سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی چگونگی حسابداری رایانه ای در شرکت های بیمه pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  بررسی چگونگی حسابداری رایانه ای در شرکت های بیمه pdf دارای 40 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی چگونگی حسابداری رایانه ای در شرکت های بیمه pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

مقدمه

امروزه انجام امور حسابداری بدون بهره گیری از امکانات رایانه ای با توجه به حجم عملیات و تنوع گزارشات مورد نیاز تقریباً غیر ممکن گردیده است در این راستا نتایج حاصل از بررسیهای فراوان و مرور راه حلهای متعدد لزوم استفاده از نرم‌افزار واحد و یکسان جهت ثبت عملیات مالی مربوط به دسته اول (عملیات فنی بیمه) را در کلیه شرکتهای بیمه به اثبات رسانیده است. لذا کلیه شرکتهای نمایندگی یک شرکت بیمه جهت ثبت عملیات بیمه گری صرفاً می بایست از یک نرم افزار استفاده نمایند.
نکات مهم:
الف) استفاده از یک نرم افزار قطعاً مانع از بکارگیری سایر نرم افزارهای مورد نیاز شرکتها جهت پوشش عملیات پشتیبانی و عمومی و مسائل مرتبط آنها با بازاریابان و غیره نخواهد شد.
ب) با توجه به اهمیت انجام عملیات حسابداری بصورت رایانه ای و اعلام مشخصات نرم افزار کلیه شرکتها می بایست نسبت به نصب نرم افزار حسابداری اقدام کنند.
ج) به منظور حفظ یکنواختی هرگونه تغیر اساسی در نرم افزار باید با هماهنگی شعب و واحدهای حسابداری و انفورماتیک آنها صورت پذیرد.
2- لزوم معرفی مدیر مالی یا حسابدار (مسئول عملیات حسابداری و مالی) به مجتمعها :
از آنجایی که کنترل عملیات مالی شرکتهای نمایندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و حسب تجارب گذشته نیز یکی از مشکلات بسیار جدی و عامل اصلی ایجاد مغایرات فیمابین، شخصی و ثابت نبودن «مسئول عملیات مالی» شرکتهای نمایندگی بوده است لذا مشخصات «مسئول عملیات مالی و حسابداری» شرکتها باید طی معرفی نامه ای، با امضا مدیر عامل شرکت نمایندگی به مجتمع ها اعلام گردیده و حضور فرد مذکور در جلسات توجیهی و آموزشی نیز به عنوان تکالیف قطعی ایشان تعریف گردد ضمناً هرگونه جابجائی در این خصوص می بایست با هماهنگی صورت پذیرد بدیهی است شرکتهای نمایندگی در انتخاب عزل و نصب این افراد مختار می‌باشند و لیکن هماهنگی با مجتمعها اجباری خواهد بود. علی ایحال مسئولیت نهایی حسابهای شرکت نمایندگی بعهده مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت نمایندگی خواهد بود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

پاورپوینت خانواده موفق pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت خانواده موفق pdf دارای 25 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت خانواده موفق pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت خانواده موفق pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت خانواده موفق pdf

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت خانواده موفق pdf :

اسلاید 1 :

  1–اعضای خانواده سالم این موضوع را درک کرده اند که “ خانواده های خوب و متعادل خود به خود به وجود  نمی آیند“ بلکه نیاز به توجه ، آگاهی،تلاش و کسب اطلاعات دارند.

دانش زندگی

اسلاید 2 :

 

-2-در خانواده سالم وقتی مشکل ایجاد می شود اعضای آن به هم نزدیک می شوند تا مشکل را حل کنند نه اینکه از هم دور شوند و از مسوولیتهای احتمالی فرار کنند.در این خانواده ها وقتی کسی اشتباهی می کند دیگر اعضا، شخصیت او را زیر سوال نمی برند و بیشتر روی رفتار اشتباه او نظر می دهند نه کل شخصیت یا نسبت دادن به خانواده پدر و مادری همسر.در خانواده سالم به جای اینکه دنبال مقصر بگردند و فرد خاصی را سرکوفت بزنند اول سعی می کنند مشکل را کامل بشناسند و با پیدا کردن راه حل فشار وارده بر خانواده را کم کنند.

))باز مشکل درست کردی،مگه بهت نگفتم… تو اصلا آدم نمی شی…((

اسلاید 3 :

 

3-در خانواده سالم اعضا حق دارند در مورد علتهای رفتار یا گفتار همدیگر سوال کنند و بقیه نیز  به راحتی دلایل خود را بیان   می کنند.

4-خانواده سالم گلستان استعدادها و خانواده ناسالم گورستان استعدادهاست.

اسلاید 4 :

5-در خانواده سالم رفتارها و گفتارهای مبهم و دوپهلو وجود ندارد و همواره سعی می شود در ارتباط با هم شفاف و روراست باشند تا سوء تفاهمها کمتر ایجاد شود

6-در خانواده سالم چه به شوخی و چه جدی از القاب زننده و تمسخر آمیز استفاده نمی شودمثل:شلخته،کله شق،یکدنده،خودخواه و …

اسلاید 5 :

7-در خانواده سالم  اعضا تجارب و خاطرات تلخ و کاستیهای گذشته همدیگر را تکرار نمی کنند(“ یادت هست پارسال خونه فلانی آبروی ما رو بردی……“)

8-در خانواده سالم افراد تکه کلامها،عادتها،لهجه ،نحوه زندگی یا طرز پوشش دیگر اعضا یا خانواده اصلی همسر یا بستگانشان را مسخره نمی کنند یا زیر سوال نمی برند.

اسلاید 6 :

9-در خانواده سالم کلمات “به من چه و به تو چه“ وجود ندارد و اعضای خانواده نسبت به مسایل خانوادگی احساس مسوولیت و تعهد می کنند.

اسلاید 7 :

11-ویژگی بارز خانواده سالم روابط سازنده و هدفمند بین همه اعضاست.بدون دسته بندی و جناح گیری.

12-در خانواده سالم فرصت با هم صحبت کردن زیاد پیش می آید و وقتی یک نفر صحبت می کند بقیه به او توجه و نگاه می کنند نه اینکه خود را به تماشای تلویزیون،روزنامه خواندن و قلاب بافی مشغول کنند.

اسلاید 8 :

– چشم:(نیاز به تماس چشمی)(تفاوت وسعت دید در زنان و مردان)

– گوش:چهار نوع گوش دادن1- بی توجهی         2- تظاهری 3- انتخابی  4- توجه همدلانه

– زبان:مردها کم حرف می زنند و خاموش فکر     می کنند ولی زنها برعکس

زنها صریح صحبت نمی کنند و حاشیه پردازی می کنند ولی مردان…((برو سر اصل مطلب))

چرا زنان نمی توانند ماهی گیرای خوبی بشوند؟

– رفتار:زنان در ارتباط از رفتار به خوبی استفاده  می کنند ولی مردان کمتر(مردان بی احساس!)

اسلاید 9 :

13-در خانواده سالم افراد دنبال فرصتی می گردند که همدیگر را خوشحال کنند و همواره در فکر ایجاد تنوع،فرصتی جدید و اقدامی جالب هستند.

اسلاید 10 :

  • 14ـ در خانواده سالم هر کس به این فکر نیست که فقط احترام خودش را بیشتر کند بلکه سعی می کنند با روشها و کارهایی موجب تقویت عواطف دیگر اعضا به هم شوند.
  • ـ تقسیم قدرت به صورت افقی ———- نه عمودی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق فارابی pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق فارابی pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق فارابی pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق فارابی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق فارابی pdf :

فارابی ابو نصر محمد بن محمد ابن ترخان این آزالاق که در متون لاتین به آلفاربیوس و ابونصر معروف است یکی از برجسته ترین و داناترین فیلسوفان مسلمان است که بعد از ارسطو (معلم اول) معلم ثانی لقب گرفته است. زندگینامه: از زندگی فارابی اطلاعات بسیار کمی در دسترس است. ما هیچ زندگینامه ای از وی در دسترس نداریم همچنین هیچ نوشته ای از هم عصران وی به دست ما نرسیده است. فارابی در اصل اهل ترکستان است. وی در دهکده وسیع از نواحی فاراب ترکستان متولد شد و گفته می شود که در سن هشتاد سالگی در سال 339 هجری در دمشق از دنیا رفت پدرش مامور دولت ترکستان و خلیفه بود و فارابی در اوایل زندگی خویش همراه با پدر به بغداد رفت. و در آنجا مدت زیادی به عنوان شهروندی خصوصی سکنی گزید وی به هیچ حزبی از جامعه تعلق نداشت و عضو هیچ گروه سری هم نبود. به دلایل نامعلومی وی در سال 339 هجری دعوت سیف الدوله حمدانی را پذیرفت و تحت لوای وی تا پایان زندگی خویش در آنجا علی الخصوص در حلب با دیگر مردان اهل قلم به زندگی خویش ادامه داد. معلم فلسفه ی وی فردی مسیحی به نام یوحنا بن حیلان بود. المسعودی نیز فارابی را با شاخه هایی از فلسفه ی یونان و مکتب اسکندر که تا مدتها بعد از فتح اعراب ادامه داشت آشنا کرد. برخی از اشاعه های آن به آنتی گون نیز سرایت کرده بود. و خود مکتب رفته رفته به مرو و حران و از آنجا به بغداد گسترش یافت. می گویند یوحنا بعد از سال 295 هجری و یا 908 میلادی از مرو به بغداد عزیمت می کند. احتمال اینکه فارابی در مرو تحت شاگردی او بوده است هنوز مشخص نشده است جدای از این موضوع ما می دانیم که فارابی با حکیم و مترجم ابوبشر متی بن یونس چهره ای بارز در مکتب مسیحی ارسطویی در بغداد در تماس بوده است و وی تاثیر بسیار زیادی بر یوحی بن ادی که در نسل بعد تنها نماینده ی وی بوده گذاشته است. فارابی آثار فلسفی خود را بر پایه ی آموخته های مسیحیت ارسطویی در قرن دهم در بغداد و تاثیر پذیری از تفسیرات فلسفه ی یونان اسکندر استوار کرد. فلسفه و تفکرات فارابی: فارابی می گوید که دوران فلسفه در همه جا به سر رسیده است و باید آن را در جهان نوپای اسلام جستجو کرد. وی می گوید عقل آدمی بر دین و ایمان برتری دارد و از دید او دین برای آنهائیکه از طریق سمبل و نماد در جستجوی حقیقت هستند. جایگاه ثانویه دارد. حقایق فلسفی در اقصی نقاط جهان اعتبار دارد و این سمبل ها و نمادها از ملتی به ملت دیگر فرق می کنند. و این بستگی به وظیفه فیلسوفان و پیامبران که حضرت محمد (ص) یکی از آنهاست – دارد. فارابی از تعالیم الکندی که می گفت حقیقت ساخته دست بشر است، فراتر رفت و از طرفی دیگر دیدگاهی متفاوت با حکیم رازی داشت. وی پیامبران را راستگو می دانست و همانند استادش افلاطون نقش آنها را در اشاعه و گسترش دین می ستود. اسناد و مدارکی است که اثبات می کند فارابی به تدریج به این دیدگاه رسیده است. فارابی توضیح می دهد که چگونه فلسفه ی یونانی – که راه رسیدن به سعادت و حقیقت را نشان می دهد – با تعالیم مهم اسلامی که همزمان با آن رو به رشد گذاشت هماهنگ است.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق سیستم تلفن همراه سلولی یا تلفن موبایل pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق سیستم تلفن همراه سلولی یا تلفن موبایل pdf دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق سیستم تلفن همراه سلولی یا تلفن موبایل pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق سیستم تلفن همراه سلولی یا تلفن موبایل pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق سیستم تلفن همراه سلولی یا تلفن موبایل pdf :

سیستم تلفن همراه سلولی یا تلفن موبایل (Mobile Phone) چیست و چگونه کار می کند
تلفن همراه یا تلفن موبایل (en: Mobile Phone) که در فارسی موبایل هم گفته می‎شود، یک وسیله شخصی و قابل حمل برای ارتباط مخابراتی است. برای استفاده از تلفن همراه باید فرد استفاده کننده که مشترک نامیده می شود، به یک شبکه مخابراتی متصل گردد. برای اتصال به شبکه باید حساب اشتراک تلفن همراه در نزد یک سرویس دهنده (اپراتور) برای مشترک خاص، ایجاد شده باشد. شبکه های مخابراتی تلفن عمومی در تمام دنیا با قرارداد های تجاری و شیوه‎های حسابرسی ویژه خود، به هم متصل می‎شوند و هر مشترک تلفن همراه معمولا می تواند با گوشی خود، یک ارتباط تلفنی با دارندگان تلفن‎های ثابت یا همراه در هر جای زمین (مشروط به ارایه سرویس در آن نقطه) برقرار کند.
گوشی همراهمنظور از گوشی همراه (گوشی موبایل) وسیله‎ای است که برای اتصال به شبکه تلفن همراه به کار می رود. این وسیله که نسل‎های گوناگونی دارد توسط شرکت‎های بزرکی در دنیا تولید می‎شود و به فروش می‎رسد.
شرکت‎های بزرگ تولیدکننده گوشی همراه در دنیا:
برخی از شرکت‎های بزرگ تولیدکننده گوشی همراه در دنیا:
نوکیا
موتورولا
سونی اریکسون
سامسونگ
ال جی
ساژم
پن تک
در تلفن‎های همراه معمولا یک مجموعه نرم‎افزار یا سیستم عامل برای کنترل سخت‎افزار به کار می‎رود و برنامه‎های جانبی توسط سیستم عامل اجرا می شوند. یکی از سیستم عامل های معروف برای تلفن همراه، سیستم عامل سیمبیان (Symbian) است.
تلفن همراه : Mobile Phone چیست
در واقع تلفن‌‌های همراه نوع پیشرفته رادیو تلفن‌های دهه هستند که در آن زمان روی خودروها نصب و استفاده می‌شد . این سامانه دارای یک یا چند دکل آنتن مرکزی برای هر شهر بود وهر دکل می‌توانست تا کانال ارتباطی را تا شعاع الی مایل پوشش دهد . اما به علت محدودیت کانال‌های ارتباطی امکان مشترک شدن برای همه وجود نداشت. تلفن همراه سامانه ای سلولی است زیرا مناطق تحت پوشش آن به سلول‌های تقریباً گوش تقسیم بندی می شود. بدین ترتیب کل فضای مورد نظر تحت پوشش سلول‌های مختلف قرار می‌گیرند .
در مرکز هر سلول یک دکل آنتن به نام (BTS) نصب می‌شود و بر حسب ظرفیت هر سلول تعداد مشترکان تغییرمی کند.معمولاً هر سلول آ‌نالوگ قادر است تا کانال رادیویی را پشتیبانی کند به عبارت دیگر هر سلول می‌تواند همزمان مکالمه‌ی نفر با تلفن همراه را در محدوده‌ی تحت پوشش خود اداره نماید .
در مورد تلفن همراه – موبایل : Mobile Phone
امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از تلفن‌های سلولی (همراه) استفاده می‌کنند . در واقع تلفن‌‌های همراه نوع پیشرفته رادیو تلفن‌های دهه هستند که در آن زمان روی خودروها نصب و استفاده می‌شد .
این سامانه دارای یک یا چند دکل آنتن مرکزی برای هر شهر بود وهر دکل می‌توانست تا کانال ارتباطی را تا شعاع الی مایل پوشش دهد . اما به علت محدودیت کانال‌های ارتباطی امکان مشترک شدن برای همه وجود نداشت. تلفن همراه سامانه ای سلولی است زیرا مناطق تحت پوشش آن به سلول‌های تقریباً گوش تقسیم بندی می شود. بدین ترتیب کل فضای مورد نظر تحت پوشش سلول‌های مختلف قرار می‌گیرند .
در مرکز هر سلول یک دکل آنتن به نام (BTS) نصب می‌شود و بر حسب ظرفیت هر سلول تعداد مشترکان تغییرمی کند.معمولاً هر سلول آ‌نالوگ قادر است تا کانال رادیویی را پشتیبانی کند به عبارت دیگر هر سلول می‌تواند همزمان مکالمه‌ی نفر با تلفن همراه را در محدوده‌ی تحت پوشش خود اداره نماید .
اما این ظرفیت در روش‌های ارتباطی دیجیتالی امروزه افزایش یافته است . برای مثال درسامانه ی دیجیتالی TDMA می توان تا سه برابر ظرفیت آنالوگ یعنی تقریباً کانال را پوشش داد.

عملکرد تلفن همراه چگونه است
تلفن همراه یک سامانه ی کم توان رادیویی است . اکثر تلفن های همراه دارای دو سطح توان خروجی . وات و . وات هستند. به همین ترتیب ایستگاه‌های مبنای هر سلول نیز با توان کم کار می‌کنند.
عملکرد با توان کم دارای دو مزیت است:
) تبادل سیگنال‌ در محدوده‌ی هر سلول بین ایستگاه و گوشی با آنتن همان سلول انجام می‌پذیرد و سیگنال‌ها از حیطه‌ی سلول فراتر نرفته بنابر این هر گوشی فقط با یک دکل آنتن ارتباط برقرار می‌سازد و از این جهت کانال‌های BTSهای دیگر برای یک نفر اشغال نخواهد شد.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :

تحقیق زندگی نامه سید حسن حسینی pdf

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

  تحقیق زندگی نامه سید حسن حسینی pdf دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق زندگی نامه سید حسن حسینی pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق زندگی نامه سید حسن حسینی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق زندگی نامه سید حسن حسینی pdf :

متولد محله سلسبیل تهران، بزرگ شده نازی آباد و محله نیروی هوایی. دارای دیپلم طبیعی، لیسانس تغذیه از دانشگاه مشهد، فوق لیسانس و دکترای ادبیات فارسی. مسلط به زبان عربی و آشنا با زبان‌های ترکی و انگلیسی در حد استفاده از منابع و مآخذ و صحبت کردن و نوشتن. از سال نوشتن و سرودن را در مطبوعاتِ قبل از انقلاب علی الخصوص مجله فردوسی آغاز کرد. در سال ، حوزه اندیشه و هنر اسلامی را که به همراه استاد محمد رضا حکیمی، آقایان رخ صفت، تهرانی و آیت ا... امامی کاشانی، راه‌اندازی کرد که مسئولیت بخش ادبیات و شعر را به همراه قیصر امین پور بر عهده داشت. در دوره آموزشی سربازی بود که جنگ شروع شد. بعد از اتمام دوره‌ی‌آموزشی، با اینکه رَسته بهداری داشت، مسئولیت رادیو ارتش را به عهده گرفت تا چند سال بعد از آزادی خرمشهر، در رادیو ارتش ماند اما وقتی دید جنگ تمام شدنی نیست، به حوزه‌هنری باز برگشت. در سال در اثر اختلافاتی که با مدیر وقت حوزه‌هنری داشت، دسته جمعی استعفا کرده و به تدریس در دانشگاه الزهرا و دانشگاه آزاد روی آورد. او از سال در واحد ویرایش رادیو تا زمان مرگش حضور داشت. سال مجموعه‌ی‌کامل غزلیات بیدل دهلوی را که نزدیک به سه هزار غزل را در بر می‌گیرد بر روی CD خواند. حوزه فعالیتهای دکتر حسینی شامل شعر، تحقیق، ترجمه و تألیف می‌باشد. او سالهای آخر عمرش را به سبک‌شناسی قرآن و زبان‌شناسی حافظ مشغول بود و در فروردین بر اثر سکته قلبی، درگذشت. در چهارمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ، از دکتر حسینی تقدیر شد.
آثار
هم‌صدا با حلق اسماعیل (شعر) سال انتشارات سوره مهر
براده‌ها (مجموعه‌ای از تأملات اجتماعی و ادبی) سال انتشارات سوره مهر
بیدل، سپهری و سبک هندی (پژوهشی در زمینه سبک‌شناسی) سال
گنجشک و جبرئیل (شعر) سال ، نشر افق
مشت در نمای درشت (مقایسه ادبیات و سینما از طریق معانی و بیان) سال
گزیده شعر جنگ و دفاع مقدس (شعر) انتشارات سوره مهر
نوش‌داروی طرح ژنریک (شعر طنز) انتشارات سوره مهر
طلسم سنگ انتشارات سوره مهر
شقایق نامه
در ملکوت سکوت (شعر)
از شرابه‌های روسری مادرم (شعر) انتشارات انجمن شاعران ایران
سفرنامه گردباد (شعر) انتشارات انجمن شاعران ایران
ترجمه:
حمام روح (ترجمه گزیده‌ای از آثار جبران خلیل جبران)، سال
نگاهی به خویش (مصاحبه با شاعران و نویسندگان معاصر عرب، همراه با موسی بیدج)
ذهن حسینی در تصرف الله و ذهن شاملو در تصرف خاک است.»
«کسی می‌تواند در جهان تصرف کند که در تصرف شعر باشد و شعر هم مثل عاشقی، قرار و نظم و نظام نمی‌پذیرد. سیدحسن حسینی در تصرف شعر است و خاستگاه شعر او مرکزی در وجود خود اوست.»«اگر بگویید شاعرانی مثل شاملو هم در تصرف شعر هستند و حسینی هم در تصرف شعر است، پس فرق چیست؟ می‌گویم آن مرکزی که در وجود حسینی هست و از جمله ذهن او را در تصرف می‌گیرد، الله است و آن مرکز در شاملو خاک است. آیا نور صداقتی که از خاستگاه شعری سیدحسن حسینی تتق می‌زند، از شعر شاملو هم می‌زند.»گرمارودی سپس به تحلیل یکی از 6 دفتر شعری سیدحسن حسینی با عنوان "گنجشک و جبرئیل" پرداخت و این مجموعه را نه تنها حادثه‌ای جدید در شعر آیینی فارسی بلکه اساسا مبدا آن خواند. وی با بیان این که در شعر قدیم، هندسه و مهندسی استواری وجود نداشته، گفت: «مهندسی استوار از ویژگی‌های دفتر شعر "گنجشک و جبرئیل" است. مجموعه یادشده یکی از دفترهای شعر زنده یاد حسن حسینی بود که شاعر با استفاده از تکنیک‌های مدرن شعری به روایت حماسه تاریخی عاشورا پرداخته و خود وصیت کرده بود این کتاب را در خاک جای او بگذارند تا شفیع او در هنگامه محشر باشد. این شاعر در ادامه صحبت‌های خود، دیگر ویژگی "گنجشک و جبرئیل" را معاصر بودن شاعر آن دانست و گفت : حسینی ، شاعری معاصر است نه به لحاظ تقویم بلکه به لحاظ درک و دریافت.
به گزارش مهر، گرمارودی در ادامه افزود: «در تمام کتاب "گنجشک و جبرئیل" حماسه موج می‌زند چرا که خود حسینی سراپا حماسه بود. این حماسه در حد و درخور مخاطبان، شکوهمند و فاخر به چشم می‌آید. نه به افراط می‌رود و نه به تفریط.»شایان ذکر است اسماعیل امینی و ساعد باقری از دیگر سخنرانان این مراسم بودند. در پایان این مراسم، سیدحسام الدین سراج با گروه موسیقی سنتی خود به اجرای برنامه پرداخت.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلمات کلیدی :
<      1   2   3   4   5   >>   >