیلاتور تیونر (پین AFT روی تیونر ) اضافه شده ، تغذیه اسیلاتور را بسته به صحیح یا نا صحیح بودن فرکانس IF تصویر آنقدر تنظیم می کند تا مقدار IF تصویر در مقدار استاندارد آن (9/38 مگا) قفل شود . عمل AFT در هنگام دریافت ایستگاههای ضعیف و همچنین در مورد تلویزیونهایی که دارای کنترل از راه دور هستند بسیار مفید و باعث ثابت ماندن مشخصات تصویر خواهد شد.
نمای کلی طبقات IF ، آشکار ساز و AGC :

 

بررسی طبقه تقویت IF ، آشکار ساز و AGC تلویزیون رنگی شهاب 21 اینچ :
هر سه قسمت فوق در داخل آی سی 101 واقع شده اند ، موج IF به بوجود آمده توسط تیونر از پین IF آن خارج شده توسط ترانزیستور Q161 تقویت گشته به فیلتر Z101 داده می شود این فیلتر و سیم پیچ T101 باند گذر سیگنال ویدئو را تنظیم می کنند (یعنی فرکانس حامل تصویر خود کانال 9/38 مگاهرتز را به طور کامل فرکانس حامل صدای خود کانال 4/33 مگاهرتز را به مقدار کم تضعیف و فرکانس های حامل کانالهای مجاور 9/31 و 4/40 مگاهرتز را به طور کامل حذف می کنند .).

IF ویدئو بعد از عبور از Z101 به پایه های 9 و 10 آی سی 101 وارد شده توسط سه تقویت کننده در داخل آی سی تقویت شده به آشکار ساز داده می شود که ترانس T171 سیم پیچ (مدار هماهنگ ) آشکار ساز می باشد ، سیگنال ویدئوی آشکار شده از پایه 22 بعد از تقویت خارج شده بعد از آنکه IF دوم صوت آن (فرکانس5/5 مگاهرتز ) توسط فیلتر های L201 و L202 حذف شد (فیلتر حذف 5/5 مگا) سیگنال ویدئوی خالص (اطلاعات رنگ + روشنائی + سینک + محو) به پایه 39 آی سی 501 می رسد .

بخش AGC :
سیگنال ویدئوی آشکار شده در پایه 22 از داخل آی سی به آشکار ساز AGC داده می شود AGC بسته به قوی یا ضعیف بودن سیگنال ولتاژی را تهیه کرده و به تقویت کننده IF داخل آی سی داده مقدار تقویت آنرا تنظیم می کند همچنین این ولتاژ به مدار RF AGC (AGC تیونر ) داخل خود آی سی نیز رسیده و باعث می شود ولتاژی بین 4/2 (در هنگامیکه سیگنال قوی است ) تا 3/7 ولت (هنگامیکه سیگنال ضعیف است ) از پایه 13 آی سی 101 خارج شده به پین AGC روی تیونر رسیده و مقدار تقویت ترانزسیتور تقویت RF داخل تیونر را بسته به قوی یا ضعیف بودن سیگنال تنظیم کند.

تشخیص سالمی طبقه IF :
کابل خروجی تیونر به طبقه IF را جدا کرده با یک سیم آنتن به ورودی آن سیم مغزی ضربه می زنیم اگر نویز در صدا و تصویر ظاهر شد طبقه IF سالم است.
ویا آنکه می توان به یک سیم آنتن به پین IF تیونر در حالیکه تلویزیون روشن است ضربه زد اگر در صدا و تصویر اثر کرد طبقه IF سالم است (در صورتی که تیونر الکترونیک و سوکتی باشد ).

تشخیص سالمی AGC :
آنتن وصل شود به طوریکه تصویر فرستنده کامل دریافت شود در این حالت روی پین agc تیونر باید حدود 2 ولت و با قطع آنتن باید 5/7 ولت ظاهر گردد.
تشخیص سالمی AFT :
در حالت دریافت سیگنال واضح توسط تلویزیون اگر در پین AFT تیونر حدود 5/6 ولت دیده شد AFT سالم است .
تنظیمات طبقه IF :
در این طبقه فقط تنظیم AGC تیونر (AGC DELAY) داریم به طوریکه وقتی آنتن وصل بود و تصویر واضح را دریافت کردیم با تنظیمVR151 (در پایه 12 آی سی 101) ولتاژ پین AGC روی تیونر را در 5/2 ولت و زمانیکه آنتن قطع است این ولتاژ را در 5/7 ولت تنظیم می کنیم.
تعمیرات طبقه IF :

همانطوریکه در بررسی این طبقات مشاهده گردید به دلیل آنکه این بخشها سر راه عبور و تقویت اطلاعات صدا و تصویر فرستنده قرار دارند هرگونه ایرادی در کار یکی از مدارات فوق هم صدا و هم تصویر گیرنده را با هم معیوب می کند بنابراین در صورت عدم وجود صدا و تصویر (در صورتیکه راستر وجود داشته باشد) :
1- با یک سیم آنتن به پین IF روی تیونر ضربه زده شود که در اینصورت یکی از دو حالت زیر مشاهده می شود :
الف – اگر انجام این کار در صدا و راستر اثری نداشت :

عیب در طبقه IF Q161,IC101)و قطعات این مسیر ) می باشد جهت تشخیص محل دقیق عیب ولتاژ پایه های آی سی 101 گرفته شود ، اگر مطابق نقشه نبود به احتمال زیاد خود آی سی خراب است و به احتمال ضعیفتر قطعات جانبی آی سی . در صورتیکه ولتاژ پایه های آی سی طبق نقشه بودمی باید Z161 , Q161 و قطعات اطراف آنها را بررسی کرد.
ب – در صورتیکه سیگنال دادن به ورودی طبقه IF در صدا و راستر اثر کرد: مشخص می شود که طبقه IF سالم است ابتدا از سالمی طبقه AGC مطمئن می شویم (در صورت غیر نرمال بودن ولتاژAGC روی تیونر باید مسیر AGC تا IC101 یا خود آی سی را بررسی نمود)،سپس توجه می کنیم که ولتاژ تغذیه به تیونر برسد (12 ولت) اگر ولتاژ درست نبود می بایست رگولاتور 12 ولت (Q101) را در منبع تغذیه بررسی کرد ، اگر ولتاژ تغذیه تیونر نیز درست بود عیب در تیونر است (تیونر تعویض گردد) .

بخش 3
مدارات رنگی
همانطوریکه در اصول تلویزیون رنگی گفته شد اطلاعاتی که فرستنده های رنگی به عنوان رنگ ارسال می کنند دو سیگنال R – Y ، B- Y می باشد حال گیرنده های رنگی برای نمایش رنگ و تصاویر ، ابتدا باید این اطلاعات
B –Y ) و R- Y ) را از سیگنال مرکب فرستنده جدا و آشکار کرده و سپس از روی آنها سیگنالهای اولیه رنگ (R,G ,B) را تهیه نمایند و این سیگنالها را به کاتد های مربوطه داده تا رنگ تصاویر پخش گردد . بنابراین مدارات رنگ تلویزیون های رنگی را می توان به دو دسته تقسیم نمود :
الف – مداراتی که از روی سیگنال مرکب فرستنده اطلاعات رنگ آنرا (R-Y وB –Y ) جدا می کنند ، به این مدارات ، دیکدورهای رنگ گوئیم :

ب : مداراتی که از روی اطلاعات رنگ ارسالی از فرستنده (B-Y , R-Y ) و Y سیگنالهای اولیه رنگ (قرمز ، سبز ، آبی) را تهیه می کنند به این مدارات مدار RGB گوئیم :

در این قسمت مدارات فرستنده ، مدارات دیکدر را برای سه سیستمSECAM,PalNTSC و مدارات RGB را بررسی می کنیم .
سیستم سکام :
همانطوریکه در کلیات تلویزیون رنگی ذکر گردید در این سیستم برای هر خط افقی فقط یکی از سیگنالهای تفاضلی و Y از فرستنده ارسال می گردد.
الف – فرستنده سکام :

وسط دوربین تصویر مقابل آن تبدیل به درصدهای مشخصی از R و G و B شده و از این سه سیگنال همانطوریکه در فصل قبل بررسی شد سه سیگنال Y و B-Y ,R-Y بدست می آید.
(اطلاعات سیاه و سفید تصویر ) قبل از آنکه مدوله گردد.از یک تأخیر دهنده عبور می کند چرا که در دیدن یک تصویر رنگی اطلاعات روشنائی آن تصویر (Y) از اطلاعات رنگ خیلی مهمتر است (به دلیل ساختمان مخصوص چشم انسان ) ، بنابراین فرستنده های رنگی نیز برای y پهنای باند بیشتری را نسبت به اطلاعات رنگ در نظر می گیرند. (پهنای باند لومیناس 5/5 مگاهرتز و پهنای باند کرومیناس 1 مگاهرتز) .

به دلیل همین پهنای باند بیشتر y نسبت به کرومیناس سرعت عبور آن از مدارات نیز بیشتر بوده باعث می شود که اطلاعات روشنائی صحنه ها با رنگ آنها همزمانی نداشته باشند به همین دلیل در فرستنده اطلاعات y را قبل از ارسال مقداری تأخیر می دهند(120 نانو ثانیه) .
کلید سکام :

ذکر شد که در سیستم سکام از دو سیگنال R-Y و B-Y که توسط دوربین بوجود آمده ، در هر خط افقی فقط به یکی از آنها احتیاج داریم بنابراین ، دو سیگنال فوق به کلیدی به نام کلید سکام داده می شود . این کلید دو ورودی در این قسمت دارد و یک خروجی که باعث می شود در هر خط افقی یکی از این سیگنالها به خروجی وصل شده و به مدولاتور وارد گردد.
پالس فرمان این کلید از طبقه افقی گرفته می شود در حقیقت این پالس فرکانسی است برابر نصف طبقه افقی که حالت کلید سکام را عوض می کند.

اسیلاتور موج حامل : می دانیم برای ارسال هر گونه موج اطلاعی احتیاج به موجی حامل نیز است ، در سیستم سکام R- Y را بر روی فرکانس 406/4 مگاهرتز و B-Y را بر روی فرکانس 25/4 مگاهرتز مدوله FM می کنند .این اسیلاتورها نیز به ورودی دیگر کلید سکام وصل هستند که با توجه به حالت کلید در خروجی می تواند فقط یکی از این دو وجود داشته باشد و R-Y یا B-Y در مدولاتور بر روی موج حامل خود سوار شوند.

فیلتر آنتی بل :
برای اینکه سیگنالهای تفاضلی رنگ در گیرنده های سیاه و سفید تولید پارازیت نکنند ، در فرستنده های رنگی موج مدوله شده کرومینانس را از فیلتری به نام فیلتر آنتی بل عبور داده تا دامنه رنگ به اندازه کافی تضعیف شده و ایجاد پارازیت در گیرنده های سیاه و سفید ننماید .

پالس برست چیست ؟
در سیستم سکام به علت آنکه برای هر خط تصویر سیگنال تفاضلی جداگانه ائی ارسال می شود و هر سیگنال تفاضلی وقتی به گیرنده برسد توسط آشکار ساز جداگانه ائی آشکار می شود ، برای آنکه تضمین شود هر سیگنال تفاضلی رنگ در گیرنده به آشکار ساز خود وارد گردد ، از فرستنده پالسی به نام پالس برست (سیگنال همزمانی رنگ ) ارسال می شود ، محل قرار گرفتن این پالس در شانه عقبی پالس سینک در سیگنال مرکب می باشد.

پالس برست در سیستم سکام تشکیل شده است از چند سیکل از فرکانس های حامل رنگی که برای خط مورد نظر ارسال می شود ، یعنی اگر قرار باشد برای خط اول سیگنال تفاضلی قرمز ارسال شود در شانه عقبی پالس سینک چند سیکل از موج حامل رنگ قرمز (فرکانس 406/4 مگاهرتز ) را قرار می دهند و یا اگر برای خط دوم B-Y ار سال شود قبل از آن در شانه عقبی پالس سینک چند سیکل از موج حامل B- Y (فرکانس 25/4 مگاهرتز) قرار می گیرد .

که این پالسها قبل از رنگ خط مورد نظر در گیرنده به کلیدی به نام کلید سکام گیرنده رسیده باعث می شوند حالت آن با توجه به این موج حامل به خروجی (آشکار ساز ) مناسب آن وصل گردد .
به این ترتیب در فرستنده رنگی از جمع شدن سیگنالهای لومینانس (y) ، کرومینانس (B –Y , R-Y ) و برست تشکیل می شود:

گیرنده (دیکدور) سکام :
می دانیم فرستنده های رنگی سکام برای هر خط تصویر یکی از سیگنالهای رنگی (B-Y یا R- Y) را ارسال می کنند علاوه بر آن ، برای همزمانی رنگ بین فرستنده و گیرنده ، پالسی به نام پالس همزمانی رنگ (پالس برست ) نیز از فزستنده سکام ارسال میگردد که باعث می شوند هر سیگنال تفاضلی به آشکار ساز مربوط به خود اعمال شود.
سیگنال R-Y در فرستنده بر روی فرکانس 406/4 مگا و B-Y بر روی فرکانس 25/4 مگا مدوله FM شده در قسمت رفت افقی قرار گرفته ارسال می گردند .
برست هر خط نیز بسته به آنکه در خط مورد نظر چه رنگی قرار گرفته ، در شانه عقبی پالس سینک (قبل از خط مورد نظر ) چند سیکل از موج حامل آن خط قرار گرفته که بعد از آشکار سازی در گیرنده باعث همزمانی آشکارسازهای فرستنده با گیرنده می شود .

بنابراین برای نمایش رنگ در سیستم سکام باید دو کار انجام گیرد :
1- سیگنالهای تفاضلی رنگ جدا و آشکار شوند .
2- برست رنگ نیز جدا و شناسائی گردد.
1- طریقه جدا سازی و آشکار سازی فرکانس های حامل رنگ :

در تشریح فرستنده های سکام گفته شده که رنگ خطوط در فرستنده به صورت R- Y و B- Y در آمده و در هر خط افقی در این سیستم فقط یکی از آنها ارسال می شود همچنین ذکر گردید برای آنکه این فرکانسها در تلویزیون سیاه و سفید ایجاد پارازیت نکند در فرستنده قبل از ارسال اطلاعات رنگ ، دامنه آنها را توسط فیلتری تضعیف می کنند .
حال درگیرنده رنگی چون در مدارات رنگ فقط احتیاج به امواج رنگ داریم ، ابتدا سیگنال مرکب آشکار شده از فیلتر حذف صدا و سپس از فیلتری دیگر به نام فیلتر بل عبور می کند .
فیلتر بل باعث تأکید موج حامل رنگ شده (در حقیقت اثر تضعیف رنگ را که در فرستنده ایجاد شده از بین می برد) در خروجی این دو فیلتر ، سیگنالهای R –Y و B-Y بدست می آید که بر روی امواج حامل خود (406/4 و 25/4 مگا ) مدوله FM شده اند:

 

سپس امواج بدست آمده از دو فیلتر فوق توسط تعدادی تقویت کننده تقویت شده به مداراتی به نام محدوده کننده داده می شود تا از نظر دامنه محدود شوند (در حقیقت این مدارات امواج مزاحمی که بر دامنه اطلاعات رنگ اثر کرده اند را حذف می کنند)

حال این اطلاعات به قطعه ای به نام خط تأخیر داده می شود.
خط تأخیر (Dilay Lin)چیست و برای چه منظوری استفاده می شود ؟
همانطوریکه در کلیات تلویزیون های رنگی گفته شد برای تشکیل تصویر رنگی حداقل در هر خط افقی نیاز به سیگنال y , B –Y , R- Y داریم تا با جمع هر یک از آنها با هم ، سه رنگ اصلی تصویر را بدست آوریم :
(R Y)+Y=R
(B –Y )+Y=B
(G -Y)+Y=G
ولی در سیستم سکام برای هر خط افقی فقط یکی از سیگنالهای تفاضلی و y را بیشتر نداریم ، به همین دلیل در مسیر سیگنالهای تفاضلی بدست آمده قطعه ائی به نام خط تأخیر از جنس کوارتز قرار می گیرد :

طبق شکل از مدار محدود کننده دو خروجی بیرون می آید ، که اطلاعات هر دو خروجی مثل هم است (در خط اول هر دوR –Y و در خط دوم هر دوB- Y و در خط سوم …)، حال خط تأخیر در مسیر یکی از این خروجیها قرار می گیرد و باعث می شود که اطلاعات آن خروجی به مدت زمان یک خط افقی (64 میکرو ثانیه) تأخیر داده شود ، یعنی اطلاعات خط اول (R –Y ) را به مدت 64 میکرو ثانیه در خود نگه می دارد تا اطلاعات خط دوم (B -Y)برسد .درست در این زمان اطلاعات خط اول R – Y (از مسیر تأخیری) و اطلاعات خط دوم B – Y (از مسیر تأخیر نیافته ) به قسمت بعد می رسد .

این باعث می شود ، برای تمام خطوط که از فرستنده فقط یک موج اطلاع (B- Y یا R -Y)ارسال شده ، هر دو موج اطلاع ( R –Y و B -Y) را برای هر خط افقی داشته باشیم .
کلید سکام گیرنده چیست و امواج B –Y و R- Y چگونه آشکار می شوند ؟
سیگنالهای رنگ به طور متناوب (طبق شکل زیر ) در دو خروجی خط تأخیرظاهر می شوند ، یعنی ما در هر خط هم R –Y و هم B –Y را داریم که هر کدام باید به آشکار ساز خود داده شوند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

مقاله بازتاب آیین پل برون (گیسوبران) در ادبیات مردم لُر pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  مقاله بازتاب آیین پل برون (گیسوبران) در ادبیات مردم لُر pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بازتاب آیین پل برون (گیسوبران) در ادبیات مردم لُر pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازتاب آیین پل برون (گیسوبران) در ادبیات مردم لُر pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بازتاب آیین پل برون (گیسوبران) در ادبیات مردم لُر pdf :

چکیده
:پ” ل”در زبان لُری به موی بلندی گفته می شود که بیشتر در پشت سر قرار گرفته و تا کمر آویزان شده باشد. این نوشتار به معرفی آیین پل برون و بازتاب آن در ادبیات شفاهی و همچنین شعر معاصر لری می پردازد. داده ها به روش میدانی و همچنین کتابخانه ای گردآوری شده اند. پل برون یکی از رفتار های آیینی مرتبط با مو در هنگام سوگواری است که در ایران باستان، بسیاری از اقوام جهان و همچنین فرهنگ مردم لر وجود داشته است. اصطلاحپل” بریدن” گاهی جای نفرین هم بکار میرود در حالتی که رفتار یک دختر جنبه ضد هنجار و عرف داشته باشد و در مواردی حتی برای به سخره گرفتن یک مرد خطاب میشود که اشارهای به عقوبت اجتماعی این رفتار دارد. این بررسی نشان می دهد این آیین، با دو معنای “عزا” و “نفرین” ، هم بر اشعار کهن، ضرب المثل ها و ادبیات شفاهی مردم لر و هم بر شعر معاصر لری تاثیر داشته است.

کلمات کلیدی: مو و گیسو، عزاداری، نفرین، لرستان، بختیاری، لُری، لکی،

.1 مقدمه

در این نوشتار ابتدا از آیین پل برون سخن می رود و با استفاده از گزارش های انسان شناسان و مردم نگاران و همچنین مشاهده ها و مصاحبه های میدانی نگارنده، این آیین و ریشه ها اسطوره ای و باستانی آن معرفی شود. از این آیین علاوه بر سرزمین های لرنشین و ایران باستان در میان بسیاری از مردمان مناطق دیگر جهان نیز نمونه هایی یافت می شود.

سپس با اشاره به نمونه هایی از ادبیات شفاهی و نیز ادبیات معاصر لرستان، بازتاب این آیین در شعر لُر به بحث گذاشته می شود.

آیین “پل برون” که می توان آن را به “گیسو بران” در فارسی ترجمه کرد از دیر باز ریشه در آیینها و اسطورههای کُهن مردمان لُر داردچیستیِ.” اسطورهها را به دین گونه باید بازگو کرد که اسطورهها خود بازتاب واقعیتی ژرفاند و به صورتی نمادین دریافتهای غریزی ما را باز می نمایند. علاه بر این، اسطوره ها جمعی و اشتراکی اند و از این طریق به زندگی اجتماعی حس کامل بودن و باهم بودن می دهند” (مختاریان.(50 :1387

ز بنگ بوی تو گُل بی زبون توه بوروت رشته بیدی پنجهونتبه اُزنن زنگَل مال دور درغُونبه فصل سردسیر پل برونت

از بانگ گُلبوی تو لال و بی زبان است این گُل/ ای که پنجههایت را به هنگام دامادی با باروت آراستی/ زنان این قوم در فصل سردسیر گیسو بران مرگت/ گیسوان بریده شان را به دور حجله گاهت آذین میبندند . (رهدار:1382

(24

.2 آیین پل برون

پل برون” یکی از رفتار های آیینی مرتبط با مو در هنگام سوگواری است.پ ” ل”در زبان لُری به موی بلندی گفته می شود که بیشتر در پشت سر قرار گرفته و تا کمر آویزان شده باشد.

برای” یافتن معنای ب ریدن موی در سوگواری نیاز به یافتههای انسان شناسی، باستان شناسی و اسطورهها و تحلیل آن ها از طریق رویکردهای علمی اسطوره شناختی است که از دوران پارینهسنگی به این سو، از باور به ایزدبانوی بزرگ در فرهنگ جوامع نشانههای بسیار دیده می شود. در همین فرهنگ ها، نقش مو در مراسم خاک سپاری و سوگواری و نسبت آن با ایزدبانوی مادر را به انحاء گوناگون میتوان سراغ گرفت. آیینها و اسطورههای باستان نیز شواهد باستان شناسی در رابطه تصویر این ایزدبانو با آیین سوگواری و پیوند با جهان دیگر را نشان میدهند. این ایزدبانو، که حامی م ردگان تصور میشد، سرچشمه مرگ و زندگی تلقی میگردد. زنان در مراسم سوگواری موی خویش

را، که آن نیز نمادی از باران بود،ُبریدندمی و از همین جاست که آیین بریدن مو در سوگواری مرسوم شده است.” (مختاریان(50 :1387

این آیین در ایران باستان هم رایج بوده است که بازتاب آن در اثر سترگ حکیم توس چنین نمودار است:

همه بندگان موی کردند باز

فرنگیس مشکین کمند دراز

برید و میان را به گیسو ببست

به فندق گل و ارغوان را بخست

(فردوسی (2298-2299 : 1369

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

بررسی شبکه ها و تطابق در گراف pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  بررسی شبکه ها و تطابق در گراف pdf دارای 51 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی شبکه ها و تطابق در گراف pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

فهرست مطالب

مقدمه   
فصل 1   
شبکه ها   
1-1 شارش ها   
1-2 برش ها   
1-3 قضیه شارش ماکزیمم – برش مینیمم   
1-4 قضیه منجر   
   
فصل 2   
تطابق ها   
2-1 انطباق ها   
2-2 تطابق ها و پوشش ها در گراف های دو بخش   
2-3 تطابق کامل   
2-4 مسأله تخصبص شغل   
   

شبکه ها
1-1    شارش ها
شبکه های حمل و نقل، واسطه‌هایی برای فرستادن کالاها از مراکز تولید به فروشگاهها هستند. این شبکه ها را می‌توان به صورت یک گراف جهت دار با یک سری ساختارهای اضافی درنظر گرفت و آن ها را به صورت کارآیی مورد تحلیل و بررسی قرار داد. این گونه گراف های جهت دار، نظریه ای را به وجود آورده اند که موضوع مورد بحث ما در این فصل می باشد. این نظریه ابعاد وسیعی از کاربردها را دربرمی‌گیرد.
تعریف 1-1 فرض کنیم N=(V,E) یک گراف سودار همبند بیطوقه باشد. N را یک شبکه یا یک شبکه حمل و نقل می‌نامند هرگاه شرایط زیر برقرار باشند:
(الف) رأس یکتایی مانند   وجود دارد به طوری که  ، یعنی درجه ورودی a، برابر 0 است. این رأس a را مبدأ یا منبع می‌نامند.
(ب) رأس یکتایی مانند   به نام مقصد یا چاهک، وجود دارد به طوری که od(z)، یعنی درجه خروجی z، برابر با 0 است.
(پ) گراف N وزندار است و از این رو، تابعی از E در N، یعنی مجموعه اعداد صحیح نامنفی، وجود دارد که به هر کمان   یک ظرفیت، که با   نشان داده می‌شود، نسبت می‌دهد.
برای نشان دادن یک شبکه، ابتدا گراف جهت زمینه آن (D) را رسم کرده و سپس ظرفیت هر کمان را به عنوان برچسب آن کمان قرار می‌دهیم.
مثال 1-1 گراف شکل 1-1 یک شبکه حمل و نقل است. در این جا رأس a مبدأ و راس z مقصد است و ظرفیتها، کنار هر کمان نشان داده شده‌اند. چون  ، مقدار کالای حمل شده از a به z نمی‌تواند از 12 بیشتر شود. با توجه به   بازهم این مقدار محدودتر می‌شود و نمی‌تواند از 11 تجاوز کند. برای تعیین مقدار ماکسیممی که می‌توان از a به z حمل کرد  باید ظرفیتهای همه کمانهای بشکه را درنظر بگیریم.

تعریف 1-2 فرض کنیم   یک شبکه حمل و نقل باشد تابع f از E در N، یعنی مجموعه اعداد صحیح نامنفی، را یک شارش برای N می نامند هرگاه
الف) به ازای هر کمان   و
ب) به ازای هر  ، غیر از مبدأ a یا مقصد  z ،   (اگر کمانی مانند (v,w) وجود نداشته باشد، قرار می دهیم 
مقدار تابع f برای کمان e، f(e) را می توان به نرخ انتقال داده در طول e، تحت شارش f تشبیه کرد. شرط اول این تعریف مشخص می‌کند که مقدار کالای حمل شده در طول هر کمان نمی تواند از ظرفیت آن کمان تجاوز کند، کران بالایی شرط الف را قید ظرفیت می‌نامند.
شرط دوم، شرط بقا نامیده می شود و ایجاب می کند که، مقدار کالایی که وارد رأس مانند v می شود با مقدار کالایی که از این رأس خارج می شود برابر باشد. این امر در مورد همه رأسها به استثنای مبدأ و مقصد بر قرار  است.
مثال 1-2 در شبکه های شکل 1-2، نشان x,y روی کمانی مانند e به این ترتیب تعیین شده است که y , x=c(e) مقداری است که شارشی مانند f به این کمان نسبت داده است. نشان هر کمان مانند e در   صدق می کند. در شکل 1-2 (الف)، شارش، وارد رأس   می شود،5 است، ولی شارشی که از آن رأس خارج می شود 4=2+2 است. بنابراین، در این حالت تابع f نمی تواند یک شارش باشد. تابع f برای شکل 1-2 (ب) در هر دو شرط صدق می کند و بنابراین، شارشی برای شبکهء مفروض است.



منابع
1)    ریاضیات گسسته و ترکیباتی ، مؤلف: رالف پ. گریمالدی
ترجمه: دکتر محمد علی رضوانی و دکتر بیژن شمس
انتشارات فاطمی
2)    درآمدی بر نظریه گراف، مؤلف: ربین ج. ویلسون
ترجمه: دکتر جعفر بی آزار
انتشارات دانشگاه گیلان
3)    نظریه گراف و کاربردهای آن، مؤلفین: جی.ای.باندی و یو.اس.ار.مورتی
ترجمه : حمید ضرابی زاده
موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<      1   2   3   4   5   >>   >